Jump to content

Wat een stelletje doven...

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Paul Jenner:

Door Ome H, die een topic had geopend over dove kabels en die de handel nu ziet afdrijven naar een discussie over opname kwaliteit in popmuziek ... ??

Paul.

oooooh,die H :D

nou,dan lult ie toch gewoon ff lekker mee :)

verder had dit topic toch niks meer spannends opgeleverd.........toch? confused.gif:D;)

Geplaatst door Paul Jenner:

......... dove kabels en die de handel nu ziet afdrijven naar een discussie over opname kwaliteit in popmuziek ... ??

Paul.

"Dove Kabels" ;) Dat doet mij een beetje aan good old Dove Karel denken. Nu ik er aan terug denk mis eigenlijk zijn vrijwel altijd raak geschoten brommerige commententaar.

En wat nou off-topic?? Gaat de muziek waar we het over hebben dan niet door kabeltjes?

cool.gif

Geplaatst door Hans van Liempd:

laten we het over auto's hebben, of koffiezetapparaten. Daarvoor kijk ik op hear.nl   mad.gif

Auto's en koffiezetapparaten maken toch ook geluid. En in het geval van sommige auto's ook een zeer audiofiel geluid... ;):D:P

Zie je wel, daar gaan we weer, op deze manier wordt Hear echt oninterresant voor audio- en muziek liefhebbers.

Zeg maar, dat de z.g. "ervaren" forummers (dat zijn diegene die alles al weten ??!!) elk topic kapot schrijven.

Ik heb de indruk dat de groep audio- en muziekliefhebbers groter wordt. Er zijn dus veel mensen die nog lang niet alles weten.

En die oude topics van jullie staan zo vol met onzin dat die ook al helemaal niet te volgen zijn.

Ben ik de enige die dit vindt of hoe zit dit.

Anders trek ik me wel terug op hifi.nl daar gaat het af en toe tenminste nog over onze hobby.

Anders trek ik me wel terug op hifi.nl daar gaat het af en toe tenminste nog over onze hobby.

nou,nu schiet je je nobel doel wat voorbij ;)

je zit per slot van rekening nu op algemene onderwerpen,en kun je dit soort topic-stoppers verwachten.

verder wordt er,mijn inziens dan,op Hear genoeg serieus met de hobby omgegaan.

Hear is en blijft nu eenmaal een uitstekende tegenhanger voor het,door jou aanbeden,HI-FI nl,waar het allemaal te krampachtig geworden is nu na de doorstart.

maaruuh,niemand zal je tegen kunnen houden om te gaan en te staan waar je wilt,zoals ook niemand je op deze site een slot op je gedachten zetten wil.

tip:

neem het beste van beiden,en doe er je voordeel mee :D

-- Hans.

Geplaatst door Ome Henk:

Ook hier gaat het af en toe over onze (ook mijn) hobby, maar een stelletje doven verprutst wel eens een topic wat (in dit geval) over kabeltjes gaat       mad.gif       eek.gif

Zeg Henk jij bent deze thread begonnen met een mening en kaffert op voorhand iedereen die het niet met je eens is gelijk uit voor een stelletje doven. Vind je het dan gek dat die "Doven" met je mee of tegen je gaan huilebalken. Kortom deze thread had van af het begin al nauwelijks inhoud. Hebbie ook zelf om gevraagd.

Op hifi.nl wordt dan gelijk de humor weg gemodderd en blijf alleen het azijn over. Waar is jouw humor die je vroeger had gebleven Henk?

Geplaatst door Pjotr:

Zeg Henk jij bent deze thread begonnen met een mening en kaffert op voorhand iedereen die het niet met je eens is gelijk uit voor een stelletje doven. Vind je het dan gek dat die "Doven" met je mee of tegen je gaan huilebalken. Kortom deze thread had van af het begin al nauwelijks inhoud. Hebbie ook zelf om gevraagd.

hoe kom je erbij.???????????????/

deze topic heeft juist nut.

eek.gif

Deze topic is gewoon een poging van Henk om "het nut van goede netsnoeren" te verslaan in lengte, dat lukt natuurlijk nooit met alleen maar inhoudelijk nuttige informatie ;)

Overigens ben ik het met zijn stelling eens, er kunnen (grote) verschillen hoorbaar zijn tussen 2 types van letterlijk elk merk draad in een audioset, of het nu een interlink, speakerkabel of netsnoer is ;)

Alleen het waarom is nog altijd niet erg duidelijk verklaard, maar daar zit ik niet zo mee :)

Greetinx

Andr

Kabels klinken niet???

waarom is elk geluid bij elke kabel dan anders????

De hierboven gemelde verschillen heb ik uit eigen ervaring.

Laat anderen eens schrijven wat hun ervaringen zijn met kabels. Als deze ervaringen overeen komen is er wel degelijk verschil.

Of we zijn allemaal gek natuurlijk.

Als je het verschil tussen cd spelers niet hoort ben je echt ver van huis.

Een discman van 50 euro klinkt echt anders als een Wadia of Mark Levinson 39.

Dit is geen discussie, maar een welles nietes verhaal. Hoe is het mogelijk dat deze mensen zulke dure spullen hebben ???

Ze horen het verschil toch niet!!!!!

Nou Hans dit is nou ook niet bepaald een constructieve bijdrage. Schelden op anders denkenden of horenden is meestal een teken dat je het zelf ook niet zo goed weet.

Mocht je het nog niet door hebben, er zijn er hier nog al wat mensen die NIET naar kabels e.d. luisteren maar naar naar muziek. Die stellen goede spullen wel op prijs maar kunnen zonder die spullen nog wel goede muziek waarderen.

"Goede wijn behoeft geen krans" maar hoeft niet per se uit een exotische fles te komen.

Allereerst: ik heb niet gescholden.

En verder, ik heb geen exorbitant dure installatie.

Maar het verschil tussen kabels en CD spelers hoor ik wel.

Sommige presteren beter dan andere. Dit is mooi, want dan kan ik de kabels kiezen die ik het best vind klinken.

En hiermee mijn set beter laten klinken.

Van de muziek genieten kan ook met een wekkerradio.

Ik probeer altijd met opstelling en keuze van componenten tot de beste prijs kwaiteit verhouding te komen.

Ik vind hierbij de invloed van luidsprekers zwaar overschat. En de invloed van electronica, kabels en stroomvoorziening zwaar onderschat.

Het gaat er volgens mij niet om dat iemand niet kan genieten van muziek wanneer e.e.a. niet perfect is. Er zijn n.l. hele volksstammen die genieten van een surround setje van de Aldi.

Hier is ook niks mis mee.

Dit topic gaat over het verschil wel of niet te horen.

En als je het niet hoort, wil horen of het je niet intereseert, even goede vrienden (wat mij betreft).

:) (blij dat het topic weer loopt)

MIT is een rustig klinkende kabel met erg veel warmte.

Siltech klinkt erg goed in het hoog.

Bij v.d.Hul kun je kiezen, deze kabels klinken allemaal anders.

MIT ben ik het met je eens, destijds met een MH-750 Tube versie gespeeld en onderschrijf jou ervaring, beetje afgetopt hoog.

Kan natuurlijk in een set met een beetje pittige versterker/speaker set(b.v.Revel met M.L.of met Spectral) best prettig zijn :)

Ok Hans, als je het zo stelt prima :) Maar veel van je postings komen bij mij nogal over dat als je het niet met jou eens bent je "ver van huis bent".

Natuurlijk klinken andere componenten anders, so what? Als ze maar goed klinken. Muziek beleven is een individuele zaak die voor iedereen anders is.