Jump to content

Vernoemen

richard
 Share

Recommended Posts

Mijn cavia heet Job. Deze naam heb ik hem gegeven omdat hij blijkbaar het liefst in de hoek op zijn keutels zit, al heeft hij genoeg hooi om in te kruipen.

Bij kinderen wachten we doorgaans niet met de naamgeving totdat bepaalde eigenschappen naar boven komen, al is dit in de indiaanse cultuur wel gebruikelijk.

Veel kinderen worden vernoemd naar ouders, sporthelden of filmsterren. Maar is het onder muziekliefhebbers meer dan normaal gebruikelijk om kinderen naar muzikanten, zangers of zangeressen te vernoemen?

M.a.w. hoeveel Elvissen en Maddona's lopen er in Hifikringen rond?

Richard (mijn ouders vonden Richard Leeuwenhart wel een heldhaftig figuur, al lijkt hij bij nader inzien wat minder eerzaam te zijn geweest)

Richard,

Toegegeven, mijn vrouw en ik hebben onze zoon de initialen A.C. toebedeeld. Naar de legendarische Ferrari killer: de AC COBRA. De mooiste sportauto OOIT gemaakt. En ja, ik heb er zelfs 5 jaar

Geplaatst door Ruud_F:

Ayrton Senna da Silva, de beste F1 coureur ooit.

Ruud_F,

Na dat tragische ongeval heb ik de Formule 1 nooit meer bekeken. Hij was inderdaad de beste. Daarna was het voor mij dan ook over. :(:(:(

Mies

Mies, ik kan me wat voorstellen dat je spijt heb van die Cobra, dat zijn echt legendarische auto's.

Zelf ben ik een liefhebber van Maserati, ik verzamel ze in miniatuur totaal zijn er nu zo'n 28 stuks. Ook heb ik een Biturbo op schaal 1:1. Deze staat nu in de garage omdat het brandstofgebruik toch wat te gek werd voor dagelijks gebruik. Maar het rijdt heerlijk.

Dit heeft wel niet veel met vernoemen te maken.

Richard.

...Dus als ik het goed begrijp is er niemand die een dochter heeft met de naam Thiel, een zoon die Transrotor heet of een huisdier met de lieflijke naam technics? :D :D

Groet,

Michel cool.gif , once known as Tuby (maar jezelf ergens naar vernoemen zal wel niet meetellen... ;))

• 1 month later...
Geplaatst door Michel:

...Dus als ik het goed begrijp is er niemand die een dochter heeft met de naam Thiel, een zoon die Transrotor heet of een huisdier met de lieflijke naam technics?   :D   :D

Groet,

Michel    cool.gif , once known as Tuby (maar jezelf ergens naar vernoemen zal wel niet meetellen...   ;))

Hmmm, wilde je je vernoemen naar "retort" uit de muppet show, of was het je figuur in zwembroek waardoor je op de naam Tuby kwam :):)

M.

PS. Wanneer noem je je kinderen "Krell"? Vincent gaat nog wel... en Philip(s) ook.

Geplaatst door Guido Klein:

je kunt je zoon: martin, logan en mark levinson noemen.

Zelf ben ik een computerfreak, dus ga ik mijn hond Intel noemen, mijn zoon compaq en mijn dochter Dell.      :D

't is weer eens wat anders ...

Mooie naam voor een dochter, Dell :P:D;) . Bedenk wel wat je het wicht daarmee aandoet eek.gif , dan kan je ze toch beter Tulip noemen, ookal zijn ze over genomen. ;)

Ook zou ik de hond liever Compaq noemen, da's handiger met apporteren en met het vatten van inbrekers :D

Als de zoon dan Intel heet, is het voor jouw te hopen dat je niet met je zus of nicht getrouwd bent. 'T lijkt een beetje op inteelt eek.gif

Geplaatst door Maarten:

Hmmm, wilde je je vernoemen naar "retort" uit de muppet show, of was het je figuur in zwembroek waardoor je op de naam Tuby  kwam    :)   :)

...Of was het gewoon een grapje, hetgeen de smilies erachter verklaart?

Michel cool.gif