Jump to content

Het einde van de cd-speler?

Douma
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door flapperdap:

Ik heb de Sony SCD 555 ES sinds kort en heb deze geruild voor een toch niet al te slechte 16 bitter (Duson CD 100 met een toenmalige nieuwprijs van Fl 3895,=).

Klankmatig is deze Sony gewoon de betere

Voor dit geld (ong. 650 euro)koop je gewoon niets beter op dit moment!!!

QUOTE]

Is 650 euro de oorspronkelijke adviesprijs of de latere dumpprijs omdat niemand 'm voor dat geld wilde hebben?

De Duson CD100 is een ontwerp van bijna 10 jaar oud, dus dat is een makkelijk slachtoffer gezien de progressie in CD spelers de laatste jaren.

Ter vergelijk, de analoge uitgangstrap van een Philips SACD1000 is vrijwel identiek aan de uitgangstrap van een Marantz CD6000. Dit even om de CD niveau van een SACD speler aan te geven. Dit zal bij Sony niet veel anders zijn.

Groeten Vincent

Geplaatst door gert:

Robb,

Er zijn mensen op dit forum die denken dat ze de werkelijkheid thuis kunnen krijgen.

Het voordeel is wel dat ze van de straat blijven.

Soms denk ik dat ook en dan ga ik ook van alles doen. Echter op enig moment trek ik alle stekers eruit en schrijf ik kwaad naar de plaatselijke kerncentrale dat hun stroom teveel vibreert. Dan rijd ik naar Amsterdam en ga genieten van muziek aldaar vertoond.

Zie dat concertgebouw en ben bedroefd dat deze niet op m'n imperiaal past, rijdt naar huis, doe de stekers er weer in en geniet wederom.

het leven is een feest.

(soms)

mvg

Gert

Een heleboel sterren voor deze man !!!!!!

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door gert:

Beste Duck-Twacy,

Ik vind je een beetje zielig en heb werkelijk met je te doen.

Niet omdat je maar tot 16.000 Hz kan horen, maar omdat je denkt dat je maar tot 16 Kc kan horen en daardoor al dat gedoe rond de 20 Kc niet interessant meer is.

...

mvg

Gert

Beste Bert, dank je voor je medeleven. Ik ben inderdaad een beetje zielig (maar dat heeft niets met mijn oren te maken :) )

Voor de zekerheid, veel van mijn postings mag je gerust met een korrel zout nemen, omdat ik vaak graag een poging doe tot enige (comisch bedoelde) satire. Aan de andere kant zit er meestal wel een kern van waarheid in (althans naar mijn mening).

Ik kijk met belangstelling uit naar het knallen van je teksten en links (alleen niet te hard, dat is slecht voor mijn oren)

Robb,

Er zijn mensen op dit forum die denken dat ze de werkelijkheid thuis kunnen krijgen.

Het voordeel is wel dat ze van de straat blijven.

...

het leven is een feest.

(soms)

mvg

Gert

Zie je, je kan het zelf ook (beter zelfs). Hulde.

Is 650 euro de oorspronkelijke adviesprijs of de latere dumpprijs omdat niemand 'm voor dat geld wilde hebben?

Ik meen dat de adviesprijs rond de 1900 euro lag. Ik denk dat hij gedumpt is om de reden dat het nog een ouderwets 2 kanalen (stereo) apparaat is en geen multi-channel ondersteund. De mechanisch mindere 333ES wordt tegen hogere going prijs verkocht. http://www.sony-europe.com/view.x?cat=1494...od=18865&loc=de

1994 euro zelfs dus. Dat is natuurlijk een wat te hoge prijs. In Nederland deed deze speler zo rond de 1100-1300 euro (nu ook iets minder).

denk goed na wat je wil, gewoon lekker muziek luisteren of een super geluid zonder lekkere muziek.! ik weet het wel.

Zo denk ik er ook (nog) over, Robb!

Het is natuurlijk erg mooi wanneer een nieuw medium beter klinkt dan z'n voorganger, maar zolang 't aanbod nog (in verhouding!) mondjesmaat is, geniet ik liever van muziek die ik heb en/of echt mooit vindt, dan van een iets fraaiere reproduktie van muziek die me niet/minder boeit.

Dan is er inderdaad nog veel meer op vinyl te verkrijgen dan op SACD, aangezien je bij vinyl natuurlijk wel een ontzettend groot aanbod hebt in 2e hands, voor peanuts prijzen. Dat voordeel zal SACD voorlopig nog niet hebben...

Groeten,

Alco

Geplaatst door gert:

Robb,

Is het werkelijk confused.gif

Trek ik alle stekers eruit.

Je hebt ze toch wel gemerkt ;)

Dan rijd ik naar Amsterdam en ga genieten van muziek aldaar vertoond.

Da

Ook de software is genoeg voor handen.

kijk maar eens op amazon.de

Jahoor :D:rolleyes::P;)

"maar liefst" 212 SACD's in verschillende genre's. Da's inderdaad veel als de muziek er niet/minder toe doet, maar in verhouding is 212 toch nix ?! Een druppel op een gloeiende plaat, vindt ik persoonlijk.

Van de 212 titels zaten er 2(!) tussen die ik wel zou willen bestellen.

(en die 2 titels waren dan ook nog 2x zo duur als de gelijknamige gewone CD versie)

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Jahoor    :D     :rolleyes:     :P     ;)

"maar liefst"  212 SACD's in verschillende genre's. Da's inderdaad veel als de muziek er niet/minder toe doet, maar in verhouding is 212 toch nix ?! Een druppel op een gloeiende plaat, vindt ik persoonlijk.

Van de 212 titels zaten er 2(!) tussen die ik wel zou willen bestellen.

(en die 2 titels waren dan ook nog 2x zo duur als de gelijknamige gewone CD versie)

Groeten,

Alco

Ha Alco,

Als je de moeite neemt om nog wat verder te kijken, vind je vast, net als ik, nog vele honderden SACD titels meer, ieder week meer. Amazon is niet de enige virtuele winkel? www betekend world wide web, weet je wel?

;)

Deze is ook bijzonder leuk http://www.highfidelityreview.com/index.asp

zeer aanbevolen, supersnel en goed: http://www.amusicdirect.com/

Hallo Arie,

Sorry wellicht reageerde ik iets te voorbarig, maar ik reageerde alleen op de uitspraak dat er voldoende SACD's verkrijgbaar waren via Amazon.

(en dat valt dus nogal tegen)

Die Highfidelityreview.com site vind ik erg druk en onoverzichtelijk. Ik kan 't mis hebben, maar ik kon niet 'uitvoerende' zoeken of een alfabetisch totaaloverzicht vinden. Wel kon ik dus op label zoeken, maar dat vind ik minder interessant.

Groeten,

Alco

Volgens mij zijn er nocht steeds slechts 700 a 800 titels, dus nogal beperkt.

Maar op zich wil je eihenlijk toch alleen maar goede nieuwe opnames, geen opgelapte oudjes (tenzij een hele goede analoge opname)

Hopelijk komt er snel meer.

Zover ik weet gaat deze maand een (nieuwe) fabriek van ome Philips beginnen met de produktie van nieuwe en ouwe titels op SACD. Zo moeten er elke maand steeds ruim 200 nieuwe titels bij komen, althans, dat is het streven.

Ik ben er echter nog steeds niet helemaal van overtuigd. Meestal maken ze gebruik van oude masters die dus ook de ouwe "kwalen" hebben. Een verbetering zal zo'n SACD dan niet zijn. Of SACD wel doorbreekt is de vraag. Het aantal verkochte DVD-spelers groeit gestaag en zal binnenkort de cd-spelervrekopen voorbij gaan. Of dan nog iedereen nog geld wil uitgeven voor een SACD-speler waag ik te betwijfelen. Juist omdat jan met de pet bepalend is voor wat in audioland gebeurd, denk ik dat SACD een stille dood sterft, net als al die andere revolutionaire uitvindingen (Beta, V2000, MD, DAT, etc).

Geplaatst door sodejuu:

Het aantal verkochte DVD-spelers groeit gestaag en zal binnenkort de cd-spelervrekopen voorbij gaan. Of dan nog iedereen nog geld wil uitgeven voor een SACD-speler waag ik te betwijfelen. Juist omdat jan met de pet bepalend is voor wat in audioland gebeurd, denk ik dat SACD een stille dood sterft, net als al die andere revolutionaire uitvindingen (Beta, V2000,Elcaset, MD, DAT, etc).

:P DVD-A :P

Geplaatst door sodejuu:

Bedoel je "PvdA"    confused.gif  of bedoel je "  :P DVD-A   :P"

TIP: Als je met een smilie wil beginnen, begin dan met een spatie en zet dan pas de smilie (weer zo'n mooie bug   eek.gif    :rolleyes: )

BTW: Ach ja, de Elcaset. Weer zo'n ZoNie uitvinding die 't niet heeft gemaakt. Je moet de traditie toch hoog houden. eek.gif;)

Hoi Robb,

Nou ik heb al zo verschrikkelijk veel fouten gemaakt dat wil je niet weten.

Ik heb ooit zelfs de blunder begaan speakers te kopen zonder ze te beluisteren in mijn eigen ruimte met eigen muziek, kan je nagaan.

Maar dat gebeurd nooit meer.

En dat het concertgebouw niet op m'n imperiaal past om mee te nemen ligt echt niet aan dat gebouw, maar aan m'n imperiaal.

Dus ik ga echt niet de fout maken dat te proberen. Ik ga morgen een zware imperiaal in elkaar lassen en de bandjes wat harder oppompen.

mvg

Gert

Maarten,

Je vroeg mij erom te denken hem uit de hoeken te plaatsen. Een kleine vergissing.

Voor mij zijn mijn luidsprekers vrouwelijk dus ik zal haar uit de hoeken plaatsen.

Overigens is dat voor mijn speakers van aanzienlijk minder belang dan voor de speakers in een kist. (sorry kast)

Wat betreft de netsnoeren: ik weet dat ze het doen wat er branden allerlei lampjes. Daarbij komt dat ik ze dagelijks ( :) )toespreek en dat helpt enorm.

mvg

Gert

Ik heb ooit zelfs de blunder begaan speakers te kopen zonder ze te beluisteren in mijn eigen ruimte met eigen muziek, kan je nagaan.

Hmm, dat komt me enigszins bekend voor :rolleyes::D;)

Maar ik ben 't ook met Sodejuu eens. Ondanks dat 't streven van Philips om 200 nieuwe SACD titels te produceren, niet gering is bepaald Jan met de pet wat er gebeurd, en niet een klein handjevol audiofielen.

Zo had ik toevallig net nog m'n zwager aan de telefoon. Hij had net een nieuwe aanwinst. Een DVD-speler van 140,- euro bij Mediamarkt. Hij kon zowel DVD,als CD als z'n MP3 CD's afspelen. Hoe 't klinkt is dan bijzaak, dit is wat 99% van de mensen wil!

Zoveel mogelijkheden in 1 apparaat voor zo weinig geld!

En ik kan ze geen ongelijk geven...!

Er zijn genoeg mensen die ook van muziek houden, maar totaal nix geven om audio of hoe hun muziek klinkt. Voor die categorie mensen is de DVD speler een uitkomst!

Wij audiofielen echter, zijn vrees ik gewoon 'opgezadeld' met een grote(RE) passie voor muziek en 'te gevoelige' oortjes ?!

Groeten,

Alco :)

Geplaatst door gert:

Maarten,

Je vroeg mij erom te denken hem uit de hoeken te plaatsen. Een kleine vergissing.

Voor mij zijn mijn luidsprekers vrouwelijk dus ik zal haar uit de hoeken plaatsen.

Translator Fenix? Vrouwelijk?

Geen idee hoe ze klinken, maar gezien de vorm was de naam Quasimodo beter op zijn (haar) plaats geweest... Pardon, ik bedoel natuurlijk Quasimoda -wouldn't want to offend her...

Geplaatst door sodejuu:

Bedoel je "PvdA"    confused.gif  of bedoel je "  :P DVD-A   :P"

TIP: Als je met een smilie wil beginnen, begin dan met een spatie en zet dan pas de smilie (weer zo'n mooie bug   eek.gif    :rolleyes: )

Of een kleine p i.p.v. P mad.gif

Geplaatst door gert:

Hoi Robb,

En dat het concertgebouw niet op m'n imperiaal past om mee te nemen ligt echt niet aan dat gebouw, maar aan m'n imperiaal.

Dus ik ga echt niet de fout maken dat te proberen. Ik ga morgen een zware imperiaal in elkaar lassen en de bandjes wat harder oppompen.

mvg

Gert

Beste Gert,

Met Robb bedoel je waarschijnlijk Ruud ;)

En Gert,...... fouten zijn er om gemaakt te worden :( , soms leer je er wat van ;)

Soms kan dat goed uitpakken(als je de speakers al kende .........van vroeger :D )

Zeg nooit..........nooit :rolleyes:

En over dat concertgebouw, laat dat nog een maandje staan, ik ga er namelijk over twee weken heen :D:D;)

Nog een keer voor Gert, voor als-ie toch het concertgebouw mee naar huis neemt.

Geplaatst door Maarten:

Gert,

Zet je hem wel wat uit de hoeken van je kamer in verband met de bassen?

M.

PS. En denk je om kwalitatief goede netsnoeren.

M.