Jump to content

Wat een stelletje doven...

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

ik zit ook sterk te denken om een setje esl,63 te kopen.

dan ben ik gelijk van dat kabelgedoe af.

nooit meer wisselen.

gewoon spelen en genieten.

nee hoor das maar gekkigheid,

voorlopig ben ik nog in de luidsprekerfase bezig .

als ik die naar mijn zin heb dan komt de rest .

maar ik denk dat als je goede weergevers hebt ,dat je niet gaat lopen pielen met kabels.

als het goed klinkt dan is het toch goed .

altijd maar weer die kabels :(

gelukkig hoor ik geen verschil,

scheelt me een hoop geld ,

en dat geld leg ik weer apart voor mooie weergevers ;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

een heleboel

maar het blijft moeilijk om de goede weergever te vinden

:(

Heb je overal geprobeerd een orgel goed weer te geven en bleek je dan naar de hele set te luisteren ipv de weergevers die eraan zaten?

Het lijkt me nl. erg lastig om op die manier speakers te beoordelen, terwijl je de hele set niet kent ;)

Misschien verziekt de akoestiek het wel bij bepaalde mensen of winkels ....

Greetinx

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

ik zit ook sterk te denken om een setje esl,63 te kopen.

dan ben ik gelijk van dat kabelgedoe af.

nooit meer wisselen.

gewoon spelen en genieten.

nee hoor das maar gekkigheid,

voorlopig ben ik nog in de luidsprekerfase bezig .

als ik die naar mijn zin heb dan komt de rest .

maar ik denk dat als je goede weergevers hebt ,dat je niet gaat lopen pielen met kabels.

als het goed klinkt dan is het toch goed .

altijd maar weer die kabels   :(

gelukkig hoor ik geen verschil,

scheelt me een hoop geld ,

en dat geld leg ik weer apart voor mooie weergevers   ;)

gewoon spelen en genieten kan ook met een conus luidspreker.

;)

Geplaatst door Ome Henk:

En hoeveel hiervan heb je thuis gehad    confused.gif

drie ,als je die van die luistersessie niet meetelt.

en a.s weekend komt kermit met zijn esl63 naar mij ,want die wil ik wel eens serieus beluisteren in mijn kamer.

want ik begin toch weer te twijfelen .

ik ben nl een beetje huiverig van speakers die lager gaan dan de resonantie frequentie van mijn kamer.

de ervaring is bij mij ,dat elke speaker (of subwoofer ) die lager ging dan die frequentie (45hz) ,een heel slechte laagweergave kreeg.

hoe het komt ,ik weet het niet .

maar dan meer liever geen laag ,dan al die pieken en bulten .

:(

Het klinkt altijd goed genoeg......

maar het kan ook altijd beter.

Als je dit met wat hobbyen kunt bereiken is er toch niks mis??

Ben je gelijk van de straat.

Ik heb eens iemand horen zeggen dat hij het verschil kon horen tussen wel of geen banaan op de kast. Dit geloofde uiteraard niemand.

Ik ben ook van mening dat je moet beginnen met goede spullen, en veel luisterervaring moet opdoen, anders hoor je van die tweaks niks.

Die luisterervaring moet vooral op het live vlak liggen, anders streef je de techniek na. Dit is wat anders dan werkelijkheidsweergave nastreven.

Wat hebben we toch een mooie hobby !!!! :rolleyes:

Een waar woord Hans. Heb de afgelopen 25 jaar zoveel gehoord zowel aan spullen als live, dat ik kan zeggen: Mijn installatie is gewoon K*t met een banaan. Heb mij er maar bij neergelegd en ben er heel gelukkig mee :D:D;)

Maar.... sinds gisteren in het bezit van een paar Von Schweikert VR-1'tjes. Kijk dat is kicken om weer eens wat te ontdekken wat met kop en schouders boven de grijze high-end middenmoot uitsteekt. Eindelijk weer eens een ontwerper aan het werk geweest die EN zijn verstand EN zijn oren heeft gebruikt om een klein juweeltje uit te poepen.

Geplaatst door Hans van Liempd:

Koosjer

Als je de gevlochten luidspreker kabels bedoeld, ben ik tot 4,8 meter gekomen.

Als je dit topic bedoeld, zal het wel een nieuw record worden.

:D    confused.gif    :rolleyes:

ben erg benieuwd of je gelijk gaat krijgen.

enuuuh,jij bent een koper-luisteraar?

en zijn beide kabels even lang,of maakt dat nu juist weer niks uit confused.gif

zo zie je maar weer,ieder antwoord roept weer vragen op,zo blijven we wel ff van de straat ja! :D

-- Hans.

Kijk maar eens op hifi.nl bij kabels en stroom, onder het topic luidsprekerkabels zelf maken.

Hier staan nu foto's van de kabels zoals we die ontwikkelt hebben.

Deze zijn gemaakt door "Wijx" naar aanleiding van de discussie op dit topic en ervaring van mij.

Ik denk dus niet, dat deze kabels "uit" zijn.

Wat is dat trouwens voor onzin "uit"???

Goed spul is nooit uit. Kijk maar naar de Quad electrostaten.

Mijn kabels heb ik zelf gevlochten, en dit is toch iets anders dan breien. Kijk maar na in de dikke van Dale. breien doe je n.l. met een draad, vlechten met 36.

:)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Kijk maar eens op hifi.nl bij kabels en stroom, onder het topic luidsprekerkabels zelf maken.

Hier staan nu foto's van de kabels zoals we die ontwikkelt hebben.

Deze zijn gemaakt door "Wijx" naar aanleiding van de discussie op dit topic en ervaring van mij.

Ik denk dus niet, dat deze kabels "uit" zijn.

Wat is dat trouwens voor onzin "uit"???

Goed spul is nooit uit. Kijk maar naar de Quad electrostaten.

Mijn kabels heb ik zelf gevlochten, en dit is toch iets anders dan breien. Kijk maar na in de dikke van Dale. breien doe je n.l. met een draad, vlechten met 36.

ja,daar zit wat in!

enuuh,nu jij weer Pjotr :D:D

-- Hans.

Geplaatst door The Koosjer connection:

ja,daar zit wat in!

enuuh,nu jij weer Pjotr    :D    :D

-- Hans.

Ja Hans Koosjer dat zou ik wel willen maar dit wordt veuls te serieus. Daar is haifaipuntnl voor. Op het oude hifi.nl forum heb ik en velen anderen zich daar al serieus de blaren over gepost. Andere Hans is dat kennelijk ontgaan. Of hij wist voor de afgelopen zomer nog niet van dat forum af, dat kan natuurlijk ook.

;)

Geplaatst door Pjotr:

Ja Hans Koosjer dat zou ik wel willen maar dit wordt veuls te serieus. Daar is haifaipuntnl voor. Op het oude hifi.nl forum heb ik en velen anderen zich daar al serieus de blaren over gepost. Andere Hans is dat kennelijk ontgaan. Of hij wist voor de afgelopen zomer nog niet van dat forum af, dat kan natuurlijk ook.

;)

tja,het word een-tonig zo,maar ik moet ook jou weer gelijk geven :D

op deze wijze komen we der nooit uit....toch? confused.gif

-- Hans.

Geplaatst door JSA:

Hee Peet, RECENSIE!!!!   :D   ;)

Ja, ja komt eraan. Ze moeten eerst nog even een paar weekjes lekker inspelen. Dit kan ik alvast wel verklappen:

Ze zijn ganadeloos analytisch en blijven daarbij ook nog eens erg muzikaal. Weinig speakers die dat, zeker voor dat geld, presteren. Het geluid komt geheel los van de speakers met akelig nauwkeurige plaatsing. In een niet al te grote kamer kun je door de hele kamer lopen en het geluid blijft ruimtelijk, het gaat nergens aan de boxen "plakken". Maar ja "plat" gemixte opnamen zonder natuurlijke galm vallen genadeloos door de mand. Je hoort precies wat ze bij het uitmixen hebben zitten vlooien. Veel oudere opnamen van David Bowie zijn eigenlijk niet meer te pruimen op deze boxen. Niet dat de speakers het niet aankunnen maar je hoort gewoon te goed hoe slecht ze opgenomen/gemixed zijn.

Meer in een latere recentie als ze ingespeeld zijn.

Ik heb inderdaad pas sinds de zomer 2002 internet. Vandaar dat ik jullie geneuzel over kabels vlechten niet het kunnen lezen.

Jammer.... ik had hieraan graag mee willen doen.

Gister nog eens m'n gevlochten interlink met een Siltech vergeleken.

Ook zoveelste Henk was hierbij. Onze conclusie (op de Pied pipers) was dat er nauwelijk verschil hoorbaar was.

Mijn mening was dat de gevlochten kabels wat dynamischer en natuurlijker klonken.

Die Siltechs kosten wel fl 1000,-

Het gevlochten spul bijna niks (behalve wat werk).

Om Zoveelste Henk te laten horen hoe zijn Kappa 9'ns kunnen klinken ga ik met m'n kabels en Array's eens naar hem toe.

Hij was n.l. erg onder de indruk van de mogelijke prestaties van die Kappa's

Ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst door Pjotr:

Veel oudere opnamen van David Bowie zijn eigenlijk niet meer te pruimen op deze boxen. Niet dat de speakers het niet aankunnen maar je hoort gewoon te goed hoe slecht ze opgenomen/gemixed zijn.

Dat is toch wel jammer van Bowie. Ik heb zelf ook wat oudere albums van hem. Eigenlijk zijn ze niet geschikt voor niets verhullende apparatuur. Dan zet je het nl. gelijk weer af. Jammer, want de muziek is geniaal.

Geplaatst door Puur:

Jammer, want de muziek is geniaal.

Inderdaad erg jammer. Ik begrijp ook niet dat hij toestond dat een aantal van zijn albums technisch zo slecht zijn. Niet alles van Bowie vind ik even goed maar heel veel is inderdaad geniaal. Ach in de auto is het prima te doen.

D'r zijn ontzettend veel opnames in de popmuziek die niet erg te pruimen zijn. Ook The Wall van Pink Floyd bijvoorbeeld is niet om aan te horen .

Alleen de Beatles zijn de dans altijd ontsprongen. Vrijwel alle opnames zijn gewoon goed. Hun beste opnames kunnen zelfs wedijveren met de meeste hedendaagse vastleggingen.

Maar dan moet je natuurlijk wel goede kabels hebben om daar van te kunnen genieten :D

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

D'r zijn ontzettend veel opnames in de popmuziek die niet erg te pruimen zijn. Ook The Wall van Pink Floyd bijvoorbeeld is niet om aan te horen .

drijfveer was poen,alsof ie daar nog niet genoeg van had :(

Alleen de Beatles zijn de dans altijd ontsprongen. Vrijwel alle opnames zijn gewoon goed. Hun beste opnames kunnen zelfs wedijveren met de meeste hedendaagse vastleggingen.

gewoon mensen met feeling achter de knoppen,en natuurlijk geniaal werk :D

Maar dan moet je natuurlijk wel goede kabels hebben om daar van te kunnen genieten   :D

kijk,en nu ga je weer stoken,das 'n minpuntje confused.gif:D

Paul

Hans