Jump to content

Idee

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hallo AudioPaul & Sodejuu,

De Linn Kan's moeten juist nadrukkelijk dicht tegen de achterwand worden geplaatst.(5 tot 10 cm)

Ik heb ze,als experiment,wel 'ns 'n centimeter of 25 verder naar voren geplaatst,maar dan klinkt 't nergens meer naar. Ondanks dat ik er wel voor vreesde,heeft de schouw geen (merkbaar) negatieve invloed op 't geluidsbeeld. Zodra de muziek begint is 't alsof de shouw in 't niets oplost.

Klopt,Sodejuu! ze waren inderdaad eerst zwart. tjahaaa,hoe doet ik dat,heh ?!?! :rolleyes::D

Ik wou ze eerst afschuren en opnieuw lakken,maar dat durfde ik uiteindelijk niet aan.

Inruilen op 'n nieuw paar in deze uitvoering ging ook niet,aangezien ze al jaren niet meer worden gemaakt.

Kortom,de goedkoopste oplossing die ook in 'n mum van tijd weer ongedaan gemaakt kan worden bij teleurstellend resultaat.....:

Plakfolie,that's all.

De meeste folies zien er ook echt nep uit,maar deze valt erg mee. (alleen te koop bij:"De Decorette")

Pas als je heel dichtbij komt en ze aanraakt merk je dat 't gewoon fake is.

Maar what the heck, voor 12 piek vindt ik 't

mooie lijken dan dat saaie zwart.

greetings, Y'all

Alco.

Beste Alco,

Mocht je in de toekomst nog een stapje verder willen gaan; bij Formido verkopen ze houtfineer in verschillende breedtes. Opstrijken, op maat snijden, klaar. Kan eventueel ook nog gebeitst of gelakt worden. Het is alleen wel wat duurder dan die 12,-

Groet,

Tuby cool.gif, die nu ook zijn kabels gaat fineren

Thanx voor de tip,Tuby.

Ik weet er van. Ik heb 't al 'n keer eerder gedaan bij andere,oude speakers.

Het leek zo gemakkelijk,maar no way. De lijmlaag laat na verloop van tijd op sommige plekken weer los en 't spul is lastig te snijden. (brokkelt) Kortom, je moet wel heel erg veel mazzel hebben of ervaring hierin moeten hebben om 't tot 'n goed einde te brengen. Maar ik geef toe,echt hout was uiteraard nog mooier geweest.

Groeten,

Alco.

Geplaatst door Alco:

De lijmlaag laat na verloop van tijd op sommige plekken weer los en 't spul is lastig te snijden. (brokkelt)

Groeten,

Alco.

Beste Alco,

Dan als laatste nog deze tip (onder het motto geef nooit op):

Snijdt het fineer op maat voor je het gaat plakken. Doe dit met een scherp Stanleymes langs een metalen lineaal, NIET zagen dus! Plakken met 2 componentenlijm. Kan niet missen.

Groet,

Tuby cool.gif

Hmm,thanx Tuby.

Da's nog niet zo'n gek idee,maar ik ben te schijterig dat er iets mis zal gaan, denk ik.

't is gelukkig wel 'n simpele kleine recht-toe recht-aan box,maar ik ben 'n beetje huiverig of ik 't wel zo mooi dat je ook echt geen naden meer ziet.

En ik durf m'n speakers niet in handen te geven van 'n meubelmaker om 't te laten doen.

(dan vrees ik 't ergste,aangezien 't front er niet af kan de speakerunits er dus niet van te voren uit kunnen.)

Voorlopig laat ik 't nog maar effe zo.

Greetings,

Alco.

Precies, Tuby.

't gaat inderdaad om 't geluid,en daar ben ik dik tevreden over. Als je ze ziet zou je ze nog geen stuiver geven,maar qua klank ik zou ik ze nu voor geen goud meer willen missen/ruilen.

