Jump to content

Bericht aan Hans

siebe
 Share

Recommended Posts

Welke producten van MF en Arcam heb jij op 804's?

In plaats van AR (het geld, weet je)zou ik zeker MF overwegen,Die grote geintegreerde bak lijkt mij zeker wat.

Maar een goeie 2e hands set is natuurlijk te overwegen,op langere termijn.

Groeten,

Siebe. :Dcool.gif

Hallo Siebe,

Antwoord over wat ik heb kun je bij mijn 'profiel' vinden.

Ik weet niet zeker wat je met de grote geintegreerde bak van MF bedoelt. De nieuwe Tri-Vista misschien? Die heb ik een half uurtje zitten beluisteren bij de Viertron-stand op de laatste VAD. Die kapitale versterker werd daar gedemonstreerd met vrij bescheiden speakers (type weet ik niet meer), zodanig dat het erop leek dat ze vooral de speakers onder de aandacht wilden brengen ipv de nieuwe amp. Mijn indruk is dus beperkt en net als elke andere subjectief. Hoewel het waarschijnlijk in veel opzichten een prachtversterker is, knapte ik er eerlijk gezegd behoorlijk op af. (Ik zit natuurlijk stiekum toch ook te kijken of ik met een transistor of een hybride zoals de Tri-vista verder kan komen ipv een buizen). Koud en steriel kwam hij op mij over. Wat zal ik zeggen? Vreugdeloos.

Met de A308, die ik ook redelijk uitvoerig heb kunnen beluisteren op mijn eigen speakers, ging het ook al een beetje die kant op. Hoewel hij in andere opzichten (helderheid) toch beter is dan mijn A300.

eek.gif

Wat raar,MF kwam toch altijd naar voren als warm en typisch Brits.

Ik denk dat ik toch voor hun ga.

Welk model dan ook.

Lekker rustig zoeken.

Dus Hans,alle 2e hands AR producten zijn echt nog wel te bemachtigen.

Groeten,

Siebe. cool.gif

Hallo Siebe,

Wat een snelle beslissing ineens. Je kunt toch eerst eens rustig luisteren. Hoe kun je nu al zeker weten dat je voor MF gaat?

Ook al is het een mooi merk, niet al hun producten hebben het zelfde karakter. Wat is trouwens typisch Brits?

groet,

;)

Musical Fid. staat toch bekent om warm en open geluid,ten minste dat is mijn ervaring.

Ik heb de A3 en a300 en de Cr combo wel eens beluistert.

Zijn die 308 en Tri -vista(alle twee erg lelijk qua uiterlijk) nou zo anders in geluid dan????

Hallo Raimond,

Ik wilde zeker niet zeggen dat alle MF versterkers zo 'kil' zijn. Op zich klopt het wel dat MF juist geen kille reputatie heeft, en over mijn eigen A300 heb ik wat dat betreft ook niks te klagen en evenmin over de X-Can koptelefoonversterker. De A308 wil ik ook niet te zwaar vallen, al bespeurde ik daar al iets in dat in de Tri-vista voor mijn gevoel een hoogtepunt heeft bereikt. Dit laatste dus volgens waarschijnlijk niet optimale luisteromstandigheden op de VAD.

Ik zou er best nog een keer naar willen luisteren, want MF gaat mij best een beetje aan het hart, maar wat ik eerder in deze thread zei is wel waar: ik was nogal teleurgesteld door het steriele van de tri-Vista op de VAD.

:rolleyes:

groet,

Geplaatst door Hans:

Hallo Siebe,

Met de A308, die ik ook redelijk uitvoerig heb kunnen beluisteren op mijn eigen speakers, ging het ook al een beetje die kant op. Hoewel hij in andere opzichten (helderheid) toch beter is dan mijn A300.

eek.gif

Ik heb de A308 pre/eind/cd combo gehoord op een paar Xanadoes (Pluimgraaff show) en "koel" en "steriel" waren ook karakteriseringen die bij mij op kwamen.

Dat zijn natuurlijk "accenten", want het zijn (neem ik aan) gewoon hele goede versterkers.

• 3 weeks later...

In de Engelse hifi-bladen is me opgevallen dat sommige van de recente MF apparaten een MODERNE sound wordt toegeschreven. hieronder wordt een koelere, of kille als je wilt, sound verstaan met veel (gevoelsmatige) controle en transparantie..

Of zoiets,

Nanning :P