Michel Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Beste medeforummers, Ik heb van diverse forumleden bericht gehad dat ik hen verdachte e-mail heb gestuurd. IK HEB GEEN E-MAIL GESTUURD, en dat zal ik ook niet doen voordat mijn computertje weer clean is. Gooi dus mail van ondergetekende ongeopend weg!! Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Ha ha, ik heb d'r ook een paar gehad, nu weet ik gelijk hoe ik een goed manager wordt! Dit is trouwens een "Melissa"-achtig virus die gebruik maakt van alle adressen uit het persoonlijk adresboek of contactpersonen uit virusgevoelige e-mailclients, waarbij Outlook en Outlook Express ongetwijfeld favoriet zijn. Overigens heeft Outlook 2000 met Servicepack 2 er g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Lol, mijn mail server had hem al weggegooid, maar hij vertelde dat er meer pixels in mijn desktop zaten Als het nouw nog een beetje intelligent systeem was, maar ja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Hoi Michel, Ik had al meteen gezien dat 't een "fake mail" was en had 'm al weggepleurt. En nou gauw je pc schoonmaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Ik kreeg ook al zo'n soort E-mail, alleen een virusscanner past niet meer op mijn harde schijf. Ik heb mijn schijf via internet zelf gescant, maar geen virus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 shit had je niet even eerder kunnen zeggen dat ik dat ding nie moest openen maar mijn norton deed zijn werk goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 december 2001 Author Report Share Posted 29 december 2001 Sorry voor de overlast. Had ik het eerder geweten, had ik ook eerder gewaarschuwd! Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 29 december 2001 Author Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door Audiopaul:H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door Michel: Ha Paul, nog ouwere Reus , Nee, ik heb m'n harde schijf geformatteerd. Moet het hele spul weer installeren voordat ik verder kan. Aangezien ik geen virusscanner/killer heb zat er niets anders op (outlook un-installen wilde niet meer... Op dit moment maak ik gebruik van een pc van mijn werk zodat ik in ieder geval hier mijn (on)zinnigheden kwijt kan Groet, Michel Zo, je hebt je PC dus maar afgeschoten. Dat noem ik nou een echt paardenmiddel Veel plezier nog op je werk, en maak 't niet te laat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 december 2001 Report Share Posted 29 december 2001 Geplaatst door Michel: Ha Paul, nog ouwere Reus , Nee, ik heb m'n harde schijf geformatteerd. Moet het hele spul weer installeren voordat ik verder kan. Aangezien ik geen virusscanner/killer heb zat er niets anders op (outlook un-installen wilde niet meer... Op dit moment maak ik gebruik van een pc van mijn werk zodat ik in ieder geval hier mijn (on)zinnigheden kwijt kan Groet, Michel Outlook uninstallen had toch geen zin gehad, maar k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Laten we deze topic maar weer even een schop geven, want momenteel waart er weer een virus rond die per e-mail wordt verspreid en zich voordoet als een Microsoft securitypatch. De mail zelf met de mededeling van Microsoft ziet er bedrieglijk echt en zeer misleidend uit! Ik heb inmiddels al enkele van dit soort mails ontvangen en raad je dus bij deze dringend aan om die mail, en zeker de bijlage, ongelezen te verwijderen van je systeem. In DEZE LINK vind je meer info over de gevolgen van het virus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik heb gedurende zo'n 3 weken dagelijks een nep mailtje van Microsoft ontvangen. Waarom nep H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 de laatste tijd is het wel weer erg met die virussen, en dan heb ik het echt niet over de griep. 2 Weken geleden kreeg ik elke dag wel een mailtje van "microshit" Dat was het resultaat van het Dumaru-virus ope een andere PC. Helaas kon ik de besmette PC niet achterhalen, omdat Dumaru zijn eigen SMTP-server aanmaakt. Toen ik vanmorgen in mijn mailbox keek zater er alweer 2 in. Nu eentje die ik zelf verstuurd had en gelukkig niet af te leveren was en eentje weer van "Microshit" met de patchverwijzing. Gelukkig kun je in de bron lezen wat er aan de hand is. Blijkbaar was mijn PC nu besmet en wel met de zeer recente I-worm Sven. Hij is er nu uit en hij had gelukkig mijn scansoftware nog niet vernaggelt. Het vervelende is dat je anders de virusscanner en aanverwante artikelen weer opnieuw moet installeren en het verwijderen is niet lastig maar wel veel werk. Gelukkig kun je tegelijkertijd ook zilver "bakken" om een paar nieuwe interlinks te bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2003 Report Share Posted 20 september 2003 DEZE is ook erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik heb gedurende zo'n 3 weken dagelijks een nep mailtje van Microsoft ontvangen. Waarom nep H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Microsoft stuurt wel degelijk mailtjes met daarin patches. De laatste die heb gekregen was er een voor een patch tegen een van de laatste wormen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Blue-Eyes:Microsoft stuurt wel degelijk mailtjes met daarin patches. De laatste die heb gekregen was er een voor een patch tegen een van de laatste wormen. Microsoft stuurt NOOIT mail met daarin een patch, simpelweg omdat ze geen e-mailadresen van particulieren hebben en dit teveel server capaciteit kost. Ze benadrukken dit duidelijk! Het is veel te gevoelig voor fakemail, zoals de patch die jij nu hebt gekregen. Alleen bedrijven met daarvoor een licentie ontvangen van Microsoft updates per mail, maar volgens mij is dit ook al standaard via liveupdate. Dus Blue-Eyes, als ik jou was dan zou ik je computer maar controleren op virussen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Audiopaul:Het kan echter geen kwaad om, ter voorkoming van verdere verspreiding, een naam in je adresbook in te voeren die !0000 heet en hierbij geen e-mailadres te plaatsen. Het is een lapmiddel, maar zolang een slimme jongen hiervoor niks vind, krijg je een foutmelding als het virus haar werk probeert te doen omdat het geen geldig e-mailadres heeft en helemaal bovenaan de adreslijst staat!! Ware het niet dat dat dus niet werkt: http://www.sophos.com/virusinfo/hoaxes/pre...ventiontip.html Het beste is om Outhouse gewoon te mijden, en een andere, betrouwbaarder mail client te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Geplaatst door Maurice: Microsoft stuurt NOOIT mail met daarin een patch, simpelweg omdat ze geen e-mailadresen van particulieren hebben en dit teveel server capaciteit kost. Ze benadrukken dit duidelijk! Het is veel te gevoelig voor fakemail, zoals de patch die jij nu hebt gekregen. Alleen bedrijven met daarvoor een licentie ontvangen van Microsoft updates per mail, maar volgens mij is dit ook al standaard via liveupdate. Dus Blue-Eyes, als ik jou was dan zou ik je computer maar controleren op virussen! Ik weet heel goed dat het een fakemail was, kreeg er net weer een . Ik ben iets slimmer dan ik lijk . Ik kreeg een update via het MCP program. Niet met de patch zelf, maar wel met een link voor een patch. Dus verkeerd verwoord in bovenstaande posting, sorry voor de verwarring. Op mijn werk krijg ik wel eens de updates op CD, die we dan handmatig updaten (uiteraard na het testen). Overigens kreeg ik net nog een mail van Microsoft: STAY ALERT: MICROSOFT NEVER DISTRIBUTES SOFTWARE VIA E-MAIL From time to time, malicious individuals circulate e-mail messages that purport to be a Microsoft Security Bulletin or patch. These messages might contain (or link to) an executable file that contains a virus. Visit TechNet and learn to look for clues that e-mail messages are not bona fide security bulletins or patches. http://go.microsoft.com/?linkid=262639 etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 september 2003 Report Share Posted 23 september 2003 Er circuleert nu ook (weer) een mailtje dat Hotmail er mee zou stoppen. En dat je dat mailtje moet forwarden naar tenminste 1 persoon, maar toch het liefst naar meerdere omdat het anders niet zeker is of je account actief blijft. En als je 'm helemaal niet doorstuurt, dan wordt je zeker afgesloten... Sure, alsof Hotmail niet zelf kan bekijken welke mail-adressen er actief en inactief zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts