Jump to content

collectieve bijeenkomst..............

jopie
 Share

Recommended Posts

tja;; ik wil geen betweter zijn , en ook niet achter de feiten aanlopen, maar heb ik wel niet eens gezegd dat een meeting niet echt vruchten afwerpt.

het zoveelste conflict over de aangeschafte audiocomponenten geschil is weer eens aan de gang.

ik ben hier pervent tegenstander van,waarom???????

het is overzichtelijk met 1 persoon naast je waar je mee kunt converseren over je hobby, komt het op luisteren aan;;; zijn de wegen gemakkelijker begaanbaar als met 10 mensen om je heen die allemaal een ANDERE MENING hebben.

conclusie;;; niemand is gecharmeerd , betreft het audiogedeelte van de ander.

conclusie 2 allemaal NIETS wijzer geworden, en over heen en weer geraas jegens de ander, ongelofelijk wat een gebral..............

als je er behoefte aan hebt, ga een eerst met 1 persoon afspreken, dan houd tenminte een soort eenrichtings verkeer en niet met 10 tegelijk.

natuurlijk komen jullie weer met woorden als het was leerzaam en waarom niet;; no big deal.

maar ga niet elkaars set af lopen zeiken, en meningsverschillen die helemaal nergens op gegrond zijn lopen zoeken...............

te veel mensen zoveel meningen etc.........

DAAROM hou ik hier niet van , net zoals die meetings met 60 man die een kabeltje gaan beluisteren, en toch intens zullen weten dat het component het niet zal halen bij die van hen....

dit komt misschien een beetje denegrerend over maar is een goed bedoeld advies, aan degene die weer eens meer als 1 persoon in huis zullen halen.

afsluitend;;; ben je het niet met elkaar eens PRIMA; maarloop elkaar dan op het forum niet af te [ahum] z.....

nou kom maar weer op met die goedbedoelde suggestie,s.

;):):D

Ha Joopie :)

Die grotere bijeenkomsten zijn juist leuk omdat je dan meer mensen tegelijk nader leert kennen.

Meestal valt de bedoelde test aardig in het water, omdat zo'n test soms nogal chaotisch verloopt, maar toch blijft er wel iets waardevols hangen bij de mensen ;)

Een vervolg is dan het eerste wat iedereen wil, dus kennelijk is de audiofiele informatie van minder belang dan het feit dat iedereen elkaar eens heeft ontmoet ;)

Daarna worden vanzelf kleine sessies bij 2 mensen onderling gehouden, want op zo'n grote bijeenkomst kom je veel van elkaar te weten en kun je meer gericht werken.

Ik zie dus wel de waarde in deze meetings en dat "geruzie" op het forum moet je met een zak zout nemen, vaak lopen een paar bekenden elkaar opzettelijk "af te zeiken" om het forum wat in beweging te krijgen :)

Want zeg nou zelf, hear kan het soms urenlang doodstil zijn en het volgende kwartier groeit een topic met 3 pagina's tegelijk cool.gif

Bij het oude hifi.nl forum was het drukker en werd er veel vaker gepost.

Ik begrijp niet waarom men dat hear niet doet, want velen postten ook bij hifi.nl.

Greetinx

Andr

Geplaatst door joopie:

ik ben geen meeting man, maar individueel is altijd goed.

moet nog eens met kermit afspreken, alleen als ie alleen komt.   ;)    :D

daarbuiten vind ik erik kleinsmit zo,n positief en aardig iemand dat ik overweeg

op 2.

MAAR NIET MEER.

;)

Heel vroeger heb ik onderstaande al eens gepost, En wat denk je het is nog geheel van toepassing.

De eeuwig duurende jacht op wie de grootste heeft.

Picture this, Sneek februari 2001.

Buiten vriest het als het kraakt.

De door de importeur bezorgde single ended Buizen blokken doen hun werk en binnen is het 30 graden.

15 m/v zitten dicht tegen elkaar aan op de "Sweetspot" om dat ene belletje maar te horen dat volgens de importeur alleen deze versterker op de juiste sterkte ,plaats, hoogte etc. laat horen.

Plotseling komt nummer 16 binnen "sorry jongens maar ik heb zitten wachten op de Postbode, en wat denk je?"

Geroezemoes gaat door de groep ,Hij heeft em , de nieuwe siltech van 10000 piek.

Kom aansluiten dat snoertje en kijken wat ie doet.

En ja hoor voor de 10e keer weer dezelfde cd met dat ene belletje en nu maar hopen dat het nog net iets mooier klinkt.

Nee sorry dan zit ik toch maar liever in m'n eigen kamertje ,draai wat ik wil en vergeet dat er uberhaupt andere apparatuur bestaat.

Siep :)

Ik vind zo'n meeting altijd wel leuk. Het maakt me niet uit wat er ten gehore gebracht wordt en pik alleen dat eruit wat ik leuk vind. Voor de rest bemoei ik me dan nergens mee, althans, probeer niemand te storen die wel serieus iets aan het beluisteren is.

Ik ontmoet graag gelijkgeaarden en een babbeltje moet zeker kunnen. Dat is voor mij het belangrijkste. Het is teslotte een MEETING (het woord zegt het al) :rolleyes:cool.gif;)

Geplaatst door Duck-Twacy:

Gaat de meting in Sneek nog door ??    ;)

JA!!! Het is alleen de vraag wanneer. Het moet voor elke importeur nl passen. Gelukkig importeer ik mijn eigen spullen, dus mijn DAC is er zeker bij. :D;)

ik ben zelf van meening dat zo'n luisterdag met meer forumleden niet alleen gezellig is maar zo leer je elkaar ook kennen.

en zo kunnen de forumers ook wat makkelijker communiceren en we kunnen denk ik ook een hoop van elkaar leren op wat voor audio gebied dan ook.(feetbacken)

een dagje luisteren naar verschillende luidsprekers of cd-spelers is niet alleen leuk maar we kunnen ook nog eens de verschillen horen als we daar voor openstaan. :D

ikzelf ben een keer bij een luistersessie (kermit) geweest en vond het toch een fijne ervaring.

tuurlijk ben je het niet altijd eens met een andere meening maar daar gaat het niet om. (sociaal)

en ook de muziek die wel eens afgedraaid word is niet jouw smaak maar je waardeerd elkaar en daar gaat het toch ook om.

en als ik weer de tijd heb voor zo'n sessie ga ik er weer voor.

ik ben een keer naar de vad geweest, als je dan zit te luisteren naar een installatie komen er altijd van die aasgieren binnen en gaan naast je staan met van die irritante plastic tasjes en heel ongeduldig om hun heen te kijken om zo snel mogelijk de folders in te pikken en weer weg te wezen.

of er zitten van die mensen voor je een 5 minuten te lullen over hoe het klinkt terwijl de muziek nog niet is afgelopen (dat ik vroeg of ze niet thuis een theekransje konden houden )zitten ze nog vreemd naar je te kijken ook.

nee dat heb ik bij die luistersessie niet meegemaakt daar houd men rekening met elkaar.

Geplaatst door telefunken:

......... feetbacken .........

Huhhh .... voetjevrijen ofzo ????

Sluit me bij Jopie aan. Gezellig een hapje eten en keuvelen en petit comite ok. Maar met meerderen luisteren? Dacht het niet.

Met meerdere gelijkgestemden eens lekker naar een mooi concert gaan lijkt mij een beter plan.

cool.gif

we zouden als forumleden natuurlijk ook eens naar een concert kunnen gaan .

neeeee geen popconcert ,maar naar een uitvoering van het rotterdams philarmonisch orkest bijvoorbeeld.

(of naar een orgelconcert?) niet gelijk gaan schelden :D;)

kermit en ik hebben het hier wel eens over gehad .

leuk idee toch ?

dan luisteren we eens met z,n allen naar een set wat niemand van ons ooit kan bezitten ;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

we zouden als forumleden natuurlijk ook eens naar een concert kunnen gaan .

neeeee geen popconcert ,maar naar een uitvoering van het rotterdams philarmonisch orkest bijvoorbeeld.

(of naar een orgelconcert?) niet gelijk gaan schelden    :D     ;)

kermit en ik hebben het hier wel eens over gehad .

leuk idee toch ?

dan luisteren we eens met z,n allen naar een set wat niemand van ons ooit kan bezitten    ;)

Idee van een concert is best leuk. Als alternatief (of beter "als extra") zou je/we ook eens naar een Audio Note "concert" kunnen gaan (in Den Haag). De bespreking van de AN-E spe op hifi.nl maakt toch wel nieuwsgierig (heb ze al eens gehoord en vond het best de moeite).

Natuurlijk is het nog niet "live"

Buste Ducky-Duck

Hoe krijg je het verzonnen. Nou doet iemand eens een voorstel om gezamelijk eens naar echte muziek te gaan luisteren en nou kom jij weer met een ingeblikt alternatief. Zijn er nu zo weinig mensen die enig enthousiasme kunnen opbrengen voor de 'roots' van onze hobby?

We kunnen natuurlijk naar een concert van The Doors gaan als die eens samen spelen met het metropool orkest. Heb je pop, klassiek en orgel bij elkaar. En dan vragen of die pipo op een kerkorgel wil spelen. Dat lijkt me een enorme ervaring, Riders on the Storm op kerkorgel ipv dat vervelend onding wat ie normaal gebruikt :rolleyes::P:D;)

(Moeten we Jim wel ff opgraven eek.gif )

BTW: Joe Zawinul op kerkorgel lijkt me ook wel wat :D;)