Jump to content

Je favoriete sites

carl
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Misschien wel leuk om hier eens de favoriete sites te inventariseren:

De mijne zijn:

- www. vinyl-lebt.de Als je van platenspelers houdt is dit wel een meer dan uitstekende manier om veel informatie te verkrijgen mede dankzij de goede links;

- www.tnt-audio.com Een internationale testsite op niet commerciele basis. Op dit moment een goede reeks van testen van draaitafels. Daarnaast ook de nodige doe-het-zelf;

- www.stereophile.com Het beroemde Amerikaanse blad heeft een omvangrijk archief met oude en recente artikelen. Ook hier goede links;

- www.highendaudio.de Zeer goede startpagina met verwijzingen naar alle bekende sites.

Opmerkingen:

- Ik ken geen goede engelse of franse sites. Duitsers en Amerikanen doen dat echt beter.

- Sites van Maarten en Audiopaul vind ik ook erg leuk maar zijn minder algemeen dan bovenstaande sites

Ok dan, hier volgen 'n paar van mijn persoonlijke favorieten:

http://www.mirror.org/qstatistic/funandmusic.htm

en http://impulse7.com/naim/gall.htm (fotogallery van alle naim componenten die ooit zijn verschenen + sets van Naim audio liefhebbers)

www.studio107.nl Snuffel ik vrijwel dagelijks effe op om te kijken of er 2e hands nog 'n toevalstreffertje tussen zit.

www.arduman.com 1 grote gallery site met o mde paar weken een interview + foto's van verschillende mensen met hun High-end sets en hun verhaal.

en wat betreft muziek sites...

www.music-matters.nl Kijk ik ook regelmatig even om te kijken welke bands er spelen in m'n favoriete kroeg "De Witte Bal".

Hier treden regelmatig goede Amerikaanse blues, alt.country bands of singer/songwriters op.

en uiteraard de vernieuwde (onduidelijker) site van my rockabillyblues buddies The Paladins www.thepaladins.com

(ahum,voor diegenen onder jullie die ze toevallig onlangs bij Barend & van Dorp heeft gezien..forget it, dat klonkt nergens naar,omdat ze te weinig tijd hadden en de bassist er doorheen blerde. (en die kan totaal niet zingen)

en 1x per jaar www.takeroot.nl

Het grote American Roots music festival in Assen. Met tot nu toe namen als: The Paladins,Ilse deLange,Walter Trout,Steve Earle,Stacey Earle,Dale Watson,The Damnations, Lynn Miles,etc

well, that's about it,I guess

See Y'all

Groeten,

Alco

Een site waar ik veel op kijk is, naast ook die van de concullega's van hifi.nl,

wordt ik nu gebanned? :Dwww.audioreview.com

Leuke site, met photogallery met

foto's van sets bij mensen thuis en

droomsets (photogallery -> my system en

dream gear) en reviews van allerlei

apparatuur, je kunt het zo gek niet bedenken...

Dus ga maar eens kijken... Staat heel

erg veel op eek.gif

Hallo allen,

Die Impulse/Naim site van Alco vond ik echt wel alles slaan. Foto's van Engelse kamers. barstenvol Naim en Linn kastjes op en in stoeptegels en racks. Vervolgens als kunst aan de muur een ingelijst affiche van een vrouw met blote borsten, maar dan zo'n steriele foto dat je er in nooit op zou vallen.

Die Engelse hebben helemaal geen huiskamer nodig om mensen te ontvangen, dat doen ze in de pub. De kamer is er voor de stereo en de rest doen ze in de slaapkamer. Dat gold althans voor de engelsen die ik kende, heerlijk volk.

Ik was dus ook aan het kijken bij hifi.nl.

Wat mij vooral opviel was de chaos in dit forum.... mad.gif

Ik kan niet zoeken binnen bijv. de 2e hands naar, gezocht/te koop,Plaats, soort. verder is de layout erg slecht, en zijn de threads moeilijk te volgen. Niet echt iets voor mij :D . Ik heb niet echt links toe te voegen, behalve: http://www1.tip.nl/~t708955/cunos.htm

De luidspreker die ik wil bouwen ;)