Puur Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Uit het NRC Handelsblad HILVERSUM, 27 JAN. De klassieke zender Radio 4 begint een onderzoek naar de oorzaken van de slechte geluidskwaliteit van de zender in delen van Nederland. Zenderco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 en toch werkt die dynamiek compressie wel. in mijn pubertijd had ik zo,n boemcar ,met twee 15 inchen achter de voorstoelen . en als je dan een heftig nummertje via de radio hoorde klonk dat altijd weer net iets heftiger dan op de cd . ze zullen het niet voor niks doen ps nu luister ik alleen nog maar klassiek via de cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 Hmm dit bericht ondermijnt de mening van vele tuner freaks. Als de ether zo veel mooier klinkt dan kabel, komt dat dan door de compressors??? Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 29 januari 2003 Report Share Posted 29 januari 2003 dit is logisch toch? er zitten limiters / expanders / gates op als een gek.. dan hebben we et niet over enkelen maar over 10-tallen vaak. dit is een ramp voor een afgemixed geluid, maar toch nodig.. want de niveau verschillen kunnen veel vervelend zijn.. ook de bandbreedte moet beperkt blijven he daarom wordt ook een signaal verzwakt/versterkt.. omdat men anders andere zenders weg drukt.. iig.. niets nieuws voor mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts