Jump to content

Wat een stelletje doven...

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

En ik ben van mening dat de (complete) set bepalend is of de kabel dat geeft, wat je ervan mag verwachten    eek.gif

'T is een open deur, maar het begint bij het verbeteren van... "de zwakste schakel"    :rolleyes:

Is in het geval van Kermit de hele set "de zwakke schakel" confused.gif:Deek.gif

Greetinx

Andr

Ik wil best komen luisteren hoor Hans. Maar weet je hoe dat zal gaan? Als ik het beter vind klinken, dan ben ik een beste vent en schreeuwt iedereen van de daken dat zelfs Kermit 'om' is. Nu kan me dat weinig schelen. Maar als ik vind dat het niet beter klinkt, dan heb ik geen oren aan mijn kop, kan ik niet luisteren, heb ik geen smaak, ben ik te eigenwijs om het toe te geven en alle clich

john ik vind het een hele grote tekortkoming in je set, ook die speakerkabel is niet je van het.

ik vind het op zo,n mooie set bijna vloeken in de kerk....

die dealer heeft geen oren aan z,n kop, of hij had de goede kabels niet bij hem....

maar goed je weet hoe ik er over denk, zo ook die keer toen ik bij je op bezoek was.

nu denk ik niet dat het totaal word omgegooit, maar er verandert wel iets in de diepte en toenadering plus zuiverheid snelheid en echtheid waardoor het nog meer genieten van de muziek word......

begrijp me goed;;;; dit is MIJN mening. :)

Als de rest van je apparatuur niet capabel is om je electrisch signaal goed te transporteren en versterken zul je inderdaad van het verschil tussen kabels niks merken.

Ik blijf er wel bij dat bij een goede installatie het verschil tussen kabels zeer duidelijk is. Dit geldt overigens ook voor netfilters. Hiermee is DAN ook veel verbetering te halen.

Het is wel zo dat als je van de muziek geniet, het niet uitmaakt of deze via de draagbare radio, highend of PA installatie komt.

Laten we het ook maar niet over de "live" van den Ende sound (o.a. circustheater) hebben. En hier genieten ook veel mensen (ik overigens niet).

Het valt mij ook op dat live muziek vaak met een enorm slechte kwaliteit wordt versterkt. Echt high end hoor je alleen met acoustisch instrumenten die niet worden versterkt.

Veel pop- en Jazzmuziek klinkt thuis veel beter dan live.

Als dit bedoeld wordt met "het maakt niet uit", ben ik het er roerend mee eens.

;)

Aan een vergelijkende test wil ik graag meedoen.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Als de rest van je apparatuur niet capabel is om je electrisch signaal goed te transporteren en versterken zul je inderdaad van het verschil tussen kabels niks merken.

Ik blijf er wel bij dat bij een goede installatie het verschil tussen kabels zeer duidelijk is. Dit geldt overigens ook voor netfilters. Hiermee is DAN ook veel verbetering te halen.

Het is wel zo dat als je van de muziek geniet, het niet uitmaakt of deze via de draagbare radio, highend of PA installatie komt.

Laten we het ook maar niet over de "live" van den Ende sound (o.a. circustheater) hebben. En hier genieten ook veel mensen (ik overigens niet).

Het valt mij ook op dat live muziek vaak met een enorm slechte kwaliteit wordt versterkt. Echt high end hoor je alleen met acoustisch instrumenten die niet worden versterkt.

Veel pop- en Jazzmuziek klinkt thuis veel beter dan live.

Als dit bedoeld wordt met "het maakt niet uit", ben ik het er roerend mee eens.

;)

dan ben jij vaak naar de verkeerde concerten geweest

:rolleyes:

Vertel me niet hoe het werkt met PA, mijn zoon werkt bij een z.g. evenementenburo anex PA verhuurbedrijf.

Wat telt is dat het niet veel weegt, snel op te bouwen is, en hard kan zonder kapot te gaan. Verder moet het tegen regen en vochtige kroegen kunnen.

Heb jij wel eens een luidspreker gezien na vier dagen Carnaval, nou ik wel. Het condenswater stond in de kast.

PA, en zeker bij de grotere installaties imponeert alleen. Kwaliteit is echt wat anders.

met dat bericht over die p.a.

jaaaaaaaaaaaaaaaren lang heb ik gespeeld van centrum naar kroeg etc.

daar gebruikten wij ook een uitgebouwde zanginstallatie, slepen met die handel, als het een beetje klonk was het al goed, na jaren droop het zweet en het bier wat nog over was eruit. ;):D

Geplaatst door joopie:

john ik vind het een hele grote tekortkoming in je set, ook die speakerkabel is niet je van het.

ik vind het op zo,n mooie set bijna vloeken in de kerk....

die dealer heeft geen oren aan z,n kop, of hij had de goede kabels niet bij hem....

maar goed je weet hoe ik er over denk, zo ook die keer toen ik bij je op bezoek was.

nu denk ik niet dat het totaal word omgegooit, maar er verandert wel iets in de diepte en toenadering plus zuiverheid snelheid en echtheid waardoor het nog meer genieten van de muziek word......

begrijp me goed;;;; dit is MIJN mening.   :)

Joopie

Je kent echt veel en veel te veel positieve eigenschappen aan kabels toe. Ik denk dat het geluid van ESL's niet het jouwe is, maar denk nou niet dat je dat even met een paar kabels corrigeert. Zuiverheid, snelheid, echtheid... en dat met een ander kabeltje?Brrrr

Geplaatst door Kermit:

Joopie

Je kent echt veel en veel te veel positieve eigenschappen aan kabels toe. Ik denk dat het geluid van ESL's niet het jouwe is, maar denk nou niet dat je dat even met een paar kabels corrigeert. Zuiverheid, snelheid, echtheid... en dat met een ander kabeltje?Brrrr

kun je ze meenemen naar mijn huis, op de jadis.

misschien heb ik dan een probleem.

of jij met je rug.

Geplaatst door Kermit:

[QB]

Joopie

ik citeer;;; niet alles, maar een belangrijk deel.