Jump to content

Fase

PD
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door JSA:

Net of iedereen de 5000 merken kent.

Maar zoals je zelf altijd zegt, ga zelf luisteren.

Al gedaan! Vandaar dit oordeel...

Er zijn zo te zien weinig die het kennen... dat is eigenlijk een schande, elke oprechte muziekliefhebber/audiofiel zou het moeten kennen!!
;):P:D

ps: Was gewoon nieuwsgierig of er nog meer ervaringen waren..

Ik kan alleen een algemeen (voor)oordeel geven over Italiaanse produkten, gebaseerd op teveel ervaring uit het verleden:

design: een 9

afwerking: een 5

elektrisch: een 2

Dus een Italiaanse vrouw okee, maar een auto of koffiezetapparaat, nee.. :)

Geplaatst door PD:

;):P:D

ps: Was gewoon nieuwsgierig of er nog meer ervaringen waren..

Hoezo nog meer...........

voor zover ik kan nagaan is er geen enkele ervaring gepost tot op heden.

Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door PD:

Er zijn zo te zien weinig die het kennen... dat is eigenlijk een schande, elke oprechte muziekliefhebber/audiofiel zou het moeten kennen!! :D

Begin dan eens met een inhoudelijk verhaal, kreten zeggen niet zo heel veel.............

Buiten een interview op TNT is er niet zo heel erg veel over Fase te vinden.

Wijs ons de weg.

Groet Jitze

Beste Jitze,

Deze 24 bitter speler klinkt echt ongelovelijk goed! Gedetaileerd, helder, vol, geeft ontzettend veel ruimtelijke informatie, en is erg plezierig om naar te luisteren. Hij speelt echt zonder digitale randjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Van binnen is hij ook best audiofiel opgebouwd. Philips CDM 12 loopwerk, voeding voor digitale gedeelte en analoge gedeelte afgeschermd in een eigen ruimte. Verder wordt er gebruik gemaakt van de betere styroflex condensatoren en film weerstanden. Hij is vrij simpel opgebouwd. Dus korte signaal wegen enz. Ook de coax digitale uitgang is van zeer hoge kwaliteit (wordt bijna direct met een kabeltje vanaf het loopwerk weg geplukt.. Ook van binnen is hij dus schitterend! Hier even een foto'tje! faseklein.jpg

Zo, nu weten we waarover je het hebt.

Gelukkig heeft ook het uit de pan rijzen van prijzen - bij een aantal statusmerken - ook een positief effect.

Kleine ontwikkelaars zijn in staat om voor minder geld ook - zelfs beter presterende - apparatuur op de markt te zetten.

Probleem is echter dat zij niet beschikken over een uitgebreid verkoopnetwerk, geen relatie hebben met de gevestigde audiopers.

Jammer dat ook hun eigen site niet zo heel erg informatief is.

Hopelijk komen er meeer van dit soort producten op de markt en beseft de consument dat marketing en status de muziekbeleving niet echt ten goede komen.

Ben overigens wel benieuwd welk een soort klokje in deze speler is gebouwd...........

Groet Jitze

Wel naast een TEAC VRDS-9, NAD silverline cd-speler, Marantz cd-17 mkII, Denon 2900, Cyrus (type weet ik niet meer), Yamaha 530e (volgens mij), TEAC cdp-1820, NAD 501 en nog een paar merkjes. De TEAC VRDS-9 is echt een schitterende speler, maar de Fase gaat verder op het gebied van verfijning en resolutie. Misschien krijg ik nog eens de kans de Fase naast een Wadia of ML te horen.. Dan zal ik zeker mijn bevindingen opschrijven! :)

Geplaatst door PD:

Kun je inderdaad doen.. Ach, we zien wel eens even! :o

komt niet echt enthousiast over.............

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

komt niet echt enthousiast over.............

Groet Jitze

Op dit ogenblik heb ik het erg druk (zeg 't liever niet want wat is druk).. Ben op dit ogenblik aan het stage lopen en maak lange dagen (7:45 tot 18:00 actief inclusief het reizen). Zaterdags moet ik werken, en Zondag is een rustdag.. :D Ik laat het je wel weten zodra ik een gaatje zie!!

Geplaatst door PD:

Jitze, ik kan het alleen maar met je eens zijn! Zo denk ik ook over de "kleinere" fabrikant! Weet het niet zeker maar volgens mij zit er een Rolex klokje in? eek.gif;):D

Zo te zien zit er een gewone digitale huis-tuin-en-keuken-wekker in :D;)

Overigens is het Italiaanse design vaak best mooi en degelijk. Vind het design van die speler een beetje jaren '70 en eigenlijk knap lelijk. Maar het zegt natuurlijk niets over de klank.

De huidige generatie loopwerken (zoals de CDM12) en DA convertors is eigenlijk dermate goed dat je wel erg je best moet doen om het niet goed te laten klinken. Gelukkig voor ons komt er zo het laatste jaar gewoon goed klinkend digitaal spul op de markt dat betaalbaar is. Nog even en high-end bestaat niet meer ..... je haalt het gewoon bij de Aldi, de Blokker en het Kruidvat :D:)