Jump to content

Audio Innovation 500 vs. Jadis Orchestra

Guest m.diepenhorst
 Share

Recommended Posts

Guest m.diepenhorst

Kan iemand iets zinnigs zeggen over een vergelijk tussen de Audio Innovation 500 en de Jadis Orchestra? De een beter dan de ander? Ander klankbeeld? Ook vraag ik mij af of mijn speakers, Spark (I) van Audiophysik, met een relatief laag rendement (86dB, 4ohm)kunnen worden aangestuurd door een buizenversterker. Suggesties, tips: graag!

Vriendelijke groet, Michiel

Beste M.Diepenhorst,

Wat betreft de verschillen tussen deze twee versterkers is het zo dat verschillen tussen buizen versterkers even groot kunnen zijn dan bij transistorversterkers.

De Audio Innovations is qua klank een buizenversterker dus echt buizenklank, maar niet super stabiel.

De Jadis is dan toch een stuk aantrekkelijker lijkt mij.

Als een versterker 25 watt aan vermogen in huis heeft bij 8 Ohm dan is het bij een goede versterker zo dat het vermogen verdubbeld bij de helft van de impedantie , dus dan leverd hij 50 watt bij 4 Ohm.

Het rendement van de luidsprekers is 86 db bij 1 watt input, 89 db bij 2 watt input,92 db bij 4 watt input, 95 db bij 8 watt input,98 db bij 16 watt input,101 db bij 32 watt input.

Verder ga ik niet want in een normale huiskamer haal je dat niet.

Doe je dat wel dan ,kost het je oren.

Bovendien heeft een buizenversterker een headroom van 6 db dat betekend dat 4 x het vermogen kan leveren van wat hij normaal kan leveren, dus ik zou me maar geen zorgen maken over het vermogen.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio