Jump to content

knetters en spetters

berend
 Share

Recommended Posts

Als een aparte groep al niet helpt, dan denk ik niet dat het aan de koelkast, lichtschakelaars, enz. ligt. Je zou dan haast denken dat het probleem in het transformator huisje zit die jou wijk van stroom voorziet. In dat geval wordt het erg lastig om het probleem op te lossen.

Groet,

Rienk.

Hallo Douma,

Hoe kan het nou in het transformator station zitten? De koelkast van Berend staat toch in de keuken.

Volgens mij is berend zijn audio zeer gevoelig, en moet hij niet zo vaak de koelkast open doen voor weer een vrisse jongen.Slaat de koelkast ook niet zo vaak aan.

VR GR DEPERTERTREERESDESD23%6

hallo berend.

heb je dat probleem ook als de volume knop op nul staat.

so ja heb je al een andere versterker geprobeert om te kijken of het probleem er dan nog is.

anders zou het misschien kunnen dat het aan de luidspreker kabels kan liggen.

gebeurd het alleen als de volume knop open staat dan zou het ook nog de interlinks kunnen zijn.

ps.ik gok maar wat het is moeilijk hiervandaan het probleem op te lossen.

veel suc6.

depeter zei:  

Hoe kan het nou in het transformator station zitten? De koelkast van Berend staat toch in de keuken.

Als je een aparte groep heb aangelegd voor de audio alleen dan kan de koelkast die op een andere groep zit toch geen storingen geven? in dat geval zou je het probleem toch buitenshuis moeten gaan zoeken?

Of is dit een vreemde redenatie? confused.gif

Groet,

Rienk

Geplaatst door Douma:

Als je een aparte groep heb aangelegd voor de audio alleen dan kan de koelkast die op een andere groep zit toch geen storingen geven? in dat geval zou je het probleem toch buitenshuis moeten gaan zoeken?

Of is dit een vreemde redenatie?   confused.gif

Groet,

Rienk

Nee, geen vreemde redenatie, maar hij klopt niet altijd.

Ik heb bij gebruik van een bepaalde voorversterker ook last van tikken, en bij gebruik van een andere met ander circuit totaal niet. Nou zijn die dingen ook verschrikkelijk gevoelig voor verstoring, maar mijn installatie staat op een aparte groep en de phono pre ook nog eens achter een filter.

Het grappige is dat het in mijn geval afhankelijk is van een MC step-up die niet eens door het lichtnet gevoed wordt :D

Ik zoek ook nog verder ...

Maarten

Maarten zei:

Nee, geen vreemde redenatie, maar hij klopt niet altijd.

In welke gevallen zou het dan niet zo zijn? confused.gif Is het niet zo dat de verschillende groepen compleet van elkaar gescheiden zijn en daardoor geen storingen op elkaar kunnen overbrengen?

Groet,

Rienk.

Geplaatst door Douma:

In welke gevallen zou het dan niet zo zijn?    confused.gif Is het niet zo dat de verschillende groepen compleet van elkaar gescheiden zijn en daardoor geen storingen op elkaar kunnen overbrengen?

Groet,

Rienk.

Verschillende groepen zitten gewoon aan elkaar vast, alleen VOOR de groepenkast.

Bij drie fasen heb je de minste onderlinge beinvloeding. Maar helaas, in mijn geval zit de audiogroep op een aparte groep en aparte fase en nog stoort de phono MC headamp.

En de platenspeler, en de phono trap achter de MC step-up zit ook nog op een netfilter vergelijkbaar met dat van Ruud.

In dit geval ligt het dus ingewikkelder en ik ben er nog niet uit. De schakeling van de MC headamp is wel een push-pull design met zwevende signaal en signaal return. Ik zoek nog verder.

Maarten

Geplaatst door Ruud:

15543.gif  

Sluikreclame    :D     ;)

Nou Ruud, sluikreclame is helemaal niet nodig hoor. Ik moet nog beginnen aan de serieuze luister tests, maar eerste luisterindrukken van dat filter zijn positief.

En voor wie niet veel ervaring heeft met het zelf in elkaar solderen van een netfilter zoals op mijn homepage maar liever wat bouwt met grotere componenten, is goed en goedkoop geholpen met jouw filter als basis voor een eigen netfilter. M'n eerste ervaring heb ik alvast hier opgeschreven.

Maarten

Hallo Henk,

Woon jij nu in elders????????

Alle gekheid op een stokje, de tikken van Berend zijn afkomstig van het inschakelen van de koelkast en verlichting en dergelijke.

Dit is met de kemp(rammelbak)niet te vinden cq optelossen?

Er moet iets zijn wat de stroom stootjes die het inschakelen veroorzaken absorbeerd.

Misschien een condensator er tussen?????

Er is vast wel een op het forum die hier iets op weet.

Vr GR Depeter

:):)

Geplaatst door gert:

Beste Ruud,

Ik meen af en toe in de verte een tikje te horen van een of ander apparaat. Kan ik dat met jouw filter wegkrijgen denk je?

Kost dat?

mvg

Gert

Soms heb ik dat ook.........als ik plaatjes draai :D;) , echter het filter helpt daar niet ;)

Ander schakelklikken, b.v. van een koelkast onderdrukt die in het meeste geval prima :), voor jou is het extra makkelijk, kom er