Jump to content

Wie is er op 14-09 bij AS???

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Duck-Twacy:

Ook nog even vanuit mijn persoontje waardering uitspreken voor de inzet van Cor Dekker (en van Haudio natuurlijk, maar dat is logisch). Nog steeds een zeer geslaagde happening.

Uiteraard sluit ik me hier volledig bij aan! ;) Ook het "avondprogramma" in het restaurant was erg gezellig, de vergelijkende kabeltest was zeer interessant waarbij het "dunste" kabeltje unaniem het best klinkende kabeltje bleek te zijn en het is natuurlijk altijd weer leuk om met je forummakkers te babbelen! ;) Zoals altijd was het een leuke dag, perfect georganiseerd en voor vele herhalingen vatbaar! ;):D

Geplaatst door Audiopaul:

... helaas viel me de hoofdset met KR Enterprise, Von Schweikert en Pluto met v.d Hul Kolibrie element wat tegen, zeker gelet op de geschatte nieuwprijs van deze set van ca. 70.000 EURO!...

... Mogelijk was hier een verkeerde afregeling van het element de oorzaak, want een later geplaatst Benz Micro Glider element deede het gelijk een stuk beter.

Beste audiopaul,

Ik ben helemaal verdrietig geworden over de schrijfselen over het niet muzikaal klinken van die installatie met die prijs.

Zonder het gehoord te hebben lijkt het mij toe dat er een paar dingetjes niet op elkaar zijn aangepast. Met name een aantal basisdingen lijken mij nogal belangrijk, b.v. het afspeelgewicht van een element dat n.b. 0,6 gr. te laag was ingesteld volgens Haudio. En dat heeft niets met tweaken te maken.

Ongetwijfeld is ook de afsluitimpedantie niet goed geweest. Is het nauw zo moeilijk om met een metertje de ingangsweerstand te meten ? Het verhaal van Haudio dat er te weinig tijd was is geen excuus.

Als er 10 a 15 mensen van weet ik waarvandaan komen om een set te beluisteren dan laat je dat optimaal horen. Als je dat niet voorelkaar krijgt trek je dus de stekers eruit en zeg je dat je meer tijd nodig hebt.

Hoelang kost het trouwens om een naaldkrachtje te meten is dat 30 of 40 seconden ? Als ik daar ook geweest zou zijn zou ik er schande van gesproken hebben. Slecht voor de High-end.

Het verhaal van Haudio met excuus aan de akoestiek zal mogelijk gedeeltelijk waar zijn. Zo'n set moet in een aan zes kanten betegelde slagerij nog kunnen klinken.

En dat Haudio dan een aantal toehoorders als vastgeroeste personen bestempeld, met het het verhaal over die fiets met de scheve trappers, zou ik niet pikken.

Ik stop want ik wordt steeds kwaaier.

Schande !!

Als van den Hul erbij was geweest had er iemand onderuit de zak gekregen, en terecht.

Of ging het alleen om het eten ?

mvg

Gert

Uiteraard sluit ik me hier volledig bij aan!  Ook het "avondprogramma" in het restaurant was erg gezellig, de vergelijkende kabeltest was zeer interessant waarbij het "dunste" kabeltje unaniem het best klinkende kabeltje bleek te zijn en het is natuurlijk altijd weer leuk om met je forummakkers te babbelen!  Zoals altijd was het een leuke dag, perfect georganiseerd en voor vele herhalingen vatbaar!  

Jeetje. Heb ik niet alleen het eten gemist, maar ook nog de kabeltest!

Is daar nog iets over te melden? Welk 'dun kabeltje' was het?

Ik vond het een geweldige ervaring om een set te beluisteren waar je wellicht verlekkerd naar kijkt (wanneer kan je zoiets beluisteren?) en plotseling weer heel tevreden bent met wat je hebt. Dat was een lange zin zeg en ook nog een beetje filosofisch. Ik meen het wel.

Groeten,

Henk

PS

Dank Haudio cs voor al het gebodene. Wanneer is de volgende AS-dag?

Ik denk dat het ook de sfeer en het elkaar weer eens zien is wat men belangrijk vond (en vind), Gert. En het eten was daar een onderdeel van neem ik aan (was daar zelf niet bij). Nix mis mee lijkt me. heb er zelf 3:40 voor in de trein gezeten.

En zo slecht klonk die set nu ook weer niet, het was alleen niet "af". High end is soms ook een beetje een toevalstreffer (volgens mij tenminste) en zelfs afhankelijk van je stemming en de entourage. Laatst liep ik in de middagpauze binnen op de bovenste verdieping van Staffhorst, waar een set stond te spelen in hun nieuwe luisterruimte die mij dat high end "wauw" gevoel gaf (was een ML383 + AR CD speler met buizen DAC en paar manshoge full range electrostaten). Ik weet zeker dat een belangrijk element was dat ik verrast werd door het geluid, er was niemand aanwezig (in een gloednieuwe ruimte van 15 bij 15 meter), kon helemaal zelf bepalen hoe hard ie stond, lekker op mijn gemak onderuit zakken op een leren bank en de muziek (een of ander viool condert) was perfect voor de speakers. Toch denk ik dat dezelfde set in een iets andere setting (bijvoorbeeld een drukke show met hoog gespannen luisterverwachtingen van het publiek) ook best wel eens tegen kan vallen.

Just my 2 cts

Ik vond het weer bere gezellig en errug leerzaam om iedereen weer te ontmoeten.

Niet elke dag krijg je de gelegenheid om van een hele dag te luisteren naar voor mij exotische platenspelers, versterker en andere apparatuur. Ook al was het klankbeeld niet dat wat ik gewend was (met dank aan Haudio voor de rechte trappers).

Ik wil Henk, Aleida, Cor en iedereen die er erg veel werk in heeft gestoken hierbij bedanken voor een geslaagde dag.

Ik kijk weer uit naar een volgende Analoge Meeting.

Maarten

PS. En leuk al die reactie die Sodejuu en ik kregen op onze Japanse Art-of-Noise projectjes (Ik luister momenteel weer een SACD met orgelmuziek op de GeenKloon).

Geplaatst door Haudio:

Beste Ruud ,

Het heeft denk  ik ook met smaak te maken .

Dit was geen kwestie van smaak :( , .....hoogstens van een slechte

Het volgende ,als je een oude fiets hebt  ben je eraan gewend ,op elke oude fiets  zitten de trappers scheef , want omdat je erop trapt gaan ze automatisch scheef staan.

Daar merk je echt niets van , totdat je een nieuwe fiets koopt waar de trappers recht aan zitten .

Wat zeg je dan, bij de nieuwe fiets zitten de trappers er scheef aan.

Waar komt dat van ? Dat komt omdat je gewend bent aan scheve trappers en daarom vond je rechte trappers niet recht.

Dus met wat oudere spullen kun je geen goed resultaat krijgen, of mis ik iets??

Gewenning?Kom daar bij mij niet mee aan.

Met andere woorden ,ik was eens op een show waar ze live muziek hadden , een strijk orkest, dus vlak bij mijn oor, en ik zat ook nog te eten .

Een collega dealer keek mij aan en we dachten hetzelfde, aub stoppen met die muziek het was heel scherp en schel en ook nog luid.

Ik zei tegen hem  o jee ......ik heb installaties bij de zaak staan die beter klinken.

Hij zegt, ik ook ......en het was echt live waar we naar luisterden  !!!!!!!

Lijkt me ook niet de beste plaats voor een live concert, in het concertgebouw mag je ook niet midden tussen het orkest gaan zitten(zou ik ook niet willen)

En dan hebben we het maar niet over de kwaliteit van die muzikanten en hun(misschien niet goed afgestelde ;) instrumenten

Dus als we live horen door middel van een installatie dan accepteren  we het niet ....of.....

Als het lijkt op live, en niet op wat je boven schetst

Inderdaad  het kon echt beter ....maar de akoestiek daar waar het was , en nog steeds is, is verre van perfect.

