Jump to content

Hoe beleeft je partner je "audiovirus"

Ruud_F
 Share

Recommended Posts

Hoi Hoi allemaal,

Wat ik me al geruime tijd afvraag van de forummers hier is hoe jullie partner het "audiovirus" beleeft en wat de "bemoeifactor" is.

Ik zelf mag me erg gelukkig prijzen met mijn vrouw, ze beleeft het niet zo intens als ik maar ze houdt er van om naar een goede installatie te luisteren en naar goede muziek. Voor haar is het uiterlijk van de componenten niet echt belangrijk als het maar goed klinkt. Als het slecht klinkt zal ze het ook onverbloemd zeggen, ook tegen een winkelverkoper die dan met zijn figuur geen raad weet. Ik neem ze daarom bijna altijd mee als er weer eens wat nieuws moet komen. Ook haar mening is voor mij erg belangrijk. Ondertussen kent ze al vele audiowinkels in het Noorden van het land. Ook zij heeft inmiddels een voorkeur voor bepaalde merken opgebouwd waardoor het kiezen van componenten in mijn geval makkelijker wordt.

Laatst een paar Cantius VI luidsprekers beluisterd, zeker niet de kleinste luidsprekers die er zijn. Met hun afmetingen van HxBxD 122 - 22 - 27 cm zijn het zeker geen kleine jongens. Na een uitvoerige luistersessie was de Cantius toch de sterkste kandidaat. Meenemen was het antwoord en zo is het ook gebeurd. Prachtig toch ?? Dat we daarna wat moesten veranderen en verslepen in de woning was geen enkel probleem.

Onlangs liep ik (weer eens) met idee om mijn versterker te vervangen. Ik ben toen bij AS in Sneek geweest en daar heb ik kennis gemaakt met de Leonardo van Transrotor. Ik was zo onder de indruk dat ik mijn idee maar heb laten varen en voor de Transrotor wilde gaan. Toen mijn vrouw de winkel binnen kwam heeft ze ook (met enige druk van mezelf en andere omstanders, waarvoor nog mijn dank :D ) de Transrotor beluisterd en gezien.

Eenmaal thuis aangekomen en na een nachtje slapen zei ze tegen me "laat die versterker maar zitten, de Leonardo komt in huis" :)

Ik kan nog veel meer vertellen alleen dan wordt het wel een erg lang verhaal. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen, wie volgt ??

Ha,da's toevallig Ruud, 't zelfde vroeg ik me 'n minuut of 10 geleden nog af, op de

"Audio"-topic.

Wow, je mag je echt gelukkig prijzen met zo'n vrouw! De meeste vrouwen vinden 't allemaal maar onzin en weggegooid geld,heb ik 't idee.

Hoe dan ook, ik ben nu young,free & single en heb dus helemaal geen belemmeringen op HiFi-gebied.

Toen ik m'n huidig Naim Nait-2 net had, kwam 'n goede vriendin/collega 'n keertje langs.

Ze zei:"wat is dat voor iets?", "aah,wat 'n scheetje!"

Ik dacht: "Huh? ..come again, wazeggu ?"

Dat was de eerste keer dat 'n vrouwspersoon

iets positiefs zei over m'n HiFi.

(vanwege de kleine afmetingen,denk ik)

groeten,

Alco.

Naim is dan ook wel het meest vrouwvriendelijke merk wat ik ken.

Gisteren kwam ik uit de jouw wel bekende Art in Sound met een Denon CD-speler en een Van Medevoort versterker. Maar ik kan het wel vergeten, ze zullen op dit moment mijn NAD niet gaan vervangen omdat m'n vriendin niet zulke lelijke zwarte dozen in de kamer wil hebben staan. Jammer, want de CD-speler was een super audiofiel ding. (2e hands fl. 2500 voor de liefhebber, bij Art in Sound)

Dat word dus doorsparen voor Burmester willen haar oog en mijn geluid elkaar ontmoeten.

Overigens is mijn vriendin absoluut niet met muziek bezig, ze koopt bv. nooit een CD. Echter ze luistert er wel naar en ze vind het gelukkig geen weggegooid geld. Ze weet ook dat het mijn passie is en vind het wel o.k. als ik daar dan geld aan uitgeef. Maar ze remt me gelukkig wel een beetje af, anders ren ik in 7 sloten tegelijk, want er is altijd wel iets wat ik anders wil hebben.

Hallo Jeroen,

Naim vrouwvriendelijk ? O...

Goh,dat ze NAD mooier vind dan de Van Medevoort! Onvoorstelbaar, maar goed,smaken verschillen.

Tja, soms is't maar goed ook dat de vrouwen

af en toe ons kerels 'n beetje tegengas geven. Dat bespaart ons handenvol $$$.

Groeten,

Alco.

Ha die Henk,

Sta jij af en toe ook van die doodsangsten uit wanneer een van je kids als 'n magneet naar 'n luidspreker wordt aangetrokken, om vervolgens de conussen eens effe lekker te doorboren ?

Althans, dat schijnt 'n zeer geliefde bezigheid te zijn van kleine kinderen.

ik heb zelf geen kids hoor, maar ik ondervond dit zelf wel eens.

Yikes, lijkt me helemaal doodeng als er een Leonardo op m'n rack zou staan waar zo'n kleintje bij kan komen. ...slik,die zou t.z.t dan wel eens een degelijksheidtest ondergaan.

ach,ja. 't hoort erbij, 't ontdekkingstocht stadium.

Groeten,

Alco.

Gelukkig maar dan, Ome Henk.

Dan heb jij je kiddo's dus prima 'afgericht'.

Wat me ook vaak opvalt als er bij mij 'n keer visite komt en er niet voldoende zitruimte is: Men pakt een eetkamerstoel en zet deze zo dicht mogelijk voor 'n luidspreker of 't Audio-rack.

Dan breekt me 't zweet al uit,wanneer iemand van plan is even achterover te leunen.

ach,ja. eigen schuld, had ik m'n speakers maar op de grond achter de bank of boven op 'n kast moeten zetten, of in de hoek an't plafond,haha.

Onder 't bekende motto: "ach joh,als er maar geluid uit komt."

Greetings, Y'all

Alco.

Last van kleine kinderen die mijn conussen indrukken, heb ik niet. Er komen (gelukkig) geen kleine kinderen op mijn kamer. Wel krijg ik soms de kriebels van mijn jongere broertje. Wij hebben samen een pc maar die staat op mijn kamer op mijn audio installatie aangesloten. Ik vind het namelijk nog wel eens leuk wat met muziek te klooien op de computer. Mijn broertje daarintegen is helemaal gek van mp3. Vaak mp3's van bands zoals "De Heideroosjes" of meer van dat soort. En dan wil hij mijn setje nog wel eens opengooien. We kennen allemaal het nadeel van de mp3, dus dat klinkt dan nergens meer naar. Niet dat de luidsprekers vervormen hoor, maar soms zit het er dicht tegen aan. Als ik dan in de buurt ben staat het volume ook snel weer laag. Het probleem is alleen dat ik niet altijd in de buurt ben dus mijn broertje zal dit ook wel doen als ik weg ben. Ook al heb ik hem dit verboden. Kan dit nou eigenlijk veel kwaad, want dan wordt het denk ik eens tijd om een stel speakers voor mijn broertje aan te schaffen.

groeten,

Rienk

Heren is het niet al te makkelijk om altijd de vrouw de schuld te geven dat "grote zwarte"dozen er niet in mogen?? Wij genieten toch ook van een mooi (in mijn geval zwart acrylaat sphinx) uiterlijk. Zie ook de review van audiopaul over zijn onlangs aangeschafte analoge draaitafel...

Bij mij had mijn vrouw eigelijk maar een eis:het moest mooi bij elkaar passen. Dit was voor mij het argument om na de project 4 en project 18 van sphinx toch ook maar te zeggen dat we nu toch echt ook die cd speler van sphinx moetsen kopen.. Het kan dus ook wel in "ons voordeeel" werken!! Verder is het bij gewoon een kwestie van laten horen hoeveel mooier het nu klinkt en dan is mijn echtgenote direct overtuigd.

Blijkbaar is het toch ook erfelijk want mijn dochter (!!) is er ook al mee besmet

Hallo Arie,

Zit wat in,maar toch...

Ik liet 'n keer de catalogus zien van Sonus-Faber luidsprekers aan 'n vriendin.

Haar reactie:"getver,wat 'n lelijke dingen."

of toen dezelfde dame de Clearaudio "champion" zag in 'n etalage: "bah,wat lelijk, veel te opvallend."

Tuurlijk zijn er ook genoeg vrouwen die flexibeler zijn en niet moeilijk doen over de HiFi-uitspattingen van ons mannen.

Zo 'ken' ik ook 'n dame die al enkele jaren samenwoont met iemand die foeilelijke, megagrote JBL hoornspeakers in z'n woonkamer heeft staan,die je vanaf de autoweg al ziet staan.

(ong. 20 meter voor de woning) en toch vind ze 't allemaal prima! Now, that's a mighty fine woman!

Maar,..eigenlijk hebben ze ook wel gelijk hoor. 't oog wil tenslotte ook wat.

Het is tenslotte wel iets dat 'n prominente plaats in de woonkamer verdient.

Groeten,

Alco.

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Ruud,

Ik heb mijn oude hobby (tijdelijk    confused.gif ) vaarwel gezegd. Hiervoor reed ik (behoorlijk) sportief motor op z'n vuurblaadje. Helaas was er een automobilist te veel bezig met andere dingen    eek.gif , zodat ie pardoes z'n auto voor mij neer zette. Gelukkig viel mijn schade mee. Motor wel keduuk.

Hoi Ome Henk,

Je bent er goed van af gekomen, ik heb vandaag de foto's gezien bij AS. Je Fireblade zat behoorlijk in de kreukels.

Fijne hobby toch dat audiovirus, niemand die je onder je donder rijdt en je gezin hoeft geen doodsangsten uit te staan (tenzij je sloten geld uitgeeft aan apparatuur :D )

Ik heb Haudio's nieuw speeltje vandaag bewonderd, mooi dingen hoor die Transrotors.

Beste Ruud,

Gelukkig heb ik een partner die ook van mooie muziek houdt! En het net als ik belangrijk vind dat de muziek zo mooi als mogelijk wordt weergegeven! Daarom staat ons huis voor een belangrijk deel in het teken van muziek. En daarom gaan we ook graag samen een aantal keer per jaar naar live-muziek maar ook naar luistershows. En ze vindt de Leonardo prachtig mooi! Bovendien betrek ik haar ook altijd in m'n luistersessies en vind het belangrijk om haar mening hierover te horen.

Vriendelijke groet,

Audiopaul cool.gif

Wow,Ruud. Wat 'n superwoman!

Ik had 'n keer 'n paar Audistatic ES-200's

in m'n (achteraf te kleine) woonkamer.

Toen m'n (toenmalige) vriendin ze zag,vreesde ik 't ergste vanwege hun formaat,maar surpise,surprise, ze vond ze juist mooi, apart en luze in 't pianlolak.

Kortom, met 'n beetje mazzel en overleg vallen veel vrouwen inderdaad best mee,wat onze hobby betreft.

See ya'

Hoi AudioPaul,

Precies, dat is 'm. Wat een mooie platenspeler. Zelf had ik wel wat moeite (optisch gezien) met de SME arm, maar dat is puur een persoonlijke smaak. Wat klinkt die Connoisseur geweldig i.c.m. met die Eroica.

Maar had ook niet anders verwacht :D

Ben wel een beetje geschrokken van de prijs van de Connoisseur-Gold eek.gif maar misschien in een volgend leven.

Is dit toeval of zo dat ik altijd een dag later binnen kom wanneer jij bent geweest ??

Kom ik daar, schijnt het vrijdag een volle bak te zijn geweest (en ik was nog wel van plan om te komen mad.gif )

Drop me a line will ya als je weer eens in Snits bent ??

Geplaatst door Ruud Flohr:

Is dit toeval of zo dat ik altijd een dag later binnen kom wanneer jij bent geweest ??

Kom ik daar, schijnt het vrijdag een volle bak te zijn geweest (en ik was nog wel van plan om te komen      mad.gif )

Hoi Analoge fans,

Zoals jullie reeds weten, ben ik ook van plan om naar Haudio's Place af te reizen en wel in week 30. Misschien kunnen we een dag uit kiezen, dat er meerdere forummers aanwezig zijn. De donderdag (26 juli) of zo??? kunnen we elkaar de mening eens vertellen. :D

Ik hoop alleen dat er genoeg parkeerplaatsen in de buurt zijn. ;)

P.S.: H

Geplaatst door sodejuu:

De donderdag (26 juli) of zo??? kunnen we elkaar de mening eens vertellen.    :D

Heey Sodejuu,

Sorry, donderdag de 26e is al bezet, dan is er in Groningen op de vismarkt een platenbeurs aan de gang van 10.00 tot 20.00

Moet ik bij zijn ;)

't Kan natuurlijk ook op een andere dag, maar ik had gedacht dat, als ik toch dat stuk mag rijden, dan maar op koopavonddag. Whatever, elke dag is een goeie dag (behalve de maandag). Roep maar wat! cool.gif

Geplaatst door Ruud Flohr:

Hoi AudioPaul,

Precies, dat is 'm. Wat een mooie platenspeler. Zelf had ik wel wat moeite (optisch gezien) met de SME arm, maar dat is puur een persoonlijke smaak. Wat klinkt die Connoisseur geweldig i.c.m. met die Eroica.

Maar had ook niet anders verwacht     :D

Ben wel een beetje geschrokken van de prijs van de Connoisseur-Gold     eek.gif  maar misschien in een volgend leven.

Kom ik daar, schijnt het vrijdag een volle bak te zijn geweest (en ik was nog wel van plan om te komen     mad.gif )

Beste Ruud,

Potver, ja, lijkt er wel op, h

Geplaatst door sodejuu:

't Kan natuurlijk ook op een andere dag, maar ik had gedacht dat, als ik toch dat stuk mag rijden, dan maar op koopavonddag. Whatever, elke dag is een goeie dag (behalve de maandag). Roep maar wat!   cool.gif

Vrijdag, 3 augustus.....via Ede :rolleyes:

Vrijdag de 3e is wat mij betreft vooralsnog ook OK. Moet ik maar een extra dag vrij nemen. Omrijden via Ede is geen probleem. ;)

Ik verwacht echter wel nog een telefoontje van het ziekenhuis alhier voor een oproep (niks ernstigs). Die is al zeker meer dan een maand te laat, dus dan kan nu elke dag prijs zijn.

Ook ik heb het getroffen met mijn partner.... Er zijn denk ik niet veel vrouwen die gelukkig zijn met twee foeilelijke (maar fijn klinkende) Tannoy Guy Foutains in huis. Het lijken wel wasmachines!

Met vriendelijke groet

John

Natuurlijk !

Zijn jullie allemaal "WELKOM" daar gaan we een super leuke dag van maken !

Ik zal mijn licht eens opsteken of ik een Importeur zo gek kan krijgen om een show'tje te geven.

Wel een bijpassende natuurlijk.

En ik had voor Alco eigelijk een Acoustic Research met een 1 punts gelagerde arm in petto ( geheel vrijblijvend en niet verplicht natuurlijk)

maar wel van hout en met een super arm.

En Jitze hoort er natuurlijk ook bij en..................................

Maarten komt uiteraard ook.

En Ruud uit Almere heeft het ook te pakken (Analoog)

En wat ik gelezen heb heeft het bij Jan de Jeu van Hi-Fi.nl ook toegeslagen.

MvG,

Haudio