Guest Michel de Boer Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 Hallo, Ik ben in het bezit van een NAD 320 versterker. Deze biedt geloof ik 2* 40 Watt continue. Nu ben ik op zoek naar nieuwe speakers. Ik zit hierbij te denken aan de Tannoy R3, de Saturn lijn of een laaggeprijsde definition. Wie heeft hier ervaring mee of ervaring met andere speakers tm. +/- 1500,- ps. Het moet wel goed aansluiten bij mijn versterker die niet zo gigantisch veel vermogen heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 Michel, Luister eens naar een paar Klipsch speakers bijvoorbeeld de RF 3, kost als ik me niet vergis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2001 Report Share Posted 10 mei 2001 De reden dat hun rendement zo hoog is, komt door de hoorn-tweeter. Het is effectief bij mindere vermogens, maar ik vind ze nogal "fanatiek". Je moet er van houden zeg ik altijd maar. Of de RF3 een geschikte LS is voor de NAD waag ik echter te betwijfelen. Vanwege zijn lage vermogen zullen de bassen waarschijnlijk ongedefinieerd rommelig klinken, omdat de RF3 toch wel wat vraagd van een eindtrap. Ik weet niet hoe groot je luisterruimte is, Michel, maar als die niet al te groot is (40 m2)zou ik eens op zoek gaan naar een kleine LS, iets van Dynaudio, bijv. de Contour 1.3MkII. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 14 mei 2001 Report Share Posted 14 mei 2001 Mijn luisterruimte is +/- 35 m2. Het valt mij op dat er niet veel reacties komen. Er zijn toch nog wel meer goede tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 mei 2001 Report Share Posted 14 mei 2001 Sorry dat er niet zoveel reacties komen, maar ik denk dat niemand zulke combinatie heeft. Ik ben zelf niet zo'n fan van Tannoy. Ik weet hier dan ook niet zoveel vanaf. Ik denk dat je het beste naar een goede audiozaak kan gaan en je versterker meeneemt. Dan kun je zelf horen wat bevalt en wat niet. Neem dan ook eigen CD's mee, die je goed kent, anders krijg je weer die standaard Dire Straights en zo waar ondertussen iedereen van moet braken. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 mei 2001 Report Share Posted 17 mei 2001 Het is de Dynaudio audience 122 geworden. Ik vind het al met al een reuze strak setje samen met de NAD 320 en 540. Persoonlijk vind ik het ook beter klinken dan de Tannoy's in de definition serie, deze zijn mij te warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KicK Posted 17 mei 2001 Report Share Posted 17 mei 2001 Prima keus! Ik heb zelf de combinatie 2x 122 front, 1x 122c center en 2x 52 rear van Dynaudio. Samen met m'n Rel Storm3 klinkt dat als een beer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 mei 2001 Report Share Posted 18 mei 2001 Ik ben dan wel benieuwd of jij de speakers ook op spikes gezet hebt. Volgens mij zit er ook al een demping onder, klopt dit? Mede omdat ik een parketvloer heb, heb ik ervoor gekozen om hem ze niet op spikes te zetten maar om er een washandje onder te leggen. Ik heb nog geen last van resonanties e.d. gehad dus het lijkt me dat het zo ook wel goed komt. Er zijn vast mensen die daar meer verstand van hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2001 Report Share Posted 18 mei 2001 Washandje? Zijn dit een nieuw soort dempers? Ik hen mijn 804's op tapijttegels staan. Ziet toch wat beter uit, kost vrijwel nada en de "bitumen"-laag helpt ook fantastisch om 't te dempen. Greetz, Sodejuu P.S.: Zei ik toch, NAD en Dynaudio gaat prima samen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 18 mei 2001 Report Share Posted 18 mei 2001 Tja, ik kan mij helaas nu niet meer wassen. Dat stinkt wel een beetje, maar ja, als alles maar goed klinkt dan maakt het mij niet uit. Misschien tot maar was soft-board kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts