carl Posted 4 augustus 2001 Report Share Posted 4 augustus 2001 Ben in de zomer wezen zeilen in Friesland. We zijn natuurlijk ook in Sneek geweest en wat doe je dan ... even langs het hoofdkwartier van Haudio (Audio Selectief). Zoeken was er niet bij want op een of andere manier kom je er altijd wel langs lopen. Twee mooie, wat oudere panden met een fraaie en rijk gevulde etalage. Los van de andere aparatuur zag ik daar een Nottingham Audio Spacedeck en een werkelijk schitterende Acoustic Solid. Daarnaast nog een tweetal "oudjes" namelijk een Thorens 318 en de grootmoeder van de Linn en Thorens namelijk een Acoustic Research. Even naar binnen gegaan en me voorgesteld aan Henk die even aardig is als die schrijft. Ook binnen veel draaitafels nieuw en tweedehands. Los daarvan veel andere mooie aparatuur. Wat me opvalt is dat veel zaken erg merkgericht zijn. Het hele assortiment staat dan opgesteld en er is voor elke prijs wat wils. Audio Selectief kiest volgens mij wat meer aparatuur uit die ze zelf goed vinden en richt zich niet zo specifiek op merken. Gezien het feit dat jezelf Radfords hebt, had ik eigenlijk meer buizen verwacht Henk of heb ik niet goed gekeken? Tot slot heb ik nog even heel kort geluisterd naar een vergelijking tussen CD, SACD en LP (take five van Dave Brubeck). De CD klonk echt verschrikkelijk, SACD (voor het eerst gehoord) en LP zaten dichter bij elkaar. Dat zou je een avond naar moeten luisteren. Dat de CD zo slecht klonk wijt ik voor een deel aan de bewerking van de opname. Je zou de LP eens moeten opnemen op een CD Rom Henk. Ik wed dat het dan beter klinkt als de CD die je liet horen. Jammer dat we gisteren naar huis moesten. Ik was graag gekomen op de luisteravond.Ook jammer dat Sneek niet dichter bij huis ligt. Volgend jaar in ieder geval weer zeilen. Audio Selectief een echt leuke zaak voor en zeker door een liefhebber. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 5 augustus 2001 Report Share Posted 5 augustus 2001 Ha die Carl, Hoe gaat het daar, bedankt voor het verhaal over Sneek. En over Audio Selectief ik weet het het is een rare winkel . Dat komt omdat het mijn hobby is . Waar ik wel op gerekend had was ,dat je in ieder geval een kop koffie was komen drinken . Oke dat doen we de volgende keer. Wat draaitafels betreft, ja dat vind ik heel leuk werk en besteedt er dan ook veel aandacht aan. Binnenkort als het meezit dan komt er een aparte website over platenspelers en modificaties. "Klopt" Buizenversterkers vind ik beter klinken. Maar de verkoop in Sneek laat wat dat betreft wat te wensen over, jammer. Want muziek laten maken met veel emotie overdracht kan volgens mij het beste met een draaitafel als bron en een buizenversterker als versterker. Misschien dat het ooit nog eens verandert ,CD is ook niet slecht en kan erg goed klinken en ik heb er ook helemaal ook niets op tegen. Tot dan MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts