Jump to content

5 december

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Nog leuke cadeautjes gekregen van de Sint?

Ik heb een schitterend boek gekregen over classic audio and hifi design genaamd Sound Design van David Attwood(isbn 1 84000 506 8). Zeer de moeite waard.

Ik had nog wat LP's besteld om bij de cadeautjes te zetten, maar die zijn helaas nog niet aangekomen.

Groet,

PS

Morgen krijg ik een nieuw Hifi component namelijk een stoel ontworpen door Charles en Ray Eames.

Geplaatst door Henrie:

Sorry maar een stoel vind ik geen hificomponent hoor. Of wil je gaan beweren dat je muziek door die stoel beter klinkt of zo?

Natuurlijk wel. Het klinkt altijd beter als je gemakkelijk zit :D;)

Hai Henrie,

Die posting ging natuurlijk over het boek.

Die stoel een Hifi component noemen was maar een geintje. Die er nu staat komt nog uit mijn studententijd.

Geplaatst door sodejuu:

Natuurlijk wel. Het klinkt altijd beter als je gemakkelijk zit   :D    ;)

Absoluut een basis behoefte - principe - benodigheid - oftewel jekuntnietzondereengoedestoel.................

Groet Jitze confused.gif

Hallo alemaal,

Ik heb de stoel inmiddels. Het is een heel ingenieus ding want je kan hem draaien en je kan hem kantelen. Bij het kantelen kan je hem instellen op je gewicht. Daarnaast is het een heel fraai design (ik meen uit 1957). Ik zal een plaatje op internet opzoeken. Ik schrijf veel voor mijn werk en daarom is het wel fijn dat als je thuis in een stoel zit het goed voor je rug is. Ik heb de stoel net getest met Art Pepper en Ella Fitzgerald en hij beviel goed.

Tot slot een goede stoel (MV) is toch wel heel belangrijk bij het luisteren en kan niet overschat worden.

PS ik heb hem ook nog voor de helft van de prijs gehad ivm met een aanbieding ter ere van een nieuwe huisvesting van de importeur (Vitra). Dat doen ze ook nooit meer want ze schijnen nogal wat bozen mensen te hebben gehad.

Hai Michel,

Je zou verbaast zijn wat je allemaal met een stoel kon doen. In dit geval echter was het luisteren naar muziek en dat heb ik tot voor een kwartier gedaan.Een installatie moet niet tot luistermoeheid leiden, maar een stoel ook niet.

Groet,