En de akoestiek is heel belangrijk, slechte akoestiek en het klinkt slecht, zelfs met de beste installatie.

Tja de akoestiek, is natuurlijk belangrijk, maar dit was volgens mij niet alleen de akoestiek

Dat het niet beter kon, vast wel, maar er was echt te weinig tijd om alles te tweaken.

Het kon echt v

Geplaatst door Henk&audio:

Jeetje. Heb ik niet alleen het eten gemist, maar ook nog de kabeltest!

Is daar nog iets over te melden? Welk 'dun kabeltje' was het?

Ik vond het een geweldige ervaring om een set te beluisteren waar je wellicht verlekkerd naar kijkt (wanneer kan je zoiets beluisteren?) en plotseling weer heel tevreden bent met wat je hebt. Dat was een lange zin zeg en ook nog een beetje filosofisch. Ik meen het wel.

Groeten,

Henk

PS

Dank Haudio cs voor al het gebodene. Wanneer is de volgende AS-dag?

Hoi Henk

Henk (Haudio) heeft alle interlinks die hij maar kon vinden en mee kon doen in de race bij elkaar geraapt. We wilden een vergelijk voor de silver bullit. De silver klonk erg ruimtelijk alleen bleek hij invergelijk tot een Kimber PBJ (of zo) een beetje flets.

Die kimber was de topper.

Ik heb wat opgeschreven en dit was mijn top 4

1) Kimber PBJ

2) Tara Labs 5500I

3) Stirling

4) De silver bullit

De set was van marantz (silverline)

Ben best teleurgesteld in mijn Silver bullit.

Die Kimber cable kun je van de rol kopen!!!!

En is ook nog eens gewoon koper!

pbj-b.jpg

(De pluggen waren WBTs)

Henk (haudio) bedankt! 't was een leuke ervaring

Hai Duck,

Ik ben zelf een Kimber fan. De PBJ is hun goedkoopste interlink en zeer goed. Ik heb hem vergeken met de veel duurdere KCAG (zilver) en die vond ik niet beter. Ik heb ze ook vergeleken met veel duurdere Siltechs en ik zou ze om het geluid niet willen ruilen.Ik schat de kabel onder de 300 gulden.

Probeer eens in de gratis archieven van Stereophile. Daar staat een vergelijkende test tussen de PBJ en de KCAG

Hai Duck,

Bij het lezen van testen over de Heroe , lees je tussen de regels altijd wat "terughoudendheid" ten opzichte van de PBJ. Duurder is niet beter. De PBJ is zo goedkoop omdat er een massa van die kabels zijn verkocht. Leen hem maar eens bij een dealer hoewel je voor die prijs niet vlug iets miskoopt.

Hoi Duck,

Een kousje eromheen wil nog niet zeggen dat de kabel anders is. 't Ziet wel mooier uit, maar het kan ook verdoezelen. Ik neem echter aan dat het ook met de Hero wel goed zit. Echter, waarom zou je een hoop meer geld uitgeven voor dat kousje? Als je eenmaal de PBJ hebt gehoord, ben je denk ik verkocht. Hoewel, ik heb 'm ook al eens erg scherp horen klinken. Het hangt dus weer van de installatie af, zoals altijd, maar voor

Geplaatst door Ome Henk:

Wie zei er ook alweer: Wie met andermans oren luistert bedriegt zichzelf (Ruud red.)

:)

Beste Gert,

Dat het niet optimaal klonk is jammer. Dat je er niet over mee kunt praten terwijl je het toch doet, is ook jammer. Dat het e.e.a. enigszins t

Geplaatst door seoman:

Dat de set een geweldig potentieel had was goed te horen. Maar we hebben met z'n alle ouderwets gezellig de boel zitten afzeiken.

:) Dat was te verwachten, toch?

Ik zou 'm echt wel eens willen horen als hij goed tot zijn recht kwam.

groeten simon

Ik heb net Ron gesproken, vertelde me dat het nu wel goed klinkt(met het Benz element erin en goed afgeregeld ;) )klankbalans o.k. klinkt zeer open, laag wanneer het er moet zijn(klinkt echter niet als een transmissionline(Ron kan dat weten, heeft er zelf ook

Geplaatst door Ruud:

Ik heb net Ron gesproken, vertelde me dat het nu wel goed klinkt(met het Benz element erin en goed afgeregeld    ;) )klankbalans o.k. klinkt zeer open, laag wanneer het er moet zijn(klinkt echter niet als een transmissionline(Ron kan dat weten, heeft er zelf ook

Heren, heren, jongens, zand erover aub.

De luistershow in Sneek was een goede ervaring (althans voor mij). De Eurogram set was wellicht niet "optimaal", ik vond hem ook niet "slecht". Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen referentie kader. Nou, het klonk zeker beter dan de gemiddelde CD op mijn Sony SACD/AVM/Focal combinatie.

Over die 0.6 gram naaldkracht (was daar zelf niet meer bij), foutjes maken is menselijk. Niemand stelt een bewust een element af op 0.6 gram. Fout in afstelling of in aflezing achteraf, wie zal het zeggen?

Maar laten we het een beetje respectvol houden. Ik reis met plezier volgend jaar weer 300 km naar Sneek :)

Verder, jammer dat je er niet bij was Gert. Next time perhaps?

Volgens mij had ik al eens aangehaald dat we een stel zeurkousen zijn eek.gif:rolleyes::D

Ik vond ook wel dat er een "gat" in het middenlaag zat, maar de detaillering van de set sprak werkelijk boekdelen. Juist omdat het minddenlaag afwezig was, klonk het scherp, althans "out of balance", maar dat deze set geweldige potentie had staat voor mij niet ter discussie.

Ik ben blij dat we met Haudio zo'n aardige gast hebben getroffen om zoiets toch voor ons te regelen. En dat alleen vanwege de kreet "we moeten maar weer eens een treffen op poten zetten, want het is alweer een jaar geleden" eek.gif;) Dat is net dat extraatje dat het altijd superaardig maakt.

Ik ga telkens met plezier naar Sneek (via Nijmegen en Ede toch meer dan 300km enkele reis), gewoon omdat er altijd een gezonde gemoedelijke sfeer hangt en er lekker over deze onbelangrijke dingen - want dat zijn het tenslotte - gekeuveld kan worden. We zijn weer veel te verwend dat we dergelijke dingen niet op zijn waarde kunnen apricieren.

En als we eerlijk zijn, over een maand is de VAD weer in Veldhoven en ook daar gaan we weer massaal naar toe. En daarna weer klagen over de "geweldige misstanden" die er daar weer te beluisteren waren. Ik weet ook wel dat er meestal maar een set of 3, 4 echt goed klinken. Er staan wel vaak mensen bij die hun stinkende best doen om er iets van te maken. Dat het niet allemaal even geweldig is, het zij zo, maar laten we het een beetje gezellig houden.

;)

confused.gifconfused.gifconfused.gif

Hoe kan iemand die er helemaal niet bij was, zo z,n oordeel geven.

Ik heb het idee dat er totaal voorbij wordt gegaan aan het feit dat haudio die dag ook nog een winkel te runnen had, en misschien daarom wat minder tijd had voor dat soort dingen.

We weten allemaal dat haudio dit met hart en ziel doet, laat het nou niet zo ver komen dat hij denkt bekijk het maar dit doe ik nooit weer.

M VR GR DEPETER

:(

Als je wist waar PBJ voor staat, zou je niet denken dat het kan klinken. Wel als je naar de voedingswaarde kijkt van PBJ, want er zit alles in wat de mens nodig heeft.

PBJ staat voor Peanutbutter and Jelly (pindakaas met jam) en daaar worden de kindertjes in de VS mee groot gebracht. Puur naar de voedingswaarden kijkend is het een zeer gezonde boterham, maar dan wel met mate ;)