Ruud Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Voel je je aangesproken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Ben jij ook import-Overijssel of zo? Het klopt wel wat je zegt Ter verduidelijking: ik ben export-Gelderlander, import-Drent, export-Drent, import-Gelderlander, export-Gelderlander, import-Overijsselaar. Kunt u het nog volgen? Ik ben eigenlijk dus een transitofiguur. Secundo ter verduidelijking: een Oostindische kievit is de plat-midden-drentse benaming voor een scholekster. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ruud: "koolmeesje" Die zit nog steeds geplet tegen een muur en de veren heb ik al opgeruimd Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door dick jansen: Ter verduidelijking: ik ben export-Gelderlander, import-Drent, export-Drent, import-Gelderlander, export-Gelderlander, import-Overijsselaar. Kunt u het nog volgen? Ik ben eigenlijk dus een transitofiguur. Ja ik volg het nog... Secundo ter verduidelijking: een Oostindische kievit is de plat-midden-drentse benaming voor een scholekster. Met groet, Nooit van gehoord. Maar ik kom dan ook niet uit midden Drente... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Roofovervallen zijn vallen waarover rovers voorover vallen. Lukt nu zo'n roofoverval dan heeft een rover er best een val voor over om over zo'n roversval voorover te vallen. Slaat nergens op, maar al wat ik hiervoor lees ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Roofovervallen zijn vallen waarover rovers voorover vallen. Lukt nu zo'n roofoverval dan heeft een rover er best een val voor over om over zo'n roversval voorover te vallen. Slaat nergens op, maar al wat ik hiervoor lees ook niet. Zeg dan niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Ik bedoel eigenlijk meer de laatste 2 pagina's Ome Henk. Verder is het meestal aardig te pruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Roofovervallen zijn vallen waarover rovers voorover vallen. Lukt nu zo'n roofoverval dan heeft een rover er best een val voor over om over zo'n roversval voorover te vallen. Slaat nergens op, maar al wat ik hiervoor lees ook niet. Kort lontje? naam-genoot? -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Ik bedoel eigenlijk meer de laatste 2 pagina's Ome Henk. Verder is het meestal aardig te pruimen. Dat is slechts 8,7%... Valt best mee dus. En mag er niet af en toe geouwehoerd worden dan? Ik vind van wel. Anders wordt het wel erg saai hier. Altijd maar bloedserieus over audio lullen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hans, Nee hoor, alleen meestal op zoek naar audio informatie. Kijk..... en dat mis ik nu effe. Maar mischien komt het weer terug. Als al die mensen die alleen nog maar forummen om het forummen, weer naar muziek gaan luisteren. Sterkte !!!! Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Dat is slechts 8,7%... Valt best mee dus. En mag er niet af en toe geouwehoerd worden dan? Ik vind van wel. Anders wordt het wel erg saai hier. Altijd maar bloedserieus over audio lullen... Daar krijg je een hifi.nl syndroom van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Roofovervallen zijn vallen waarover rovers voorover vallen. Lukt nu zo'n roofoverval dan heeft een rover er best een val voor over om over zo'n roversval voorover te vallen. Slaat nergens op, maar al wat ik hiervoor lees ook niet. Hoe noemen ze dan een van waarover rovers over achterover vallen . Jij hebt een beschrijving gegeven van een roofvooroverval. Bij een roofoverval kun je niet weten welke kant de rover op valt . Bij een roofvooroverval en een roofachteroverval is dat wel duidelijk aangegeven. En dan heb ik de rooflinks- en rechtsoverval nog even buiten beschouwing gelaten. Als het dan ook nog dove rovers zijn, hebben ze geluk, want die kunnen zich niet horen vallen Hans, take it easy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Tsjongejongejonge, hoe zuidelijker je in Nederland woont hoe gekker de mensen... Bedankt voor het compliment Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk:Tsjongejongejonge, hoe zuidelijker je in Nederland woont hoe gekker de mensen... is dat zo? het leuke is dat het zuiden en het noorden wel bestaan . het oosten en het westen bestaan dus niet . je kunt nl richting het oosten rijden ,maar je komt er nooit . vraag het maar onderweg . je blijft maar rijden . maar als je lang genoeg richting het oosten rijd kom je vanzelf in het westen . das gek? vandaar dat er geen oostpool en een westpool bestaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Hoe noemen ze dan een van waarover rovers over achterover vallen . Jij hebt een beschrijving gegeven van een roofvooroverval. Bij een roofoverval kun je niet weten welke kant de rover op valt . Bij een roofvooroverval en een roofachteroverval is dat wel duidelijk aangegeven. En dan heb ik de rooflinks- en rechtsoverval nog even buiten beschouwing gelaten. Als het dan ook nog dove rovers zijn, hebben ze geluk, want die kunnen zich niet horen vallen Hans, take it easy Maar Sodejuu, nu ga je er vanuit dat ze maar 4 kanten op kunnen vallen. Volgens mij kunnen ze juist oneindig veel kanten op vallen en zou je dus een punt als 0 graden moeten definieren (bijvoorbeeld voorover) en dan linksaf (zoals een eenheidscirkel) en dan steeds de hoek (liefst in radialen) erbij noemen. Dan krijg je bijvoorbeeld een '1/6*Pi-overval' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:vandaar dat er geen oostpool en een westpool bestaat. Is dat zo En hoe noemen ze een persoon die in het weste van Polen woont? dat is toch een west Pool. Hetzelfde geldt voor iemand uit het oosten van Polen, maar die noemen ze dan oost Pool. Zo zijn er ook meerdere noord Polen en meerdere zuid Polen. Gelukkig zijn het allemaal gewoon Polen en hebben liever dat je hen met hun naam (of meneer/mevrouw) aanspreekt ipv noord/oost/zuid/west Pool. BTW: Die meneermevrouw doet me ergens anders aan denken. Zij die een beetje van Freek kent, weet wat ik bedoel Tot de volgende keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Is dat zo En hoe noemen ze een persoon die in het weste van Polen woont? dat is toch een west Pool. Hetzelfde geldt voor iemand uit het oosten van Polen, maar die noemen ze dan oost Pool. Zo zijn er ook meerdere noord Polen en meerdere zuid Polen. Gelukkig zijn het allemaal gewoon Polen en hebben liever dat je hen met hun naam (of meneer/mevrouw) aanspreekt ipv noord/oost/zuid/west Pool. Zouden er ook di-Polen bestaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Maar Sodejuu, nu ga je er vanuit dat ze maar 4 kanten op kunnen vallen. Volgens mij kunnen ze juist oneindig veel kanten op vallen en zou je dus een punt als 0 graden moeten definieren (bijvoorbeeld voorover) en dan linksaf (zoals een eenheidscirkel) en dan steeds de hoek (liefst in radialen) erbij noemen. Dan krijg je bijvoorbeeld een '1/6*Pi-overval' En als we ze nu kruisen met die noord/oost/zuid/west Polen, komen we misschein nog eens ergens. Stel je voor een noordnoordoostroof1/6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Zouden er ook di-Polen bestaan? Het zijn toch altijd weer die Polen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Zouden er ook di-Polen bestaan? ik heb ze in de huiskamer . en zo zijn we weer ontopic als JP het zag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Ome Henk: Wie JP Balkellende Eigenlijk heet ie JP Achterste van een ezel, maar dat was te lang (uitleg: een ezel balkt; en wat zit er aan het einde van zo'n balkend beest? juist) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Laten we m.b.v. plus en min polen weer naar de verschillen van kabels gaan. 'n serieuze vraag. Wanneer ik een afscherming om m'n interlinks doe, klinken deze minder open en dynamisch dan zonder. Kan iemand aangeven hoe dit komt. Laat die iemand dan wel het verschil horen. Iemand die dit niet hoort hoeft wat mij betreft niet mee te discusieren. Want dat die geen verschil horen, weten we langzamerhand wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Ome Henk, M.b.t. het filter ben ik het niet met je eens. Veel filters zijn inderdaad zo opgebouwd dat dit nogal beperkend is voor de stroom doorgang. Als je dan een versterker heb die erg veel stroom opneemt (klasse A) kan dit voorkomen. Met een goed filter is dit helemaal niet aan de orde en klinkt e.e.a. een stuk beter. Maar ja nog geen antwoord op m'n afschermingvraag. Ik heb wel 'n vermoeden. Een deel van de energie gaat door de lucht, buiten de draden om zeg maar. Als je deze gaat kortsluiten ben je een deel van je signaal kwijt. Is zonder afscherming daarom misschien beter. Of moet de afscherming verder van de draden liggen (b.v. 5 mm)?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Laten we m.b.v. plus en min polen weer naar de verschillen van kabels gaan. 'n serieuze vraag. Wanneer ik een afscherming om m'n interlinks doe, klinken deze minder open en dynamisch dan zonder. Kan iemand aangeven hoe dit komt. Laat die iemand dan wel het verschil horen. Iemand die dit niet hoort hoeft wat mij betreft niet mee te discusieren. Want dat die geen verschil horen, weten we langzamerhand wel. Henno zou deze vraag ook goed kunnen beantwoorden, maar ik weet er ook wel eea van De afscherming werkt als een soort reflector voor elektrische velden die in elke ader worden opgewekt. Zit de afscherming er strak omheen, dan heb je last van een in de ader terugkerend signaal dat dus storend en remmend werkt. Daarom werkt Henno met een afscherming die op een bepaalde afstand van de aders zit, dit bereik je bijv. met een slang om de aders heen en danar omheen de afscherming Een goed voorbeeld is een coaxkabel, de reden van deze "slang" is een andere, maar deze heeft wel een dubbele werking Afhankelijk van de soort kabel die je maakt (netsnoer, LSkabel, interlink) moet de wand van de slang dikker zijn, hoe meer stroom, hoe groter het veld, hoe dikker de slang is een leuke vuistregel. Bij interlinks hoor je het effekt van wel of geen slang heel goed doordat deze duf en futloos klinkt, een netsnoer en speakerkabels verliezen vooral aan dynamiek met een strakke afscherming en het hoog lijkt minder aanwezig, terwijl bij alle kabels het geluid minder transparant en minder snel overkomt. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts