Jump to content

Wat een stelletje doven...

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

...die geen verschil horen in een andere (luidspreker-)kabel     :rolleyes:

Ik heb net m'n luidsprekerkabel (Monster Cable M2.4s) verkocht en m'n "oude" Audiolab Hiflex er weer tussen "geknoopt"

Ik schrok al, 2e down.....sorry upgrade in twee weken tijd :D;)

Ik geef toe dat ik geen verschil tussen de goedkope koper/plastic kabel van de lokale witgoed boer en de Monster heb opgemerkt.

Maar dit komt waarschijnlijk door het feit dat de grootste verbetering in kwaliteit kwam door het afstoten van mijn oude Jamo 504's en Life-ton's (van de Aldi).

Dus ik vrees dat ik semi-doof ben. ;)

Er zit inderdaad wel degelijk verschil in luidsprekerkabels. Zeer grote verschillen soms, maar ik vind wel dat (t.o.v. andere audio componenten) de verbeteringen lang niet altijd oplopen naarmate de prijs oploopt.

Sommige kabels zijn absurd geprijst, en bijvoorbeeld de goedkoopste Van den Hul (Clearwater) vond ik bij mij beter klinken dan een duurdere.(CS122)

Maar goed, dat er verschillen tussen ls-kabel zijn, staat ook voor mij vast. Het zou dan ook zonde zijn als iemand een mooie High-end set heeft en daar maar wat simpel 'lampesnoer' aanhangt.

Mvg,

Alco

Geplaatst door Ome Henk:

Lekker amateuristisch, maar 't werkt...

Dscn0036.jpg

Lekker creatief opgelost, Henk! ;) Je had de kabel ook dubbel kunnen uitvoeren of had je daar niet voldoende lengte voor? :rolleyes:

Koop je weer Monster of ga je ook eens naar wat anders luisteren? In dat geval adviseer ik je om Nirvana ook in de keuze te betrekken, anders weet je nl. niet wat je mist! :D

Geplaatst door Ome Henk:

Inderdaad had ik niet genoeg lengte voor een dubbele uitvoering. Ik heb nog wel wat stroomdraad over, maar dat ging me te ver.

Ik heb al een optie op een kabel, maar dat is geen Nirvana, dus ik weet straks nog steeds niet wat ik mis    :D

En ga je ook nog vertellen wat die kabel is of laat je ons opnieuw (wordt een beetje vaste gewoonte bij jou! :D:P )nog even in spanning! :rolleyes:

Geplaatst door Audiopaul:

Lekker creatief opgelost, Henk!   ;) Je had de kabel ook dubbel kunnen uitvoeren of had je daar niet voldoende lengte voor?   :rolleyes:

Koop je weer Monster of ga je ook eens naar wat anders luisteren? In dat geval adviseer ik je om Nirvana ook in de keuze te betrekken, anders weet je nl. niet wat je mist!   :D

Of denk eens aan de Straightwire Crescendo, als je hem kunt vinden (usa is goedkoopst).

Momenteel is hij aardig 'hot', er zwerven wat lengtes rond in NL en soms wordt er eentje ingekort, waarna er een lengte overblijft :D

In de review van mijn set door Picoso kun je zien wat hij tonaal doet (los van het plaatsingsprobleempje dat er toen was, is nu weer ok).

Ik omschrijf hem als "niet aanwezig", alsof de speaker direct op de versterker zit en de Crescendo verder niets doet ;)

Nou ja niets, snel, transparant, helder, krachtig, vooral de bi-wired versie kan ik erg waarderen :)

Greetinx

Andr