jack Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 hey luitjes ik heb even een vraag. bij hifi komen helaas ook veel snoeren kijken en dan vanzelfsprekend ergenis van waar laat je die snoeren! Ik wordt helemaal gek van al die snoeren. hoe kan je dit het beste oplossen? ik heb zo'n 9 stekkers totaal in een contactdoos zitten. er zijn vast en zeker goedkopen/dure manieren om dit netjes weg te werken! Please give me some help here thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 9 ?!?!?! Sodeknetter, da's ook wel erg veel. Dan is de kabelspaghetti inderdaad een lastig probleem. Ik heb er maar 2! Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Ik heb 6 netsnoeren in 2 verschillende dozen zitten maar bij de installatie komen daar nog eens 4 voedingslijntjes voor 4 MF tonnetjes bij en dan alle interlinks (10 paar), digitale kabels (1 toslink en 1 coax), luidspreker kabels... Dat moet allemaal op en achter de kast. Spagetti is het zeker! Je hebt bij winkeltjes als Expo ed. geinige kabel oprol doosjes waar je overtollig snoer in kwijt kan. Je kan natuurlijk ook denken aan kabelgoten, maar dan gaan mensen waarschijnlijk steigeren omdat er dan verschillende kabels dicht tegen elkaar aanliggen (maak ik me niet druk om en ook niet dat ze op de grond liggen). groeten nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Goeie vraag, vooral de stuggere kabels geven een probleem. Een kabelgootje kun je wel vergeten, ook omdat dit slechter is voor het geluid. Wellicht kun je je audiorek verder van de muur afhalen en een dubbele achterwand maken? dan zie je de kabels al minder. Zorg wel voor voldoende ruimte zodat de kabels niet tegen elkaar aanliggen. edit: kabelrollen? daar past bv geen dikke kabel in, een je maakt een spoel als je de kabel oprold! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 >Een kabelgootje kun je wel vergeten, ook omdat dit slechter is voor het geluid. >kabelrollen? daar past bv geen dikke kabel in, een je maakt een spoel als je de kabel oprold! Dit bedoelde ik dus... groeten nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Kan er over meepraten, want probeer net een Behringer Ultracurve in mijn set te hangen (en kom er achter dat de ultracurve analoge uitgang geen RCA maar cinch is ... ) Bij zijn het nu 7 netsnoeren en het worden er zeker 9, wellicht zelfs 11. En dat heb ik het nog niet over de diverse interlinks. Zit er aan te denken het rek met de zooi maar haaks tegen de muur te zetten, zodat ik iig van achteren makkelijk bij kan en het een beetje geordenend kan laten bungelen. Misschien maak nog 1 keer een paar "kabel geleiders" aan mijn rek (houten balkje met 1 gat per kabel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Gewoon mooie kabeltjes kopen. Die zijn een lust voor het oog Helemaal mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Kan er over meepraten, want probeer net een Behringer Ultracurve in mijn set te hangen (en kom er achter dat de ultracurve analoge uitgang geen RCA maar cinch is ... ) Leg mij dan 's uit wat het verschil is tussen cinch en RCA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Geplaatst door Audiopaul: Leg mij dan 's uit wat het verschil is tussen cinch en RCA? Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord . En als daar dan ook nog eens alleen maar tulp past, wat dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord . En als daar dan ook nog eens alleen maar tulp past, wat dan Tja, dan zul je toch bij een tulpsnoertje van €2,50 uitkomen. Zit niks anders op. Ben je goed genaaid met zo'n cd-speler (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Audiopaul: Leg mij dan 's uit wat het verschil is tussen cinch en RCA? Nu vind ik banaan pluggen maar niets, dus koop ik toch maar een XLR kabeltje (PBJ waarschijnlijk). Mijn voorversterker kan dat aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Bij zijn het nu 7 netsnoeren en het worden er zeker 9, wellicht zelfs 11. . Gebruik je servers met redundante voedingen om je hifi aan te sturen ofzo? Dat zijn wel heel veel netsnoeren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door @: Gebruik je servers met redundante voedingen om je hifi aan te sturen ofzo? Dat zijn wel heel veel netsnoeren..... Nu: 1 pre Plinius 1 eind Plinius 1 eind AVM (als hoofdtelefoon versterker, de electrostatische HT werkt op batterijen) 1 (SA)CD speler 1 Behringer ultracurve 1 s/pdif-AES/EBU converter 1 platenspeler (en nog 1 los) (eigenlijk nog een AVM pre met phono pre-pre) Strax komt er nog bij 1 Aleph eind amp 1 active cross over Misschien 1 DVD-A Misschien losse pre-pre Was ik nog even vergeten 2 Stoetkit SET monoblokken (als die ooit geleverd worden) En nu laat ik mijn HT set nog buiten beschouwing. Heb ik al een cassettedeck? Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Zo, en dan maak ik me zorgen over hoe ik mijn twee componenten (cd speler en versterker) kwijt raak in mijn interieur.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door @:Zo, en dan maak ik me zorgen over hoe ik mijn twee componenten (cd speler en versterker) kwijt raak in mijn interieur.... Mazzelaar Overigens wel hele mooie componenten zie ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Wat je mazzel noemt Ik had eigenlijk ook liever het probleem dat ik ook nog es twee Krell monoblokken en hun netsnoeren moest weg zien te werken .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 De KAV300i is echt wel 1 van de betere geintegreerde amps en de EMC1 een van de betere CD spelers. Tenzij die speakers extreme eisen stellen moet het gewoon goed zijn. (als de kamer geen roet in het eten gooit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Oh ik ben ook wel een tevreden mens hoor, maar ja, je kent het wel he..... Het kan best nog wel beter..... Binnenkort een grotere woonkamer. Tsja dan kunnen er wel weer grotere speakers in. En wordt het dan geen tijd voor een wat forsere versterker? En als je dan toch eenmaal bezig bent..... En zo gaat dat maar door, hahahaha. Het houdt je van de straat zal ik maar zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Sodejuu: Ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord . En als daar dan ook nog eens alleen maar tulp past, wat dan TULP.....Dat weet ik ,dat is een bloem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Turbomarco:TULP.....Dat weet ik ,dat is een bloem Is dat zo BTW: Banaantjes noemen ze in Engeland bananas (geldt ook voor de pluggen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Er zijn nog wel creatieve oplossingen voor het kabelwegwerkprobleem: Als je niet al te veel kabels hebt (bijvoorbeeld alleen tv + video op een verrijdbaar meubel), dan kun je een tuinslang nemen in een kleur die je aanspreekt en daar de kabels doorheen werken. Wat ook gebruikt kan worden en flexibeler is, is van dat verwarmingsbuis isolatiemateriaal. De kabels zijn er makkelijk in weg te werken en je ziet nu maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Okay bedoel dus eigenlijk banaan. Hoe heet dat in het engels?? Of bedoel je van die hoofdtelefoon pluggen, die dingen heten meen ik jack en zijn er in twee maten (groot en klein ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door Maurice: Of bedoel je van die hoofdtelefoon pluggen, die dingen heten meen ik jack en zijn er in twee maten (groot en klein ) Die heten idd beide Jack. Zijn ook mannetjes he Al heb je ook vrouwelijke Jacks, maar daar zit dan wel een gaatje in Ze zijn er trouwens in 3,5mm en 6,3mm (diameter)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Dan moet je mooie snoeren kopen, dan wordt je vanzelf wel kabel-geil Ik heb me er verder bij neergelegd, het hoort er gewoon bij dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door JSA:Dan moet je mooie snoeren kopen, dan wordt je vanzelf wel kabel-geil Ik heb me er verder bij neergelegd, het hoort er gewoon bij dus Je kunt ze ook zelf maken Ik heb vandaag een interlink in elkaar gefietst en ik moet zeggen, hij ziet er erg professioneel uit (ahum... ). Ok, er zit wat al te glimmende tape omheen, maar... mooi zwart is niet lelijk. Ik heb trouwens een netje met 10 verschillende kleuren tape gekocht. Ik had 'm ook paars, geel, grijs, rood, oranje, wit, groen, bruin of blauw kunnen maken. De volgende keer maak ik een rode denk ik 1 rolletje was precies genoeg voor een interlink van 1m... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts