Jump to content

audioforum.tk

telefunken
 Share

Recommended Posts

Hoi Jasper hier,

Het is inderdaad een beetje fout gegaan. Cpu fan hapert nog steeds en was bijna vermoord door de fan die opeens stopte met draaien.

Maargoed, andere fan. Bijkomend probleem is een geheugen-dump die ik aan het begin krijg bij het starten van win2k server.

Ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen, de posts zullen in ieder geval nooit verloren gaan :)

Overigens ben ik nog steeds op zoek naar hosting voor het forum. Het wordt erg traag met meer dan 3 mensen tegelijk (16kB/s up)

Excuses voor het ongemak, ik baal er zelf ook van want ik kan nu geen dvd's kijken mad.gif;)

Groetjes, Jasper

Audioforum.tk

Geplaatst door JSA:

...Bijkomend probleem is een geheugen-dump die ik aan het begin krijg bij het starten van win2k server.

Kijk daar heb je het al... Een beetje server draait natuurlijk op linux. Niet dat ik daar verstand van heb trouwens, maar volgens de 'kenners' hoort een server op linux te draaien...

Niet mogelijk met linux? Zoals?

Volgens mij is er juist meer mogelijk met linux dan met windows (als ik de kenners mag geloven tenminste)...

Ok, je kunt waarschijnlijk niet het gemiddelde microplof programma draaien... en ook niet alle spellen... Maar voor programma's is wel een vervanging te krijgen en spellen worden vaak wel aangepast...

Geplaatst door Audiopaul:

Hoi Jasper,

Lees dit artikel in de Knowledge Base even door! Zeer waarschijnlijk zit er een stuurprogramma te etteren!   ;)

Hee, bedankt Paul!

Ik zal er eens naar kijken :)

Henrie, het ligt niet aan windows 2000 dat die geheugen dump veroorzaakt. Het is is met die drivers, maargoed. Ik moet eerst even kijken welke driver dat veroorzaakt.

Linux is niks voor mij ;)

De oorzaak ligt veel dieper volgens mij.

Die geheugendumps krijg ik al niet meer, zo ver wil het niet eens komen. Hij blijft hangen bij 'bezig met persoonlijke instellingen'. HD led blijft branden, iets wat ik al eerder met een maxtor hd heb gehad, en toen was het ook snel afgelopen.

Kan enkel nog in de veilige modus :/

Ik meen dat hij het laatste een microsoft update heeft gedownload, misschien dat het daar mee te maken heeft. Geen service pack ofzo, soort van Internet Explorer beveiligingsupdate.

Vervelende van veilige modus is dat je werkelijk niks kunt doen, dus ook geen drivers uninstalleren. 'Laatst werkende configuratie' kiezen bij het startupscherm helpt ook niet. Vrees dat ik 'm moet formateren :(

Geplaatst door JSA:

De oorzaak ligt veel dieper volgens mij.

Die geheugendumps krijg ik al niet meer, zo ver wil het niet eens komen. Hij blijft hangen bij 'bezig met persoonlijke instellingen'. HD led blijft branden, iets wat ik al eerder met een maxtor hd heb gehad, en toen was het ook snel afgelopen.

Kan enkel nog in de veilige modus :/

Ik meen dat hij het laatste een microsoft update heeft gedownload, misschien dat het daar mee te maken heeft. Geen service pack ofzo, soort van Internet Explorer beveiligingsupdate.

Vervelende van veilige modus is dat je werkelijk niks kunt doen, dus ook geen drivers uninstalleren. 'Laatst werkende configuratie' kiezen bij het startupscherm helpt ook niet. Vrees dat ik 'm moet formateren      :(

Hoi Jasper,

Lijkt me toch een hardware-probleem! Probeer anders ook eens de Recovery-console, kun je opstarten met de W2k-cdrom erin. Had je een ERD-disk gemaakt?

Microsoft heeft laatst een hele berg securitypatches (ik meen 9) beschikbaar gesteld. Deze patches kun je bij "Add/remove sofware" bekijken en eventueel verwijderen!

Zet eventueel ook de service "Updates" (of zoiets, ben even de exacte naam kwijt) uit bij Services. Hiermee schakel je het gemekker om gedetecteerde updates uit. Overigens adviseer ik je om de voorgestelde security-updates zoveel mogelijk w

jasper maak je niet te druk je raak mij als forumlid niet kwijt of je nou wel of niks heb aan types zoals ik (bescheiden ).

de meeste forumers hebben toch wel vertrouwen met de forumsites dus ook met de jouwe.

veel sus6

:P

ps. zeg henrie daar heb je het al een beetje mens heb toch wel een installatie van het merk schneiders.

niet dat ik er verstand van heb maar dat heb ik van de kenners.

Geplaatst door Henno Appel:

Hoi Jasper,

Komt wel lekker uit zeg nu! Had je de kans om een hoop mensen aan je forum te binden, dit i.v.m. de boycot op hifi.nl, is tie offline!    :D    ;)

Da's lekker    :D

mad.gif    mad.gif

misschien last van faalangst?

Beste,

M'n hd is overleden *3min. stilte*. De laatste keer dat ik een Maxtor heb gekocht.

Het forum wordt zeer binnenkort gehost, zo hebben jullie ook geen last meer van de gevolgen :)

Ik baal er wel ontzettend van, ik hoop dat ik de data nog kan terug krijgen van de oude schijf, inclusief het forum.

Kan niks anders zeggen dat het me ontzettend spijt :'(

Groet, Jasper

Jasper

Dat is een klote voor je. geef even je gironummer, dabn doneer ik 10 Euro voor een nieuwe. Als nou nog een aantal leden dat doet.... Ik hoop ook dat je alle berichten nog hebt Het zou toch zonde zijn als alles van de eerste luistersessie Vliezen versus Conussen weg is.

Ik heb een paar programma's die data kunnen recoveren, mocht de fat overleden zijn.

Hoe is(was) hij geformatteerd en in hoeverre is de HDD nog te benaderen confused.gif

Maxtor zuigt idd, ik gebruik IBM (rma't ook goed :) ).

Greetinx

Andr