Jump to content

Onderhoud

siep
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door siep:

Vanavond m'n pickuppie maar weer eens gepoetst, daarna ook maar eens een paar nieuwe snaartjes erom gelegd, en toen maar weer als een gek poetsen om de talkpoeder er weer af te krijgen     :(

Stomme vraag misschien, Siep, maar waarom moet er eigenlijk talkpoeder op de snaar om het er vervolgens weer af te halen? confused.gif

Geplaatst door siep:

Hoi Paul, Zoals Ome Henk al  zei, als je ze nieuw uit het zakje haalt zitten ze onder de talk poeder.

Nou ja de rest kun je wel raden.

Smeerbende op m'n mooie zwarte pickup.

Dat begrijp ik, Siep, maar waarom haal je het weer van de snaar af? Je moet toch ook regelmatig je snaar met talkpoeder onderhouden? Of mag dat maar h

Paul, ik laat het zoveel mogelijk zitten maar als je de snaar om het plateau(schrijf ik dat eigenlijk goed) legt valt er nogal veel op het chassis, en het is een beetje vettig dus lastig weg te vegen, je ziet alles op zwart, gelukkig draai ik veel in het donker :)

Is een met talkpoeder 'ingevette' snaar niet nadelig voor de frictie tussen snaar, plateau en motor? Ik denk dat deze zo optimaal mogelijk moet zijn.

Talkpoederstof lijkt me ook niet bevordelijk voor de groeven in het vinyl.

Richard.

Wat ik heb begrepen is dat alleen sommige snaren expres van talkpoeder zijn voorzien.

Op het moment dat de torsie (bij het opstarten) te groot wordt kan hij hierdoor en beetje slippen. Dat spaart de motor.

Het hangt dus van de draaitafel af of de bijbehorende snaar is 'bepoederd'.

Matthias.

HEHE, maar het is me zelf ook gelukt.

Ik heb em inmiddels in een aangepast formaat ergens geparkeerd.

Toch wel geinig zo'n digi camera,mischien alleen een teluxe model gekozen,het sterft van de knopjes en instellingen.

Geplaatst door siep:

HEHE,  maar  het is me zelf ook gelukt.

Ik heb em inmiddels in een aangepast formaat ergens geparkeerd.

Toch wel geinig zo'n digi camera,mischien alleen een teluxe model gekozen,het sterft van de knopjes en instellingen.

Hoeveel megapixel is 'ie, Siep? Geef 'm anders maar aan mij! ;):D Kan ik altijd wel weer gebruiken!

Krijg je van mij een schattig Trust "pennetje" voor retour! Mooie deal, toch? :rolleyes::D

3,34 mp en sorry ben nog niet bereidt tot de ruil :)

Ik moet alleen zien of ik wat accu's kan bemachtigen,de bijgeleverde 'normale' batterijtjes waren in no time weg.

Ze werden nog net niet warm.

Je zou 200 opnames met een setje goeie accu's moeten halen "zeggen ze"

Ja jij bent flink fanatiek met de flits in de weer.

K'zal morgen es kijken of ik een setje accu's kan scoren want nou is er niks aan.

Als je er naar kijkt loopt de stroom al weg.

T'is overigens een Minolta Dimage 5.