Jump to content

vreemde FM antenne aansluiting

Amsterdam69
 Share

Recommended Posts

Sinds enkele dagen de trotse bezitter van de NAD T742 receiver vond ik het tijd geworden om dat ding maar eens op de kabel aan te sluiten. Coax kabel aangeschaft in de muur gestoken en toen tot mijn stomme verbazing ontdekte ik dat de female uitgang van mijn receiver geen 'standaard' aansluiting is. confused.gif De bus is groter terwijl het staafje (van de male) juist kleiner moet zijn om te passen. (hoor je niet vaak ;) )

Wel is er een passende male plug bijgeleverd waar met twee schroefjes het t-splitsing draadjes antenne aan geschroefd kan worden, maar daar word ik ontvangstgewijs niet echt blij van. De electronicaboer bij mij op de hoek kon niet zo'n plug (of een adapter) hiervoor leveren (volgens zijn zeggen, bestond dat niet meer :eek :). Kent iemand dit probleem of (nog beter) weet iemand een oplossing?

Thanks!

Heb je em nieuw gekocht? dan weet de dealer wel raad denk ik.

Anders kun je de ingang eruit schroeven en vervangen door een standaard ingang, die kun je zeker wel ergens los kopen. bv bij dill of conrad. ben je van elk probleem af en zit je nooit met adaptertjes.

gr. Rogier

wel vreemd dat er geen originele stekker bij is geleverd.

als het goed is staat er in het boekje wat er allemaal bijgeleverd word bij de receiver.

anders naar de winkel teruggaan en om een goede stekker te eisen.

de electronica boer kon hem niet meer leveren is de receiver dan zo oud of is het een 2e hands ik heb zelf geen binding met nad dus ik weet er ook niks vanaf.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb 'm inderdaad nieuw aangeschaft. Ik zal eens informeren bij die dealer inderdaad, voordat ik 'm openschroef. Ik hoopte dat er iets eenvoudigs te vinden was, zodat ik niet helemaal terug naar die dealer moest (scheelt weer benzine ;)). Zit niets anders op, vrees ik...