Nu maar hopen dat de laminaat vloer die er volgende week maandag in komt,niet te veel roet in 't eten gooit... we'll see.

Groeten,

Alco.

Geplaatst door sodejuu:

Genoeg over laminaat en fineren e.d. Wie is hier eigenlijk over begonnen?    confused.gif  Oops, ikzelf    eek.gif     :D .

Een vraagje aan Audiopaul. Hoe vlot 't met de site en hoe werkt het zich met de software?????

Beste Sodejuu,

Inmiddels heb ik m'n site overgezet naar Dreamweaver (met dank aan Jack) en heb een betere camera aangeschaft. Ik zit nu druk te experimenteren met Dreamweaver, want daar had ik nog nooit meegewerkt!

Vooral dat geklooi met die frames en al die mogelijkheden, daar moest ik even aan wennen!

Op een gegeven moment kon ik de wijzigingen in m'n lokale website niet meer bekijken met de voorbeeldbrowser. Op een andere schijf lukte dit probleemloos! Na een paar keer over en weer kopi

Geplaatst door Audiopaul:

Beste Sodejuu,

Inmiddels heb ik m'n site overgezet naar Dreamweaver (met dank aan Jack) en heb een betere camera aangeschaft. Ik zit nu druk te experimenteren met Dreamweaver, want daar had ik nog nooit meegewerkt!

Vooral dat geklooi met die frames en al die mogelijkheden, daar moest ik even aan wennen!

Op een gegeven moment kon ik de wijzigingen in m'n lokale website niet meer bekijken met de voorbeeldbrowser. Op een andere schijf lukte dit probleemloos! Na een paar keer over en weer kopi

Hoi Audiopaul,

Ik moet Ruud_F helaas gelijk geven, er is weinig (niks) te zien confused.gif. Heb je de site wel naar hccnet gestuurd????? Het lijkt er nl op dat je alleen via je hd aan het kijken bent en niet controleerd of 't daadwerkelijk op 't web staat.

Plaatjes op www-formaat mogen zo groot zijn als je zelf wilt. Hou er rekening mee dat 72ppi meer dan genoeg is. De meeste monitoren kunnen echt niet meer aan. Zorg er ook voor dat de pagina's niet veel groter worden dan 30-50kb, anders duurt het laden van de pagina te lang en haken potentiele "bewonderaars" af. Een plaatjespagina kun je het beste opbouwen door een thumbnailpagina te maken waarna door aanklikken van het plaatje een groot plaatje te zien is. Dit heeft ook als voordeel dat de plaatjespagina snel laadt en en gebruiker iets te doen heeft om bij het grote plaatje terecht te komen. Dit voorkomt verveling!!!!! eek.gif En een leuk verhaaltje doet wonderen.

Laatste tip (voolopig?): Als je een achtergrond gebruikt, maak 'm niet te druk. Dit maakt de site onleesbaar en vermoeiend. Je kan voor de gein eens bij mij op de "www"=button klikken, dan kom je uit bij een site van een vriend van me. Klik dan met de rechtermuisknop op de pagina en ga naar view source. Hier kun je bekijken hoe de site is opgebouwd. Misschien helpt 't. cool.gif

Beste Sodejuu,

Ik heb wel degelijk de zaak overgezet, net alles nog gechecked maar bij werkt het wel en niet alleen lokaal en ik heb ook tig keer gerefreshed! Heb het ook nog gechecked via m'n werk en ook nog via Freeler. Via beide wegen kwam ik op m'n site! Snap er niks van, check deze url nog eens: Homepage Audiopaul

Ik hoor het nog wel!

niets te zien Audiopaul, oorzaak: De klassieke fout! Als je in de frames naar een pagina verwijst (of je verwijst naar plaatjes, of andere pagina's) dan moet je er op letten dat de url (map) relatief opgegeven wordt.

Stel:

Je hebt een pagina met frames: index.html.

In die pagina verwijs je naar een andere pagina, bijvoorbeeld menu.html.

Let er dan op dat je bij het pad niet "file://C:/Mijn Documenten/website/menu.html" hebt staan, maar slechts "menu.html". Dit is namelijk wat er fout is gegaan bij jou.

Dit staat er bij jou in index.html, in het framesgedeelte, kijk maar mee:

<frame name="topFrame" scrolling="NO" src="file:///C%7C/Mijn%20documenten/Word/Nieuwe%20homepage/bovenzijde.html" marginwidth="1" marginheight="1" noresize >

<frameset cols="156,851*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*">

<frame name="leftFrame" src="file:///C%7C/Mijn%20documenten/Word/Nieuwe%20homepage/left.html">

<frame name="mainFrame" src="file:///C%7C/Mijn%20documenten/Word/Nieuwe%20homepage/center.html">

Hoi Audiopaul,

Het enige dat ik te zien krijg is dit (en wel in drievoud):

The page cannot be displayed

The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).

If your Network Administrator has enabled it, Microsoft Windows can examine your network and automatically discover network connection settings.

If you would like Windows to try and discover them,

click Detect Network Settings

Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.

If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.

Click the Back button to try another link.

Cannot find server or DNS Error

Internet Explorer

Dit is de standaard message als er iets niet in de haak is zoals je ziet. De pagina is er wel, maar voor mij onzichtbaar :( .

Audiopaul,

Jaap heeft inderdaad gelijk. De fout zit in je index.html, deze moet er als volgt uitzien:

De reden dat de website wel werkt als je er zelf naar toe surft is omdat de index.html verwijst naar documenten op de c-schijf. En als je er zelf naar kijkt, dan werkt dit dus gewoon want ze staan natuurlijk ook op je c-schijf.

Een beetje verwarrend, want voor jezelf lijkt het dan dat die gewoon werkt, maar uiteindelijk dus wel logisch.

Jack

Geplaatst door Jack van Dijk:

Audiopaul,

Jaap heeft inderdaad gelijk. De fout zit in je index.html, deze moet er als volgt uitzien:

De reden dat de website wel werkt als je er zelf naar toe surft is omdat de index.html verwijst naar documenten op de c-schijf. En als je er zelf naar kijkt, dan werkt dit dus gewoon want ze staan natuurlijk ook op je c-schijf.

Een beetje verwarrend, want voor jezelf lijkt het dan dat die gewoon werkt, maar uiteindelijk dus wel logisch.

Jack

Jack, hoe los ik dit op, ik had inderdaad wat problemen vandaag! Hoe ik dit moet doen kon ik niet lezen in jouw posting!

Beste Audiopaul,

Het ziet er goed uit, maar;

Wellicht kun je dmv (een) staande lamp(en) wat meer belichting regelen voor je foto's maakt. M.n. je Sphinx spulletjes komen er niet zo duidelijk uit. Als je vaste lichtpunten aan de zijkanten (schuin voor) zet en dan van voren flitst moet het een stuk gedetailleerder worden.

Voor de rest niets dan lof/mooie resolutie!!

Groet,

Tuby cool.gif , die naast gezin, audio en wijn in fotografie nog een andere liefde heeft (gehad)...

Thankx, guys!

De foto's zijn wel aardig, maar natuurlijk behoorlijk gecomprimeerd. Nu moet ik alleen Dreamweaver nog laten doen wat ik wil. Eerst werkte alles goed maar kennelijk heb ik iets zitten doen, waar door sommige html-bestanden niet meer goed met elkaar "gelinked" waren. Ondanks dat ik eerst een "site" heb opgezet en vervolgens de frames daarbinnen heb geplaatst. De links had ik later allemaal weer goed, maar het programma bleef weigeren om in de testbrowser te draaien!

Nou ja, ik had al gewaarschuwd dat ik nog nooit iets met websites heb gedaan dus: the story continues..... :Dcool.gif