carl Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Hallo allemaal, Nog leuke cadeautjes gekregen van de Sint? Ik heb een schitterend boek gekregen over classic audio and hifi design genaamd Sound Design van David Attwood(isbn 1 84000 506 8). Zeer de moeite waard. Ik had nog wat LP's besteld om bij de cadeautjes te zetten, maar die zijn helaas nog niet aangekomen. Groet, PS Morgen krijg ik een nieuw Hifi component namelijk een stoel ontworpen door Charles en Ray Eames. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Sorry maar een stoel vind ik geen hificomponent hoor. Of wil je gaan beweren dat je muziek door die stoel beter klinkt of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Geplaatst door Henrie:Sorry maar een stoel vind ik geen hificomponent hoor. Of wil je gaan beweren dat je muziek door die stoel beter klinkt of zo? Natuurlijk wel. Het klinkt altijd beter als je gemakkelijk zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Dat kan ook op een oude stoel. Ik heb zelf alleen maar oude 'troep' (tja, student he... ) in m'n kamer staan (qua meubels tenminste) en 1 stoel daarvan zit echt perfect... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 en die heb je van de sint gehad ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2002 Report Share Posted 6 december 2002 Nee van m'n tante... die had een nieuwe gekocht (+bank)... De sint moet nog komen dit jaar. Morgen om precies te zijn. Eens zien wat de sint voor mij mee heeft genomen. Vast geen cd-speler zoals ik graag zou willen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 december 2002 Author Report Share Posted 6 december 2002 Hai Henrie, Die posting ging natuurlijk over het boek. Die stoel een Hifi component noemen was maar een geintje. Die er nu staat komt nog uit mijn studententijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 december 2002 Report Share Posted 7 december 2002 Geplaatst door sodejuu: Natuurlijk wel. Het klinkt altijd beter als je gemakkelijk zit Absoluut een basis behoefte - principe - benodigheid - oftewel jekuntnietzondereengoedestoel................. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2002 Author Report Share Posted 7 december 2002 Hallo alemaal, Ik heb de stoel inmiddels. Het is een heel ingenieus ding want je kan hem draaien en je kan hem kantelen. Bij het kantelen kan je hem instellen op je gewicht. Daarnaast is het een heel fraai design (ik meen uit 1957). Ik zal een plaatje op internet opzoeken. Ik schrijf veel voor mijn werk en daarom is het wel fijn dat als je thuis in een stoel zit het goed voor je rug is. Ik heb de stoel net getest met Art Pepper en Ella Fitzgerald en hij beviel goed. Tot slot een goede stoel (MV) is toch wel heel belangrijk bij het luisteren en kan niet overschat worden. PS ik heb hem ook nog voor de helft van de prijs gehad ivm met een aanbieding ter ere van een nieuwe huisvesting van de importeur (Vitra). Dat doen ze ook nooit meer want ze schijnen nogal wat bozen mensen te hebben gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 7 december 2002 Report Share Posted 7 december 2002 Geplaatst door carl:...Ik heb de stoel net getest met Art Pepper en Ella Fitzgerald... Het is dus geen stoel maar een bank als ik het goed begrijp...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 december 2002 Author Report Share Posted 7 december 2002 Hai Michel, Je zou verbaast zijn wat je allemaal met een stoel kon doen. In dit geval echter was het luisteren naar muziek en dat heb ik tot voor een kwartier gedaan.Een installatie moet niet tot luistermoeheid leiden, maar een stoel ook niet. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 8 december 2002 Report Share Posted 8 december 2002 Hoi Carl, Het was een grapje; in Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 december 2002 Author Report Share Posted 9 december 2002 Hai Michel, Ook Ella zal jong zijn geweest, hoewel die Amerkanen ook jong wel erg zwaar kunnen zijn. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 13 december 2002 Report Share Posted 13 december 2002 Helaas - van alles van wat ik van de goede Sint heb gekregen is maar een artikel terug te voeren op muziek, om precies te zijn een poster van Roger Dean. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts