Jump to content

Waar halen ze het geld vandaan ?

CyberScum
 Share

Recommended Posts

ok, die MAF-factor snap ik.

die M staat voor Man, oftewel mijn eigen persoontje. (neem ik aan)

Maar waar staat AAF dan voor, Ome Henk ?

...o, wacht... 't Alco Acceptence Factor ?

In that case...yep, inderdaad!

Groeten,

Alco :D

• 4 weeks later...

Als je je vrouw tweede hands hebt gekocht kun je daar bij het inruilen vaak de kostprijs voor vragen. :rolleyes:

Afhankelijk natuurlijk van hoe hoog de WAF is .Maar ja ,zoals meestal het geval is zal de verkoper wel zeggen tegen de volgende klant 'is van een oud vrouwtje geweest" en er toch nog een hoop geld voor vangen.Uiterlijk is vaak belangrijker dan de inhoud. ;)

Sorry, maar je een kunt beter een yoko setje kopen die je goed neer kunt zetten dan een set van duizenden gulden die helemaal verkeerd staat opgesteld.

De mensen die hier de problemen beschrijven met hun partner confused.gif

hebben die dan zelf ook geen begrip voor de hobbie's van hun vrouw of is het eenrichtingsverkeer?

Marc

Geplaatst door CyberScum:

Het zou helpen wanneer de wederhelft dezelfde hobby er op na houdt. Helaas heeft ze meer interesse voor spiegeltjes en kraaltjes dan voor buisjes en tweetertjes. Vervolgens wil ze wel altijd haar Destinies Child cd-tje afspelen om de moeizaam bij elkaar gesprokkeldde set.    mad.gif

Alsof buisjes en tweetertjes geen "spiegeltjes en kraaltjes" zijn eek.gifconfused.gifconfused.gif:)

De laatste jaren zorgt mijn wederhelft voor de grootste aanwas aan muziek. Zij heeft de tijd om de hele middag in de winkel te gaan zitten luisteren naar de beste uitvoering van een klassiek stuk b.v.

Tip: Zoek een wederhelft met dezelfde smaak als jij en goede oren, scheelt een stuk. De fout die veel mensen maken is om een standbeeld als wederhelft uit te zoeken.

Zoek een wederhelft met dezelfde smaak als jij

Bestaan die dan ? :rolleyes:;)

Dan wordt de spoeling wel heeel erg dun.

Door de jaren heen krijg ik toch 't idee dat veel vrouwen een andere smaak hebben dan mannen. Vaak een minder uitgesproken smaak, maar in ieder geval anders.

Wat ik zo om me heen hoor van bijvoorbeeld veel vrouwelijke collega's is dat met name R&B, 't Top-40 gebeuren, en Sky-radio muziek erg in de smaak valt.

Niet dat mannen per definitie daar niet van houden of uitsluitend een andere voorkeur hebben, maar toch... kijk naar de groep audiofielen. Die bestaan toch ongetwijfeld voor 99% uit mannen, en deze heren hebben over 't algemeen een andere, meer gerichte smaak dan R&B,rap,Top-40 en Sky-radio. ...toch ?!

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet beweren dat vrouwen een beroerde smaak hebben vergeleken met de meeste mannen,

maar er is vaak wel 'n verschil.

(wederom...over 't algemeen(!), voordat weer iemand met een uitzonder komt,dat hun vriendin/vrouw wel dezelfde smaak heeft)

Ik had wel een keer een vriendin die voor 95% dezelfde muzieksmaak had als ik!

(maarja, dat was dan ook 't enige was we gemeen hadden :D:P;) )

Groet'n,

Alco

Je kunt er zelf heus wel wat aan doen hoor, maar het vraagt wel visie en een zorgvuldige planning ;):) Mijn stappenplan:

Uitgangspunt: je bent een vrijgezelle, vrije

jongen.

Stap 1

Zorg dat je zelfstandig woont met een huiskamer van minimaal 30 m2.

stap 2

Vermijd iedere relatie die verder gaat dan de bevrediging van lichamelijke behoeftes. :P

stap 3

Zorg voor een goed betaalde baan. Vervelend, maar wel essentieel! eek.gif

Stap 4

Schaf stap voor stap je droom-installatie aan. Neem daar ruim de tijd voor, want zoals de wat rijperen onder ons weten: de meeeste dromen zijn bedrog, dus er moet tijd overblijven voor evaluatie, bijstelling, herevaluatie etc. In feite zul je een aantal malen een Deming cirkel moeten doorlopen (hoewel: sommigen hebben aan 150 keer nog niet genoeg).

Stap 5

Zorg voor de perfecte opstelling!

Stap 6

Als dat allemaal voor elkaar is, kies je uit de natuurlijk altijd om je heen hangende vrouwen een leuk en smakelijk exemplaar in het bezit van een compact set met als voornaamste kwaliteit: vrolijke op de maat van de muziek meedeinende veelkleurige displays en felle kleine lampjes.

Stap 7

Doorloop ook met haar een (fors) aantal malen de Demingcirkel, net zo lang tot je een blijvertje hebt.

Stap 8

Dit is de belangrijkste stap! Laat de inrichting aan haar(of hem natuurlijk) over. Je bent makkelijk en flexibel. De enige eis die je stelt is de positie van de luidsprekers en de vrije ruimt er omheen.

Stap 9

Zorg ervoor dat de televisie zoveel mogelijk uit staat en draai de muziek die jullie (vooral jij) mooi vindt. Zij zal dat op den duur erg gaan waarderen omdat het zo goed klinkt, terwijl haar eigen opnames veelal in de kast blijven omdat een hoop populaire muziek waardeloos klinkt op een installatie van niveau.

Dit recept heeft mij het volgende opgeleverd:

- Een prachtige, schitterend klinkende geluidsinstallatie

- Een vriendin met lange benen, die niet alleen mijn muziek steeds meer gaat waarderen, maar die ook nog xx jaar jonger is.

Kortom: Kermit heeft het aardig voor elkaar. :P

m.vr.gr.

Kermie Le Frogue

Ik moet zeggen dat de meeste vrouwen die ik ken opzich niet zo'n moeite hebben met de muziek maar vooral met het luisteren.

Maar daar heb ik nu geen last van. Ik ben vrijgezel en gezien mijn actieviteiten hier op het forum zal dat ook wel effe blijven. :D

groeten Simon

De meeste vrouwen zijn gewend om via de radio naar muziek te luisteren. Het is dus logisch dat je niets anders hoort dan dat ze die en die zo leuk vinden.

Tip: Verdiep je eens in hun smaak voordat je je eigen smaak laat horen

Dat denk ik ook, Ome Henk !

Echter, mezelf verdiepen in muziek ala Destiny's child en/of Anastacia gaat me eerlijk gezegd iets te ver... eek.gif:(;)

Onbekend maakt onbemind zou je kunnen zeggen...  

Yep! oftewel, zoals wij hier in Drenthe zeggen:"Wat 'n boer nie kent, da vret eh niet!"

Maar zo af en toe, ontdek ik via een vriendin/collega ook nog wel eens wat andere muziek, zoals o.a. Los Super Seven. (kruising tussen Los Lobos en Buena Vista social club) of de Italiaanse Claudio Baglioni.

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Die bestaan toch ongetwijfeld voor 99% uit mannen, en deze heren hebben over 't algemeen een andere, meer gerichte smaak

Groet'n,

Alco

Neem je toch gewoon een.......... :D:D

Wat kan het leven simpel zijn ;)

Geplaatst door Alco:

Bedankt voor de tip Ruud, maaruh....mag ik bedanken ?  Ik ben wat dat aangaat nogal 'ouderwets', ik val nog gewoon op dames        :D

Groeten,

Alco

Tuurlijk mag je me bedanken ;)

Zou wel je probleem op kunnen lossen, maar wat mij betreft heb je gelijk ;)........ hoewel confused.gif mijn vrouw is op een man is gevallen :P

Hai allen,

Allereerst heb ik een goede relatie met mijn vrouw en heb altijd de afspraak gehad dat wat we verdienen bij elkaar optellen, daarvan de gezamenlijke kosten aftrekken en wat over is door twee delen. Ieder heeft zo zijn eigen zakgeld en we bemoeien ons niet met elkaars uitgaven (nooit deals). Dit systeem werkt ook heel goed als eentje een tijdje niet werkt bijvoorbeeld bij het krijgen van kinderen. Je bent financieel onafhankelijk van elkaar en als mijn vrouw haar zakgeld in de sloot gooit doet ze dat maar. Ik geef het ook uit aan wat ik leuk vind.

Vervolgens ben ik voorzichtig met geld en koop alleen dingen als ik echt zeker ben.Ik drink liever drie keer in de week goede wijn dan vijf keer slechte. Sri Lanka hoort niet tot mijn vakantiebestemmingen.

Dit betekent dus een dealer waar ik serieus mag uitproberen zonder achter de broek te worden gezeten van wanneer koop je nu. Dus geen verlies door voortdurende inruil.

Wij verdienen goed bij de overheid en onderwijs maar ook niet overdreven maar hebben wel op een tijd een huis gekocht. Ik raad starters aan even een jaar te wachten dan houden ze geld over voor een luxe installatie

Het enige probleem zou nog kunnen zijn dat mijn vrouw de spullen de kamer uit wil, maar ik houd bij de preselectie van mezelf uit daar al rekening mee. Uiteindelijke slectie alleen op geluid !

hallo,

Zo als Carl het beschrijft, zo hebben mijn vriendin en ik het ook geregeld. Nu hebben we samen een huis gekocht(meer ruimte!) , en in mijn vorige woning stonden al magnepans (voordat ik haar kende!) Dus ze leefde er vanaf het begin al mee. Nu heb ik wat "kleinere" speakers, dus is het geen probleem. Maar ja ben nu aan het kijken voor een andere versterker, dus ze vraagt mij ook wel eens waneer houdt het op? Dus, nieuwe versterker, andere cd-speler (waarschijnlijk) nog wat kabeltjes, en hopelijk dan voor lange tijd klaar. :):):D

Geplaatst door marcel:

... dus ze vraagt mij ook wel eens wanneer houdt het op?

Ik denk dat ik een aantal oplossingen heb.

Je moet vooral een heel goedkope afwasmachine kopen die een week na de garantie onherstelbaar defect is. Als dat niet gebeurd --> sabotage.

Dan zeg je: ok, vrouwtjelief, jij een nieuwe afwasser en ik een nieuwe versterker.

Als ze sterker is dan je lief is, zal je moeten zeggen: ik was wel af als ik maar een versterker mag kopen. (maar dan is de relatie al zo,zo)

En voor vrouwen die van kraaltjes en spiegeltjes houden hoef je nog slechts

hallo allemaal.

Toen ik ging samenwonen heb ik de afspraak gemaakt dat ik eerst de plek voor de luidsprekers en de apparatuur mocht bepalen. De rest mocht zij inrichten. Als ik muziek luister let ik toch niet op de inrichting. (niet dat het er niet uit ziet). Zo zie je maar dat afspraken veel goeds kunnen brengen. Helaas blijft het wel een dure hobby

gr. Rogier

Geplaatst door richard 1:

Typisch Amerikaans, als het maar groot is. (overigens zou ik mijn neus er niet voor ophalen als ik ze zou winnen)

Richard

Oh hier haal ik ook niet mijn nues voor op hoor maar die dimmer doe ik er zelf wel in. cool.gif

Groeten Simon