Jump to content

kabels voor de middeleeuwen?

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Vrienden,

Aangemoedigd door de discussies op dit forum en verlekkerd door de prachtfoto's van diverse snoeren en kabels, zet ik mijn schroom opzij en vraag uw mening over het volgende.

Mijn bescheiden, doch smaakvol ingerichte, appartement bevindt zich in een gebouw met 40 eenheden. De bewoner van elk van deze eenheden beschikt over een wasmachine, een stofzuiger e.d. Althans, ik bespeur tijdens de stille avonduren regematig activiteit die duidt op reinigen van have en goed. Met de vervuiling van het stroomnet is het dus dik in orde :D

Ook ontbreekt een aardlekschakelaar. Normaal gesproken leef ik ondanks dat gemis vrolijk verder, maar sinds iemand mij de apocalyptische toestanden schetste die er kunnen ontstaan bij calamiteiten, controleer ik bij naderend onheil als een onweersbui altijd de vluchtwegen.

Middeleeuwse toestanden dus.

Vraag is, of het voor ondergetekende zinvol is te investeren in netsnoeren, kabels, filters, stekkerdozen of wat er voor lekkernijen op dit forum en in de etalages van de neringdoenden worden aangeboden. Of toch maar wachten op de verhuizing, over een paar jaar, naar een meer geciviliseerde omgeving?

Graag jullie gewaardeerde advies.

Met groet,

afscherming van de kabel doet niets aan vervuiling van de rest.. een filter wel.

Verder zou ik als een speer een aardlekschakeling laten installeren.door de huisbaas of weet ik et wie.. want dat is gewoon bloedlink!

INSTALLEREN EN NIET MEE WACHTEN!!!!

Geplaatst door Gitaarwerk:

...

Verder zou ik als een speer een aardlekschakeling laten installeren.door de huisbaas of weet ik et wie.. want dat is gewoon bloedlink!

INSTALLEREN EN NIET MEE WACHTEN!!!!

Wat is er zo bloed link aan? Bedoel je dat met algehele veiligheid of i.v.m. de veiligheid voor je apparatuur? In het eerste geval kan ik het wel met je eens zijn (al zit er bij mij ook geen randaarde) maar in het tweede geval niet. Apparatuur wordt immers vaak zonder aardedraad in de voedingskabels geleverd...

Geplaatst door Sodejuu:

Netfilters doen hun werk meestal wel goed, mits het net echt vervuild is. Is dat niet het geval, werkt een netfilter klankmatig averechts.

ik ben een boon als ik dit snap.

je koopt dus een netfilter omdat je lichtnet vervuilt is.

maar als het te vuil is werkt het averechts ?

waar zijn die apparaten dan voor gemaakt.

over wat soort vervuiling hebben jij het dan zodat het averechts werkt.

Geplaatst door LaMa:

Ik denk dat sodejuu bedoelt dat als het net WEL schoon is, een netfilter kan leiden tot een verslechtering van het geluid.

Juist ;)

@seoman,

Gelukkig weet ik meer van andere dingen dan van een 230V-installatie. Daarom klooi ik daar zelden of nooit aan. En zo wel, dan met sap erop :P;)