depeter Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Hallo, Wie kent de lua 6060cr diva, wat ik er van weet is dat die vier kt 88 buizen heeft en een fantastische phone trap. 2x60w?? VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 24 augustus 2003 Author Report Share Posted 24 augustus 2003 oeps Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 Geplaatst door depeter:Hallo, Wie kent de lua 6060cr diva, wat ik er van weet is dat die vier kt 88 buizen heeft en een fantastische phone trap. 2x60w?? VR GR DEPETER ik zou het niet weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 24 augustus 2003 Report Share Posted 24 augustus 2003 google? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 25 augustus 2003 Report Share Posted 25 augustus 2003 Geplaatst door depeter:Hallo, Wie kent de lua 6060cr diva, wat ik er van weet is dat die vier kt 88 buizen heeft en een fantastische phone trap. 2x60w?? VR GR DEPETER Dat is vast advies van Keith Marshall?? Niet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 25 augustus 2003 Author Report Share Posted 25 augustus 2003 Geplaatst door PD: Dat is vast advies van Keith Marshall?? Niet dan? Ken je hem????. Maar de versterker dus niet!! DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door depeter: Ken je hem????. Maar de versterker dus niet!! DEPETER Ja hoor! Ik heb al eens naar Lua kunnen luisteren. Het is een geluid met karakter. De een houd er wel van en de andere niet. Of het je zelf aanstaat is een ander verhaal. Je hebt de KT88 buizen al eens gehoord.. Dat was niet het geluid dat jij mooi vondt. Als ik mijn persoonlijke advies mag geven denk ik niet dat buizen bij jullie past. Jij wil toch een bepaalde druk, dynamiek en kracht ervaren. Als je dat wil combineren met jou speakers (die nogal dorstig zijn) heb je gewoon een zware snelle eindtrap nodig die ook subtiel klinkt (ik wacht op Sebastiaan zijn reactie ). Oja, over het advies van Keith Marshall; als ik importeur zou zijn van bijvoorbeeld Dali en NAD, en iemand vraagt mij welke versterker op zijn Dali's moet... Geheid dat ik NAD silverline voor-eind combi zeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Beste PD, Ik geloof dat jij het niet goed begrepen hebt wat mijn vrouw jullie over de s2k van unison heeft verteld, de sound was goed, maar ja, 2x18w is voor de impulse 94 niet genoeg. Wat betreft het karakter van de lua, iedere versterker heeft zijn eigen karakter zo ook deze. Wat betreft advies, iedere dealer probeerd natuurlijk zijn eigen merken te verkopen. Maar hier ben je altijd nog zelf bij, en als je net als ons precies weet welke sound je zoekt, heeft hier zo,n praatje geen vat op. VrGr DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: PS 2. Sphinx Project 18 te koop Heb ik iets gemist....Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: 2*15 watt Voor de Impulse 94 is ook de S8 niet genoeg en ik vrees dat voor de Diva hetzelfde geldt Peter Waarom haal je die Lux van mij niet eens op Mijn ervaringen met de S8 waren goed, maar boven ons buget. Heb inmiddels de lua 6060 cr diva sinds zaterdag in huis en tot nu toe voldoet ie prima. Ik denk overigens dat de S6 het ook wel had kunnen doen, maar geen kans gehad om hem te proberen. VrGr DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ruud: Heb ik iets gemist....Henk Geplaatst door Ome Henk: 'T is wel wat anders als buisjes Ik gok een Bryston 7B-ST Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door depeter:Hallo, Wie kent de lua 6060cr diva, wat ik er van weet is dat die vier kt 88 buizen heeft en een fantastische phone trap. 2x60w?? VR GR DEPETER Dit klopt ook wel, als je in de richting van een buis denkt is dit zeker geen slechte keus, echter in dezelfde prijsklasse is ook een versterker met iets meer vermogen 4x KT88 per kanaal, te koop van JJ Electronics. Zou deze zeker meenemen in een vergelijking. Groet Jitze Nb bij vergelijking heeft een kennis van mij toch gekozen voor een losse phonotrap, bleek de ingebouwde echt wel te overtreffen. Overigens drijft hij er een paar Klipschen met een hoog rendement mee aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Mis Henrie Waarom vraag je daar dan vanalles over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Mis Henrie Andre heeft zijn Aragons aan je overgedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T is wel wat anders als buisjes Mijn bezoek was toch niet de aanleiding he Of werd er iets bevestigd wat je eigenlijk al wist ? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Pjotr:Andre heeft zijn Aragons aan je overgedaan Daar kun je lang op wachten Er stond nog wel een 8008ST bij Twinstatic .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk:Heren Het topic gaat heel ergens anders over Ik wil wel een nieuw topic starten hoor Henk Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk:Heren Het topic gaat heel ergens anders over Oh, dus je weet het wel Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Jitze: Dit klopt ook wel, als je in de richting van een buis denkt is dit zeker geen slechte keus, echter in dezelfde prijsklasse is ook een versterker met iets meer vermogen 4x KT88 per kanaal, te koop van JJ Electronics. Zou deze zeker meenemen in een vergelijking. Groet Jitze Nb bij vergelijking heeft een kennis van mij toch gekozen voor een losse phonotrap, bleek de ingebouwde echt wel te overtreffen. Overigens drijft hij er een paar Klipschen met een hoog rendement mee aan. De impulsen hebben een rendament van 90 decibel, dat is toch nog vrij hoog en moet voor een beetje buizenversterker geen probleem zijn. Jitze welke phone trap was dat dan????? Voor die zelfde prijs als de ingebouwde.??? Vr GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik geloof er geen bal van Peter Maar ja, 't is jouw smaak Hoe komt het dat je er geen bal van snapt?? Als je weet hoe die klinkt dan praat je wel anders. Maar ja, het blijft en kwestie van smaak. Maar ik merk dat jij ook niet tevreden bent met je versterker (misschien toch te veel naar buizen geluisterd). Dan is er geen weg meer terug. Vr GR DPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik had het niet over snappen Peter Ik geloof er niets van dat die buisjes de bas goed/strak onder controle houden. Je moet het ook niet geloven, maar ervaren Henk. Pas dan kom je tot inkeer. Vr Gr DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door depeter: De impulsen hebben een rendament van 90 decibel, dat is toch nog vrij hoog en moet voor een beetje buizenversterker geen probleem zijn. Jitze welke phone trap was dat dan????? Voor die zelfde prijs als de ingebouwde.??? Vr GR DEPETER Het phonotrapje is de Holfi Ellipse - Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 augustus 2003 Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door depeter:Beste PD, Ik geloof dat jij het niet goed begrepen hebt wat mijn vrouw jullie over de s2k van unison heeft verteld, de sound was goed, maar ja, 2x18w is voor de impulse 94 niet genoeg. Wat betreft het karakter van de lua, iedere versterker heeft zijn eigen karakter zo ook deze. Wat betreft advies, iedere dealer probeerd natuurlijk zijn eigen merken te verkopen. Maar hier ben je altijd nog zelf bij, en als je net als ons precies weet welke sound je zoekt, heeft hier zo,n praatje geen vat op. VrGr DEPETER. Ik ben bang dat er niet wezenlijk veel verschil tussen 1 kt88 per kanaal of 2 kt88's per kanaal. Natuurlijk zal de ene dynamischer klinken, maar of het nu zo zal zijn dat de impulse nu wel compleet onder controle is?? Ik weet het niet.. Dat zou jij nu moeten weten nu je beide versterkers thuis hebt gehad! Ik denk dat de impulse pas volledig tot zijn recht komt met een goede transistor eindtrap.. maar goed, ik hoef er niet naar te luisteren uiteraard! Als je er zelf maar blij mee bent want daar draait het om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Beste Pier, Het verschil tussen de s2k en de diva is dat de s2k 2x15w leverd en de diva 2x65w. Dit zegt natuurlijk wel wat over de controle en dynamiek. Zoals jij nu ondertussen wel weet, is dat het vermogen bij een buis heel anders telt dan bij een transistor. Vr Gr DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 26 augustus 2003 Author Report Share Posted 26 augustus 2003 Geplaatst door Ome Henk: En zoals jij ook weet is dat (het vermogen) niet het enige wat telt precies VrGr DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts