CyberScum Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Zat gisteren in HVT nummer 5/2002 te lezen, staat er een stukje in over ene zekere Garmt die voor de prijs van een gemiddelde BMW 5 series aan Home Cinema apparatuur heeft staan. En die kerel is pas 26 jaar oud. Ik ga me af en toe wel eens afvragen wat ik in het leven verkeerd doe. Maar alle gekheid op een stokje. Kijkend naar de profielen van enkele leden van dit forum, staat er ook wel voor een behoorlijk kapitaal aan spullen. Nu mag een hobby natuurlijk geld kosten. Toch vraag ik me af hoe sommigen van jullie het doen zonder direct het salaris van iemand van de Raad van Bestuur van een grote bank te hebben. Ik ben erg benieuwd naar leuke verhalen, goeie tips etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Heel simpel. Lang bij de ouders blijven wonen en geduld hebben. Niet gelijk naar de winkel rennen en opbouwen over jaren. Zorgen dat je de ouwe spullen aan een redelijke prijs kan verkopen zodat je op de nieuwe spullen niet teveel hoeft bij te betalen. En zoek het 2de hands circuit af. Zo groeit de set met de jaren. Of je hebt geluk en wint in eoa loterij. Helaas is dat laatste nog niet gelukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Snelle Gympies Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Geplaatst door Ome Henk: ...daarmee red je het niet alleen... Nee, je moet ook hard kunnen lopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Gewoon een Bank beroven En zorgen dat je niet gepakt word. wel snelle gympies aandoen. GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Ik heb e.e.a. betaald van mijn salaris. Als ICT'er kun je wel aardig wat centjes verdienen. Maar als je werkloos bent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Tja, sommigen hebben geld genoeg om in Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Nou ik word zwaar onderbetaald als electronicus/ontwerper maar ik woon in een studenten huis en heb geen auto. Dus hou ik genoeg over. Prioriteiten stellen zeg maar. (Helaas ga ik wel vaak stappen) Soms moet ik naar 't buitenland en dan verdien ik pas goed. groeten simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door seoman:Soms moet ik naar 't buitenland en dan verdien ik pas goed. groeten simon .....maar krijg je het ook? Maar zonder gekheid: als je nog jong bent is het natuurlijk wat minder eenvoudig om even aan een "schip met geld" te komen. Ook pas afgestudeerden staan aan het begin van hun carri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Ik koop de laatste tijd bij voorkeur 2e hands en inderdaad kun je 't beste je set langzaam opbouwen en na gaan waar je de hoogste inruilprijzen kunt krijgen. ps: het lijkt wel of iedereen tegenwoordig in de IT zit... Groet'n, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Ja, ik zit ook in de IT . Wat je volgens mij ook niet moet vergeten is dat als je zo'n set van iemand in zo'n blad ziet dat daar vaak de officiele verkoopprijzen worden genoemd. Als ik de offiele verkoopprijzen van mijn set optel dan staat daar ook voor een heel bedrag. Ten eerste heb ik nog nooit de normale verkoopprijs betaald, over alles valt te onderhandelen . Vaak worden dingen die tweedehands zijn aangeschaft ook gewoon vermeld met de normale verkoopprijs. Als ik bij mijn eigen set kijk dan maakt dat toch een verschil van meer dan 20.000 gulden. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 IT is ook erg breed. Er is, of was in iedergeval, veel werk en de lonen waren best riant te noemen. Ik zit ook in de IT en heb in de afgelopen 5 jaar een set van iets van € 10.000 opgebouwd. Ik heb nog voor ruim hetzelfde bedrag aan uitbreidingen op de verlanglijst staan, maar ik vrees dat dat nog ruim 5 jaar duurt voordat ik de helft daarvan kan aanschaffen. Door de koop van een eigen woning en bij de ouders het huis uit blijft er nu heel weinig geld over om aan mijn hobbies te besteden. Daar komt een salaris bevriezing van een jaar bovenop en dus blijft het nog een tijdje saai in mijn audio wereldje. Gelukkig ben ik redelijk tevreden met mijn set en hoef ik niet per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Daar komt een salaris bevriezing van een jaar bovenop en dus blijft het nog een tijdje saai in mijn audio wereldje Mwaa, die ITers verdienen toch al big bucks voor 'n job waarbij ze de hele dag op de krent zitten Just kidding. Mijn set bestaat ook alleen maar uit 2e hands en/of demo componenten. Alleen de stands van m'n speakers zijn nieuw. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door CyberScum:Ik ga me af en toe wel eens afvragen wat ik in het leven verkeerd doe. In het land der twee-verdieners is een-oog een arme sloeber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 2 augustus 2002 Author Report Share Posted 2 augustus 2002 In het land der twee-verdieners is een-oog een arme sloeber. Ervaring leert dat twee-verdieners niet echt veel uitmaakt. Het helpt wel omdat andere factoren die inmiddels al zijn genoemd (eigen huis, 0% salarisverhogingen en niet meer in ouderlijke huis) gecompenseerd worden. Het zou helpen wanneer de wederhelft dezelfde hobby er op na houdt. Helaas heeft ze meer interesse voor spiegeltjes en kraaltjes dan voor buisjes en tweetertjes. Vervolgens wil ze wel altijd haar Destinies Child cd-tje afspelen om de moeizaam bij elkaar gesprokkeldde set. Overigens ben ik het er wel mee eens dat tweedehands kopen veel scheelt. Mijn Copland CTA-402 heb ik op de kop getikt voor 850 eurootjes terwijl het ding zo'n anderhalf jaar oud was (met dank aan een audio addict uit Helmond). Ik weet niet eens de precieze nieuwprijs, zal wel rond de 2500 euro zitten. Mijn volgende stap is nieuwe luidsprekers. Aangezien ik richting Diapason of Zingali neig is dat wat moeilijker. Niemand doet ze weg Misschien moet ik toch maar eerst naar een paar snelle gympies op zoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door CyberScum: Het zou helpen wanneer de wederhelft dezelfde hobby er op na houdt. Helaas heeft ze meer interesse voor spiegeltjes en kraaltjes dan voor buisjes en tweetertjes. Vervolgens willen ze wel altijd hun Destinies Child cd-tje afspelen om de moeizaam bij elkaar gesprokkeldde set. ..en parfum voor de prijs van een dure interlink! En laat ik gelijk nog maar effe melden dat die cd van Michael Bolton in m'n verzameling dus niet van mij is, maar van de wederhelft, en pas na m'n dood op mijn set gedraaid mag worden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Je moet ook gewoon een goedkope kamer gaan huren en niet gaan samenwonen/trouwen... Wel bij je ouders uit huis, want die gaan toch alleen maar zeuren dat het zachter moet, omdat anders de buren wel eens zouden kunnen gaan klagen. En omdat ze het zelf takkeherrie vinden natuurlijk... Ik snap trouwens niet dat mensen echt 10 duizenden euro's over hebben voor een setje... Ik heb net een versterker en 2 luidsprekers gekocht voor 1000 euro. Nou zal dat heus niet het neusje van de zalm zijn, maar dat boeit op mijn kamer toch niet en bovendien hoor ik nou ook goed genoeg dat sommige mp3's erg brak zijn... Nee, serieus, ik snap niet dat mensen meer dan 2000 euro kunnen uitgeven aan een bijvoorbeeld alleen een versterker... Alsof je in de gemiddelde Nederlandse huiskamer het verschil nog hoort met een goedkoper ding. Dan heb je echt een soort studio nodig... Bovendien ben ik niet wat je noemt een audiofiel. Ik hou van muziek maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven (vandaar die mp3's ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Nou ja, dat zal dan wel... tv is ook belangrijk... Ik heb iig geen ruimte om mijn kamer in te richten als studio... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Ome Henk: In vergelijking met de standaard nederlandse huiskamer (geen luidspreker te zien, maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 2 augustus 2002 Author Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Ome Henk: In vergelijking met de standaard nederlandse huiskamer (geen luidspreker te zien, maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Ik heb me altijd 't volgende voorgenomen: Als ik een vriendin heb/vind en we gaan ooit samenwonen (tot nu nog nooit van gekomen) dan ben ik bereid tot de volgende deal: Zij mag de hele woonkamer zo indelen als zij 't wil, qua kleur, meubels, stijl, ook al wordt 't dan pimplepaars met bloemetjesbehang, als ik dan m'n set goed mag opstellen in diezelfde kamer, dan hebben we 'n zeer aanvaardbare compromis, vindt ik! Gaat ze daarmee niet accoord en 'moet' ik de speakers achter de bank of achter 't gordijn verstoppen omdat 't nou eenmaal niet die 'schattige' melkpakjes van (uit den)Bose zijn, dan houd 't op! Finito,kappuh ! (of wanneer de set in een kast moet worden weggewerkt met deurtjes, zodat 't niet zo in 't zicht staat. brrrr, what a nightmare, ik zie 't helemaal voor me. Maarja,...liefde maakt blind zegt men, dus ik kan bovenstaande nu wel heel stoer zeggen,maarja... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Alco:Ik heb me altijd 't volgende voorgenomen: Als ik een vriendin heb/vind en we gaan ooit samenwonen (tot nu nog nooit van gekomen) dan ben ik bereid tot de volgende deal: Zij mag de hele woonkamer zo indelen als zij 't wil, qua kleur, meubels, stijl, ook al wordt 't dan pimplepaars met bloemetjesbehang, als ik dan m'n set goed mag opstellen in diezelfde kamer, dan hebben we 'n zeer aanvaardbare compromis, vind ik! Maarja,...liefde maakt blind zegt men, dus ik kan bovenstaande nu wel heel stoer zeggen,maarja... Groeten, Alco Hoho Alco, eerdere berichten van uw hand: En,...inderdaad klinkt 't in de meeste gevallen beter in de lengte-richting. Dit zal ongetwijfeld bij de SF's ook 't geval zijn,maar dit is geen optie. Dit levert namelijk dan weer de volgende problemen: 1. Ze staan dan voor 'n groot raam. 2. op een plek die nog gevoeliger is voor omtuimelen door anti-audiofiele visite. (zal niet de eerste keer zijn) 3. Heeft als gevolg dat ik wederom nieuwe,langere LS kabel nodig ben. 4. Kan niet meer luisteren vanaf de bank maar alleen vanuit 'n zeer oncomfortabele rieten stoel. (of mot weer 'n aparte,nieuwe luisterstoel kopen... ) De afstanden zijn voor mij onmogelijk. Hoewel ze wel een flink eind van de zijwanden staan en ook wel zo'n 3 meter van de luisterplek,maar 1,4 mtr de kamer in is out of the question. Het is in 1ste instantie een woonkamer,geen lege hifi-luisterkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Alco: Maarja,...liefde maakt blind zegt men, dus ik kan bovenstaande nu wel heel stoer zeggen,maarja... Groeten, Alco Zeker in de spiegel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Hoho Alco, eerdere berichten van uw hand: Ajjjjj,oef...I'm hit....Jemig Ruud, je hebt een goed geheugen. Maar inderdaad....je hebt gelijk! Vooral de laatste zin die je quote: Het is in 1ste instantie een woonkamer,geen lege hifi-luisterkamer. Damn, dat zou een vriendin inderdaad dan ook als argument tegen mijn hifi-plannen kunnen aanvoeren. ok Ruud, 1-0 voor jou. Hier heb ik effe geen weerwoord op. maarja,...ergens zal er toch wel een geschikt oplossing zijn voor 't WAF-probleem. Anders zou ;t betekenen dat vrijwel alle HiFi-freaks (mede daardoor?) vrijgezel zijn. En dan te bedenken dat m'n ex-vriendin van al m'n luidsprekers, destijds de Audiostatic "deurkozijnen" zo mooi vond in de kamer. (women...vreemde wezens) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Alco: maarja,...ergens zal er toch wel een geschikt oplossing zijn voor 't WAF-probleem. Anders zou ;t betekenen dat vrijwel alle HiFi-freaks (mede daardoor?) vrijgezel zijn. Groeten, Alco Heb ik dan zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts