Nightfly Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Beste getrainde oren, Ik maak mijn mp3's middels EAC (Exact Audio Copy) met als mp3-encoder de antieke -in een DOS-box draaiende L3ENC van Fraunhofer (uit 1992 of zoiets). Het encoden duurt vreselijk lang, maar de kwaliteit is navenant: op 192kbit/sec is dit voor 60-ties en 70-ties muziek een goede keuze. Dit in tegenstelling tot de encoder die in Audiocatalyst zit (ik meen me te herinneren dat dat 'Blade-enc' is?): Veel hiss, cq. het hoog is niet meer strak. Welnu, dat is slechts mijn mening, maar hoe denken 'de professioneel getrainde oren' daarover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 juli 2001 Report Share Posted 17 juli 2001 Hallo Nightfly. Puik getrainde oren op mp3 gebied heb ik niet, maar ik heb wel het een en ander vernomen over testen en de voorkeuren van de heren studiotechneuten. Fraunhofer schijnt de beste encoder te zijn. Geen wonder, zij zijn een van de eersten die dit soort compressietechnieken hebben onderzocht. Ik weet niet of er zo langzamerhand geen nieuwere versie te krijgen is ... Lame is ook een goede encoder. Die zit o.m. in CDex als ik me niet vergis. Heb ik goede resultaten mee bereikt. Groeten, Paul. web page Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArrO Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Nightfly, EAC is werkelijk het beste programma, wat betreft die encoder, tegenwoordig heb je lame die met een uitvoercommando in EAC kan opstarten is beter dan Frauenhofer. link staat overigens ook op http://www.exactaudiocopy.de ben je al lid van de nieuwsgroep mbt EAC? gr R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 juli 2001 Report Share Posted 18 juli 2001 Beste Nightfly, Ik heb goede ervaringen met het programma CDex. Dit programma biedt uitstekende conversie mogelijkheden van MP3 naar tracks of waves en andersom. Geluidskwaliteit is prima te noemen. Op mijn pc staat versie 1.20, maar er is vast al weer een nieuwe versie! Is freeware en op te halen van http://www.cdex.n3.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightfly Posted 19 juli 2001 Author Report Share Posted 19 juli 2001 Bedankt voor jullie recties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts