Michel Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Vorige week heb ik voor het eerst MusicHome gekocht. Ik dacht dat dit een hifiblad was maar tot mijn verbazing gaat het de helft van de tijd over hometheater en zelfs televisie's. Iets wat mij opviel in een bespreking van Linn speakers was dat Henk Peters nogal weg was van meerkanaals muziek over vijf speakers. Nu is mijn vraag, is dit de toekomst of is dit puur op omzetstijging van de audiofabrikant gericht? Ik persoonlijk hoop niet dat dit de toekomst is, ik ben erg gecharmeerd van HiFi en vind dat een HiFi set kwaliteiten moet hebben de muziek in de ruimte te zetten. Ik vind het denk ik helemaal niet fijn om midden in de muziek te zitten omdat er dan toch helemaal geen plaatsing van stemmen en instrumenten is? Wie heeft ervaring met meerkanaals muzieksystemen over gelijkwaardig speakers en wie deelt mijn mening of heeft een andere mening? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Ik hoop ook niet dat dat de toekomst wordt, Michell,maarja.... Die Home-theatre flauwekul wordt inderdaad ook steeds meer in the spotlight gezet door musichome. 1 van de redenen waardoor ik na 10 jaar m'n abonnement heb opgezegd. Tja,'t gaat langzaam maar toch 'n beetje de verkeerde kant op (vind ik althans), met ontwikkelingen als MP3,home-theatre,multi-channel,etc. Voor de pure Audiofiel wordt 't steeds meer zoeken en behelpen. maar goed, optimistich blijven. Er valt nog genoeg te genieten. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Exactly, Henk En wat ik dan ook niet snap is dit: De meeste mensen die niet geinteresseerd zijn in HiFi,begrijpen dus ook nix van hoe je de set/luidsprekers juist opsteld. En toch...zijn er inmiddels steeds meer mensen die aan die HT hype beginnen,terwijl juist daarbij de opstelling een minstens zo'n belangrijke rol speelt voor 't uiteindelijke reslutaat. maarja,... Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 HT ? Hifi ? Stereo ? Het verschil is erg groot en kombinaties zijn mogelijk. HT is voor mensen die een goed geluid willen en uitbarstingen,overweldiging,spanning,sensatie,explosies,inspanning etc. Stereo is iets totaal anders nl ontspanning,emotie,rust,gezelligheid,wijntje ,kaasje aan,of er iets anders bij doen, kortom muziek. Het 1 sluit het ander niet uit kombinaties zijn mogelijk maar nooit optimaal. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 11 juli 2001 Author Report Share Posted 11 juli 2001 Duk jullie wel voor de reacties. Ik denk dat ik zo op de goede weg ben met mijn set(zie onder mijn set in forum). Dwz op zoek naar de muziek via HiFi. Dit HT gebeuren brengt me wel bij de volgende vraag. Ik heb een jaarlijks budget voor upgrading van mijn set . In principe was ik van plan een mooie seperate voor- en eindversterker (of 2?) te kopen om het geheel wat meer ruimte te geven. Het gemis van een zeer goede bron moest ik dan maar even voor lief nemen om te wachten tot meerdere fabrikanten goede SACD spelers op de markt hebben. Echter nu las ik dat SACD's meerkanaals worden opgenomen om vervolgens via een toepassing ook voor stereo geschikt te worden gemaakt. Daar heb ik bar weinig vertrouwen in. Onterecht? Mijn gedachten gaan nu naar een goede platenspeler. Volgens mij heeft deze zeker nog recht van bestaan in het SACD tijdperk. En die versterkers schuif ik dan nog maar even voor me uit. Is dit een verstandige keus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juli 2001 Report Share Posted 11 juli 2001 Juist Michel, Dat SACD-gebeuren wordt niks volgens mij (net als DVD-A).Het grote publiek zal hier niet voor vallen en de meeste platenlabels zullen wel aparte SACD's uitbrengen, maar dan wel geedit vanuit de mastertape voor CD of LP. Slechts enkele platenlabels zullen zich er ook op richten geschikte aparte mastertapes te maken voor deze formaten, denk dan aan Chesky (laber, laber) en Telarc. De rest doet niet echt mee. Ik denk dat je veeeeeeeeel meer plezier zult hebben van een goeie platenspeler., want steeds meer labels brengen naast de CD ook weer een vinylversie op de markt. En deze platen zijn bijzonder goed van kwaliteit. Niet zo zoals begin jaren '80, toen er met opzicht LP's van inferieure kwaliteit op de markt werden gebracht om de CD te promoten. P.S.: Wat ik van de formaten SACD en DVD-A vind, heb ik al verschillende keren op dit forum geventileerd en er zijn maar weinig mensen die mij van dit standpunt af kunnen helpen (denk aan personen als Mike Tyson en zo....). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 juli 2001 Report Share Posted 11 juli 2001 Ajjj, is dat zo, Sodejuu ?? Over die slechte(re) geperste platen vande jaren '80 ? Want....ik denk dat ik't daar juist van moet hebben. De tot nu toe nieuw uitgebrachte LP's zijn OF niet mijn smaak, OF ze zijn asociaal duur (70 a 80 gulden) Voorbeeldje: CD Eagles "Hell freezes over" 20,- (van Leest) LP Eagles "Hell freezed over" 79,- En zo zijn er -tig voorbeelden waarbij je voor de LP 3 tot soms 4 keer zoveel als de CD kwijt bent. Da's toch wel effe slikken. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juli 2001 Report Share Posted 11 juli 2001 Nou Alco, Die "Hell Freezes Over"-LP van the Eagles is helemaal niks mis mee. Die is gewoon goed. Het gaat vooral om persingen van bands die toen erg populair waren en waar je daarna niks meer van hebt gehoord, zgn "One day fly"s, of die toen aan het begin van hun carriere waren. Ik bedoel dus echte top40 disco-spul zoals Expos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts