Jump to content

Mxstream?

Ruud
 Share

Recommended Posts

Beste Ruud,

Ik heb me onlangs ook aangemeld voor MXstream via HCCNet! Was dringend nodig, want ik was dus helemaal niet meer bereikbaar, zoals jij mocht ondervinden! :D

Ik zit er nu op te wachten wanneer de monteur komt.

Ik ben benieuwd hoe

Bij onderwerp "Audio", bericht "ALARM! Internet via stopcontact!" meldde ik dat ik al ADSL heb. Ik ben er heeeeeeeeel tevreden over, en heb alles zelf aangelegd. De aansluiting is werkelijk iedere cent waard. Ik wil best mensen helpen met problemen oplossen (doe ik heel erg vaak, ik volg er 'n opleiding in: Technische Informatica, 4e jaar), maar ik woon in Apeldoorn. Misschien kan het via e-mail of telefoon? Mag allemaal! Ik doe veel met computers, om niet te zeggen h

Geplaatst door Jaap Bruinsma:

Bij onderwerp "Audio", bericht "ALARM! Internet via stopcontact!" meldde ik dat ik al ADSL heb. Ik ben er heeeeeeeeel tevreden over, en heb alles zelf aangelegd. De aansluiting is werkelijk iedere cent waard. Ik wil best mensen helpen met problemen oplossen (doe ik heel erg vaak, ik volg er 'n opleiding in: Technische Informatica, 4e jaar), maar ik woon in Apeldoorn. Misschien kan het via e-mail of telefoon? Mag allemaal! Ik doe veel met computers, om niet te zeggen h

Uhhhhh, sorry,maaruhh,...wat is MXstream ?

Ik heb zelf internet via de kabel(@home).

Is dit 't zelfde? Wat zijn de verschillen?

internetten via tel.modem duurde me veeeels te lang.

nu moet ik zeggen dat 't via kabel niet 5x zo snel is,zoals belooft,maar toch... 't is wel iets sneller. (vooral erg snel met downlaoaden)

See Y'all

Alco.

Balen! Ik woon in het zeer bekende(ahum) IJlst, 4 kilometer van Sneek. Hier is n0og steeds geen kabel te krijgen, laat staan DSL. Ik moet het dus nog steeds met mijn ISDN adaptertje doen. Tuurlijk, je kan daar best mee forummen, maar aan downloaden hoef je niet te beginnen. Torenhoge telefoonrekeningen heb ik, ik bedoel mijn vader, gehad. Nu zit er een kostenbegrenser op. Fl.20,- in de maand. Daar kan ik nog net een beetje mee forummen, maar dan houdt het ook op. Zal ik toch moeten wachten tot ik op kamers ga in weet ik wat voor stad.

sad greetingz,

Rienk

• 2 weeks later...

Hoi Audiopaul,

Nou, ik hoop echt voor je dat het een suc6 wordt! Zelf zweer ik nog steeds bij kabelinternet (chello). Niet altijd even betrouwbaar, maar wel supersnellll. Voor hevig internetgebruik (voor mij dus :D) de beste optie naar mijn idee.

Laat maar weten of het wat is, ben benieuwd!

Groetjes,

Ender

De gulden tip hier is: laat die monteur pas vertrekken als jij op dit forum komt. :D

En als hij toch weet te ontsnappen moet je maar even een belletje geven. Ik heb zoveel problemen met mxstream gehad ik kan alles nu wel oplossen :D;)mad.gif:rolleyes:

Om er maar een verzameling smilies tegenaan te gooien.

Geplaatst door Avallon:

De gulden tip hier is: laat die monteur pas vertrekken als jij op dit forum komt.    :D

En als hij toch weet te ontsnappen moet je maar even een belletje geven. Ik heb zoveel problemen met mxstream gehad ik kan alles nu wel oplossen    :D    ;)    mad.gif    :rolleyes:

Om er maar een verzameling smilies tegenaan te gooien.

Ha Avallon, je eerste tip is meteen een daalder waard! De monteur is niet eens verschenen, om 18:30 belde hij vanuit Arnhem dat hij het toch niet meer zou redden! Over goede planning gesproken, firma Meijssen uit Hattum namens KPN!! mad.gif

Maar goed, ooit komt 'ie!

Geef me maar alvast een hint wat me nog meer te wachten staat! eek.gif

Simpel, de monteur komt, kijkt in je kit, en het valt hem op dat je splitter er niet in zit. Daar kan ie dan niks mee, dus moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden. Maar KPN doet niet aan voordringen, dus moet je achter in de lijn aansluiten. Dat is dus het punt dat je mij belt. (/me kraakt zijn knokkels) :D

Well, guys!

The continuing story of Mxstream...

Vanochtend vroeg heb ik op m'n werk vanuit de serverruimte met de airco op 10 m'n hoofd geforceerd koel cool.gif gehouden en uitermate genuanceerd :rolleyes: de regelaar van het bedrijf verteld hoe fijn ik het vond dat ik een halve dag kostbare VAKANTIE-UREN HEB LIGGEN VERKLOOIEN!!#@$#%$#@^&!!!! mad.gif

En kijk, morgenvroeg om 9:00 staat 'ie persoonlijk op de stoep en regelt tevens kosteloos de installatie op de pc zelf (zou ik eigenlijk zelf doen!) ;)

Ik ben benieuwd, zou het nu toch gaan lukken? eek.gif

Morgen het spannende vervolg van .......!

Erm...sinds vanmiddag 16:00 ligt mxstream plat. Ik ben nu gewoon weer op 56k6 aan t tuffen. Bovendien is het iig met de doe het zelf pakketten zo dat die consequent te vroeg worden geleverd, m.a.w. het pakket installeren kan, het Internet op kan (nog) niet.

:(mad.gif:rolleyes:confused.gif

Geplaatst door Avallon:

Erm...sinds vanmiddag 16:00 ligt mxstream plat. Ik ben nu gewoon weer op 56k6 aan t tuffen. Bovendien is het iig met de doe het zelf pakketten zo dat die consequent te vroeg worden geleverd, m.a.w. het pakket installeren kan, het Internet op kan (nog) niet.

:(     mad.gif     :rolleyes:     confused.gif

Yo, Avallon!

Ik heb alle gegevens van HCCnet al binnen, dus als Mxstream morgen weer in de lucht is, kunnen we gewoon weer het net op, toch?

:rolleyes:

Enne, bedankt h

Geplaatst door Ruud:

Hai Avallon,

Hoezo plat, en ik dan, stream gewoon door, alleen vanmorgen traag, en geen E-Mail mogelijkheden.   :)    ;)

Ik heb na een tip van Jaap Bruinsma gebeld naar mijn provider en kreeg gelijk de toevoeging achter het wachtwoord telefonisch door.   :D    :D

Groet Ruud.

Ruud, kerel, dat zijn nou de antwoorden die ik liever lees! :D

Heb net na bericht van Avollon hartmassage mogen ontvangen van m'n partner! cool.gif

Ruud, ik kan inloggen wat ik wil, maar met constant server time-outs (nu gaat het wel weer op zich) is het NIET te doen.

Overigens, dat je je inloggegevens hebt wil nog niet zeggen dat je ip adres gekoppeld is :)

Ik had idd wel gewoon mijn inloggegevens, maar kon er niks mee (dus als je foutmelding 631 of 691 krijgt, je weet het, post het in dit forum). Handig nietwaar? eek.gif:rolleyes:mad.gif

Geplaatst door Avallon:

Ik zou toch voor Zonealarm Pro gaan, de registratie 'kan' gratis zijn.    :rolleyes:     :D

Wat betreft ip header compressie: schakel maar uut.

En gefeli! Het is een wonder     :D

Yeah, Avalon!

Bedankt voor je hulp!

Ik ga voor de Pro-versie, uiteraard gratis! ;)

Hasta la vista, baby! :rolleyes: En jij begrijpt wat ik bedoel! :D:D

p.s. Ruud, ook bedankt voor je hulp!

Dat zonealarm pro lijkt me niet helemaal fris. Dit is wat ik nog ergens heb gevonden:

ZoneAlarm Pro's MailSafe Insecurity

Aug, 01 2001 - 08:19

contributed by: hx

Summary

ZoneAlarm Pro contains a feature called MailSafe. This is an email attachment protection for the home and cooperate users, which automatically renames dangerous extensions to a harmless one (.zl*). A security vulnerability in the product allows attackers to bypass this protection by attaching a file with a very long name.

Details

Vulnerable systems:

ZoneAlarm Pro version 2.6.84 and prior

MailSafe is a feature of ZoneAlarm Pro. MailSafe identifies potentially harmful files (for example: *.exe, *.com, *.reg, *.vbs or others that can be added in the configuration screen) in e-mail attachments and renames their extension to *.zl* in addition to showing an alarm box to inform the user about this.

The problem with this feature is that it does not work with long file names, for example:

zonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetest zonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetest zonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetest zonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetestzonetest.com (the same goes for other file types as .exe .reg or .vbs)

Additional information

The information has been provided by bacano. :(

Dan werk ik toch liever met Norton Personal Firewall. 't Mag wel iets tragen zijn maar 't werk perfect.

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Audiopaul,

Waar zijn wij nu helemaal mee bezig    confused.gif Hebben ze op je werk geen legale firewall t.b.v. thuis gebruik    confused.gif

Groetnis, Henk die legaal wel correct, maar illegaal gemakkelijker vindt    :D

Beste Ome Henk

Onze gehele netwerk is inderdaad beschermd met een firewall, maar het gaat hierbij om een speciaal daarvoor geconfigureerde router. Beetje lastig dus om mee naar huis te nemen!

Ik zoek dus een software-matige oplossing! Overigens heb ik slechte verhalen over zone-alarm gehoord in relatie tot kabel! Vandaar mijn vraag hier! Ik heb gehoord dat Tiny Personal Firewall (van downloads.com) minstens zo goed is, maar de performance niet drukt! En....die is net als Zonealarm helemaal gratis, dus niks illegaals! :D:D