Jump to content

Wat willen we horen in Veldhoven?

carl
 Share

Recommended Posts

Binnenkort is de audio beurs in Veldhoven er weer met ongetwijfeld een fantastisch aanbod van apparatuur. Ik ga er zeker heen.

Bekijk het deze keer eens niet van de aanbodkant. Wat willen wij graag zien en horen ?

Om de loef af te bijten:

- de nieuwe Quad elektrostaat (demonstraties van Transtec zijn altijd de moeite waard.

- Cary buizenversterkers (veel over gelezen maar nog nooit gehoord).

- Zoveel mogelijk platenspelers (SME 10, Solid Acoustic, Amazon, Garrard etc)

Vervolgens hoop ik dat er veel platen te koop zijn.

Groetjes,

Carl

Hoi Carl,

Volgens mij ben jij nog nooit op de VAD geweest. Ik hoop ook altijd dat er iets staat waar naar ik op zoek ben, maar platenspelers vindt je er niet zoveel. Dat is jammer, want analoge spelers zijn op de weg terug naar de top, hoewel ze bij de liefhebber nooit weg zijn geweest. Zwart goud wordt er ook heel weinig of niet aangeboden. Ik geloof dat er meestal maar twee aanbieders van software aanwezig zijn, met wel audiofiele opnames, maar voor hi-end prijzen.

De VAD is dit jaar op 20 en 21 oktober, dat duurt dus nog ff, maar is heel zeker een bezoek waard. Ik weet zeker dat je de meesten van dit forum er ook tegenkomt.

Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar denk je dat ze ook wel wat zullen hebben in mijn prijsklasse (ik mik nu richting 10.000 voor versterker/speakers/cd-speler (idd mijn muziek gooien ze niet op vinyl mad.gif )) ???

Kan ik eindelijk kennis maken met 'de crew'. :D;)

Hallo,

Veldhoven ga ik elk jaar naar toe voor mijn beroep.

Ook naar Frankfurt .

Indien je een veelvoud aanplatenspelers wilt zien en of horen moet je naar Frankfurt.

In Veldhoven staat waarschijnlijk Audio Analogue met Notingham.Johan Bezem met Clear Audio en dan heb je het gehad met platenspelers heel misschien Avid en Linn.

Ook is het mogelijk dat Eurogram er staat met Pluto.

Dus !

Verder is Veldhoven best leuk om heen te gaan en wat nieuwtjes te bekijken en soms te beluisteren.

Het is erg jammer maar in Nederland is er geen show met veel draaitafels dan moet je echt naar Engeland en/of Duitsland.

Maar het is wel aan te bevelen om naar Veldhoven te gaan.

Daar doe je nog wat op (misschien).

MvG,

Haudio

Ik wil nog eens goed luisteren bij de demo van Rega en Totem. Wat was ik daar vorig jaar van onder de indruk. Niet te geloven, qua prijs/kwaliteitsverhouding scoorde die combinatie Rega Mira/ Planet en Totem Mite niet verkeerd. Ik ben drie keer terugggegaan naar de stand van Joenit en steeds weer kwam ik tot de conclusie dat dit toch wel heel erg lekker klonk voor het geld....

Bert

Geplaatst door Bert:

Ik wil nog eens goed luisteren bij de demo van Rega en Totem. Wat was ik daar vorig jaar van onder de indruk. Niet te geloven, qua prijs/kwaliteitsverhouding scoorde die combinatie Rega Mira/ Planet en Totem Mite niet verkeerd. Ik ben drie keer terugggegaan naar de stand van Joenit en steeds weer kwam ik tot de conclusie dat dit toch wel heel erg lekker klonk voor het geld....

Bert

Nou, Bert!

Het is in ieder geval duidelijk dat jij niet over

• 2 weeks later...

Van Hugh Masakela laten ze altijd het laatste nummer horen. Ik vind de CD ook voor de rest heel en heel goed. Ze hebben hem nu ook op LP gezet. Het voordeel van het zetten van een digitale opname op LP is mij niet duidelijk.

Aparatuur om stroom te zuiveren ben ik overigens ook in geintereseerd op Veldhoven.

• 1 month later...

Hi, guys!

Zijn er nog meer die naar de VAD-show gaan? En weet je al waar je naar gaat kijken?

Ik hoop er in ieder geval een paar forummers tegen het lijf te lopen! ;)

En uiteraard genieten van de prachtige draaitafels, het heerlijke appelgebak, versterkers, de lekkere broodjes, de audiofiele cd's en lp's, de heerlijke croissants, enz. enz. :D

Het wordt weer een drukke zaterdag!! :D