Jump to content

Sonus Faber Speakers Waar te koop?

Willem
 Share

Recommended Posts

Welke winkels in Nederland verkopen Sonus Faber speakers? Ik heb wel het een en ander opgezocht, maar tot nog toe ben ik maar heel weinig winkels op internet tegengekomen die deze speakers verkopen.

Alvast bedankt

Yep, dat klopt Maarten!

Ik had tot voor 2 a 3 weken geleden nog een z.g.a.n setje Sonus Faber Concertino's (home) staan.

Helaas,...(voor Willem) ik heb ze dus verkocht.

Groeten,

Alco

Ja die wil ik inderdaad hebben. Wil ze al een half jaar hebben, maar moest eerst even sparen :D Inderdaad jammer dat je je SF al hebt verkocht Alco. Maar ik stelde deze vraag, omdat ik alleen bij mij in de buurt CAC audio weet in Leiden die ze verkoopt. En nou vroeg ik me af of er nog meer winkels waren die SF verkochten. Omdat de prijs misschien onderling nog verschilt(ben maar een arme scholier :( ) Denken jullie dat de prijs nog verschilt per winkel. Of zal dat niet veel schelen in deze prijsklasse. Ook omdat er maar zo weinig winkels zijn die SF verkopen

De prijzen van HiFi verschillen meestal niet of nauwelijk per (serieuze) HiFi winkel.

Goh, dit vind ik best jammer. Je had m'n SF's voor een paar honderd euro minder kunnen overnemen (de stands zijn voor 50% van de nieuwprijs de deur uit gegaan)

Ze waren nog net geen 3 maanden oud. (waarvan bijna 2 maanden in de doos gezeten)

Bij mij thuis klonken ze voor geen meter,maar dat lag niet zozeer aan de SF's.

Maar goed, dit is blij maken met 'n dooie mus,want ze zijn weg.

Ik zag laatst wel op internet dat dezelfde zaak waar ik ze weg heb, ook nog een 2e hands setje had staan. Maar of ze die nu nog hebben weet ik niet,aangezien ze zelden hun 2e hands bestand updaten.

Wellicht kun je een poging wagen:

De HiFi-studio te Weerdinge 0591-611111

Succes met 't zoeken, Willem

Groeten,

Alco :)

Bedankt Alco voor je advies. Dacht zelf ook al wel dat de prijzen niet zoveel zouden schelen, op deze producten. Ik denk dat ik dan gewoon maar naar CAC in Leiden ga, want dat is voor mij de dichtsbijzijnde zaak die SF verkoopt. Als er dan wat met de speakers is zit ik dicht bij de winkel.

Groot gelijk, Willem.

Bovendien vindt ik de SF 'Concertino' voor 't geld eigenlijk geen dure speaker. Hij kan erg goed klinken en ziet er schitterend uit en is fraai afgewerkt.

(dat is die Italianen wel toe vertrouwd!)

Alleen die verrekte SF stands zijn zo absurd duur...

Groeten,

Alco

Beste Willem,

Wel eens geluistert naar een andere Italiaan , nl Diapason Karis of Adamantes heeft een super mooi holografisch geluidsbeeld en ......................

Luister maar eens ....

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Inderdaad Haudio,

Diapason is ook rg fraai in alle opzichten.

Persoonlijk vindt ik vooral de Karis nog mooier dan de meeste SF modellen.

Er staat momenteel een z.g.a.n setje Karis incl de dure Diapason stands te koop voor 1700,- euro p.p. bij Studio107.nl

Dit zijn ze: 00005669.jpg

Wow, Italiaanse beauties met een hoog kwijlgehalte :D:P

Groeten,

Alco

Ik ben toch maar voor de SF Concertino's gegaan, met de niet verstelbare stands(vond die andere stands wel erg duur eek.gif ) Ik heb ze besteld, dus moet nu helaas nog even wachten, voodat ik ze heb.

met groet van Willem

Ik heb ze besteld, dus moet nu helaas nog even wachten, voodat ik ze heb.

Hoi Willem,

Dan heb je dus wel iets om naar uit te kijken. Ik hoop/neem aan dat je ze wel eerst thuis hebt geprobeerd...?!

Dat heb ik namelijk zelf niet gedaan, en 't gevolg was dat ze in de winkel prima klonken,maar bij mij thuis absoluut niet.

(waardoor ik ze met bijna 400,- euro verlies weer heb moeten verkopen)

De Concertino 'home' speakers hebben namelijk, ongeacht dat ze 'n basreflex aan de voorkant hebben en hun redelijk hoog rendement (88db), wel wat ruimte achter zich nodig en vragen tevens om een vrij zware/stabiel versterker.

Ik hoop voor je dat de NAD C320 ze kan 'trekken'.

Groeten,

Alco

Ik heb ze niet thuis uitgeprobeerd, aangezien ik ze in Utrecht heb besteld(misschien een beetje eigenwijs, aangezien ik jou verhaal al kende). Ik heb ze al in de winkel op mijn NAD C320 beluisterd, en dat klonk erg goed. Ik heb wel redelijk wat ruimte om ze goed op te stellen. Maar ja, stel dat de speakers nu heel goed klinken in je kamer. En je gaat dan verhuizen, en in je nieuwe kamer klinkt het veel minder goed. Dat zou dan betekenen dat je dan weer andere speakers kan gaan kopen. Zo blijf je aan de gang. Bovendien wil ik mijn set de komende jaren verbeteren, met een betere cd-speler en versterker. Waardoor het geheel nog veel beter gaat klinken.

Wat ik ook zo vreemd vond, was dat ik de SF's vandaag in Leiden heb gehoord op een NAIM set, en dat klonk veel minder goed dan op mijn NAD C320 en een Rotel cd-speler, terwijl de Naim set veel duurder is.

met groet van Willem

Hoi Willem,

Je hebt wel 't voordeel met een NAD versterker dat ze een toonregeling hebben, waardoor je (in 't uiterste geval) problemen m.b.t het laag enigszins kunt bijschaven/verminderen.

Dat de SF's beter klinken op de goedkope NAD set t.o.v een Naim set is op zich verassend, maar dat kan wel. Naim is imho (=In My Humble Opinion) niet echt een merk die makkelijk combineert met zowel speakers als kabels.

Mijn Naim verterker klonk ook minder goed i.c.m de Sonus Fabers dan bijvoorbeeld Cyrus.

Daarentegen klinkt een Cyrus versterker weer minder muzikaal op m'n Linn Kan speakers.

Kortom, 't blijft een kwestie van de juiste combinatie,denk ik. 't moet 'klikken'.

Alvast veel plezier gewenst met de Concertino's!

(wat kan wachten och lang duren,heh!?)

Groeten,

Alco cool.gif

Ik heb gisteren de SF's gekregen. En het geluid is super, net als in de winkels waar ik ze beluisterd had. Ben er erg tevreden mee, en het staat natuurlijk prachtig. De NAD C320 doet het prima op de SF's

met groeten van Willem