jack Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 ik ben opzoek naar een leuk passend audio meubeltje. mijn voorkeur gaat naar een houtkleurig meubel. misschien dat jullie wat sites/merken kunnen noemen? oh ja.. mijn budget zit wel op 300 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boy2 Posted 5 februari 2003 Report Share Posted 5 februari 2003 Hoi. Misschien heb je hier iets aan... Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Geplaatst door boy2:Hoi. Misschien heb je >>>>>hier<<<<< iets aan... Succes. ben even zo brutaal geweest om 'm enigzins wat aan te passen zo hoef je niet het hele bericht over te gaan om de link te vinden.....toch? enuuh,wellicht kan je een mooi meubeltje zelf bouwen? is nog altijd beter dan kopen wat een ander heeft bedacht.....vindt ik dan. -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 ben even op Google gaan kijken voor je. slechts de vermelding " audiomeubel " gebruikt,en er kwamen zo'n 700 resultaten naar boven. de derde op de lijst heb ik voor je geplakt zodat je even kijken kunt wat er al wel niet mogelijk is als je wat creatief aan de gang gaat,inplaats van het kopen. >>>>> audiomeubel <<<<< veel plezier ermee,-- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 februari 2003 Report Share Posted 6 februari 2003 Persoonlijk vind ik de racks van Quadraspire erg mooi. Ze zijn te krijgen in 6 houtfineer soorten. Helaas red je 't niet met 300,- euro, daar krijg je tegenwoordig weinig meer voor. Een Quaraspire zoals afgebeeld kost zo'n 450,- euro, maar er staat nu eentje 2e hands voor 150,- bij Snijders HiFi in R'dam. Wat ook een optie is, en goedkoper is een rack van Partington (via HiFihuis in Zuidlaren te verkrijgen) Deze kosten 300,- euro, maar hebben wel glazen platen i.p.v. hout, maar dat is evt te vervangen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 OP de Vad had ik foldertje van http://www.creaktiv-hifi.com/start.htm meegenomen. Er staat vrij veel in. Helaas zij de fotoos op hun site erg klein. Die Audio 1 is geloof ik 250 euro Plank afmetingen volgens de folder 515 * 480 mm. Buitenmaat 600 * 480 mm Je kunt nog losse "absorbtie planken" kopen. Bijvoorbeeld een van 500 * 480 * 36 mm voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Waarom niet gewoon ieder apparaat met zijn eigen schapdragers aan de muur hangen. Dan kunnen trillingen iniedergeval niet doorgegeven worden. Dit lijkt me zeker iedeaal bij houtenvloeren. Dan Kun je tenminste gewoon dansen zonder dat de cd of lp overslaat. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Ziet er allemaal best aardig uit voor het geld, Jammer dat ik al een diy rek gemaakt heb van MDF. jammer? ,waarom? je hebt er toch plezier in gehad.....toch? -- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: jammer? ,waarom? je hebt er toch plezier in gehad.....toch? -- Hans. Nou, eerder pijn in mijn rug. 8 * 22 mm MDF planken is best zwaar. En al het gedoe om de "gaten" netjes uitgelijnd te krijgen (wat maar matig gelukt is). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Die Audio 1 is geloof ik 250 euro. / Ziet er allemaal best aardig uit voor het geld. Was 't maar waar, Duck-Twacy... Dat rack van Creaktiv kost wel behoorlijk wat mee dan 250,- euro. Hoeveel precies is lastig na te gaan. Ik heb de brochure en prijslijst nu voor me leggen, maar die is al bijna net zo vaag als de site. Ik heb Craktiv al maaaaaaanden geleden een keer gemaild, waarom de Creaktiv website niets anders laat zien dan 't fotootje van de fabriek en een adres. That's all... Nix geen info/prijzen, modellen,etc. Het zijn om te zien wel erg mooie racks trouwens, alleen jammer dat ze zo overdreven diep zijn. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Tja mijn Duits is niet zo goed, in de prijslijst staat bij Audio 1: Audio 1-2 (mit 2 Ebenen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Nou, eerder pijn in mijn rug. 8 * 22 mm MDF planken is best zwaar. En al het gedoe om de "gaten" netjes uitgelijnd te krijgen (wat maar matig gelukt is). daar weet ik alles van tip van de vak[timmer]man: maak een mal op maat die je dan kunt toepassen op alle planken. al gaat er dan wellicht veel tijd in zitten om het de eerste keer goed op maat te krijgen,het is de moeite[geen ergenis meer]meer dan waard. of: zet een hoek uit op je werkblad van 90 graden,en zorg dat al je planken in die hoek terecht komen. plaats dan een lijmklem,of klemmen,en je kunt in een keer alles doorboren. gebruik voor het bepalen van de hoek de wet van petagoras de zgn 3-4-5 steek. als je wilt leg ik je ook dat wel even uit suc6,-- Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: ... of: zet een hoek uit op je werkblad van 90 graden,en zorg dat al je planken in die hoek terecht komen. plaats dan een lijmklem,of klemmen,en je kunt in een keer alles doorboren. gebruik voor het bepalen van de hoek de wet van petagoras de zgn 3-4-5 steek. als je wilt leg ik je ook dat wel even uit suc6,-- Hans. Ik heb steeds 4 planken tegelijk geboord (meer kon niet met zo'n 20 mm beitelboor, niet lang genoeg). Uitaard de planken aan elkaar met meerdere (4) lijmklemmen. Maar als je niet exact loodrecht boort krijg je toch problemen (en met de hand exact loodrecht boren kun je wel vergeten). Uitendelijk heb ik de gaten wat moeten "opruimen" om de draadeinden er door te krijgen. Al met al wel een middag werk. Wat Pythagoras ermee te maken heeft, snap ik niet zo snel Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 lovan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jack Posted 7 februari 2003 Author Report Share Posted 7 februari 2003 Persoonlijk vind ik de racks van Quadraspire erg mooi. Ze zijn te krijgen in 6 houtfineer soorten. Helaas red je 't niet met 300,- euro, daar krijg je tegenwoordig weinig meer voor. Een Quaraspire zoals afgebeeld kost zo'n 450,- euro, maar er staat nu eentje 2e hands voor 150,- bij Snijders HiFi in R'dam. Wat ook een optie is, en goedkoper is een rack van Partington (via HiFihuis in Zuidlaren te verkrijgen) Deze kosten 300,- euro, maar hebben wel glazen platen i.p.v. hout, maar dat is evt te vervangen. Groeten, Alco Alco! damn just fell in love met die "demo" van Quadraspire! Ik hoop echt dat ze hem nog hebben staan want dat meubeltje past prima bij m'n cherry Klipsch speakers Heb jij een meubel van dat merk?? Alleen zag ik dat de afmetingen 43 cm waren voor de breedte, maar m'n Unico is dus net ff 43,5 cm.. hopelijk geen probleem?! Ik woon in groningen, dus het zou handig zijn als ze hem willen versturen, want als ze daar niet aan doen gaat het over :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 7 februari 2003 Report Share Posted 7 februari 2003 Ik meen ooit eens audio meudels in de etalage van Hemmes (Steentilstraat) te hebben gezien. Misschien moet je daar eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 februari 2003 Report Share Posted 8 februari 2003 Geplaatst door Duck-Twacy: Wat Pythagoras ermee te maken heeft, snap ik niet zo snel inderdaad is het niet zo'n best idee om los uit de pols zo'n stapel planken in een keer te boren,maar daar was je zelf al achter gekomen nu. wat de man in kwestie o.a gevonden heeft,en wat wij nu voor normaal beschouwen,is de theorie om te bepalen of een binnenhoek precies 90 graden is. en dat is voor veel projecten een onmisbaar stuk reken-gereedschap geworden,in het groot,zowel in het klein -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel Posted 11 februari 2003 Report Share Posted 11 februari 2003 hallo, Of je gaat zelf aan de slag. http://www.geocities.com/hifiman702000/ (onder audio en muziek) Dit is een meubel wat ik zelf gemaakt heb. Het maken is een dagje werk + nog afwerken ena . Materiaalkosten vallen ook wel mee. (15 euro/poot + hout ??) Dit is al m'n 2e meubel. hiervoor had ik een 3 poots meubel wat er ook super uit zag. gr marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts