Jump to content

Hifi.nl forum gesloten

Guest HEAR
 Share

Recommended Posts

Ik vond de omgang op hifi.nl nogal ruw, maar dat had ook zijn charme. En in vergelijking met de oorlog op het duitse (ook al terziele) Netedition.de techniker-forum, waren het op hifi.nl alleen maar blaffende honden. Die duitsers reageren veel feller en kennen geen kleuren. Dat blijkt ook uit het tenue van het duits elftal, ook zwart/wit eek.gif:rolleyes:;)

Geplaatst door Paul Jenner:

Gewoon even afwachten hoe het met het nieuwe forum loopt, anders begin ik er toch zelluf een ?

Ik geef toe Henno, het zou een beetje overkill zijn, maar je weet maar nooit. Als ik een forum zou openen zou ik dus ook de modder zijn. En ik ben soepel hoor   :)

Paul.

Vooral met plaatjes confused.gif:P:D

Geplaatst door Wouter Verkuijl:

Ik vond de off-topic "discussies" tussen Sherwin en Anja..........

Groeten,

Wouter

(uit ellende ook maar eens bij HEAR gaan kijken)

.......van bedenkelijk niveau :( , en dan druk ik me voorzichtig uit.

En nee, ik ben geen fatsoensrakker, maar een zekere vorm van fatsoen/respect voor elkaar mag er toch wel zijn

Jazeker Henno, met plaatjes !

Maar dan wel in de spelregels duidelijk omschreven wat wel en niet door de beugel kan !

Ik heb met een aantal anderen veel plezier beleefd aan een aantal van die plaatjes-sessies, maar er was ook eens iemand bij die te ver ging. Ik heb daar toen nog wat van gezegd en verder liep het eigenlijk prima toch.

De discussie tussen Sherwin en Anja was idd van bedenkelijk niveau, maar laten we daar nu eens over ophouden. Deze thread was ZEKER NIET maatgevend voor hetgeen er doorgaans op hifi.nl gebeurde.

Bovendien is het twijfelachtig of die Anja daadwerkelijk een vrouw was, dus met die vrouwonvriendelijke beledigingen viel het misschien ook wel mee ...

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

...Bovendien is het twijfelachtig of die Anja daadwerkelijk een vrouw was, dus met die vrouwonvriendelijke beledigingen viel het misschien ook wel mee ...

Dat weet je natuurlijk nooit zeker, een bijeenkomst van forumleden had misschien uitsluitsel gegeven. En dan nog kunnen sommigen zich perfect vermommen.

Beste,

Wat is het ineens druk hier bij Hear :) :),

Ik ben blij jullie hier (hear :) :) weer terug te zien, anders zou ik de vele forumavonden erg missen.

Betreft Hifi.nl Hoewel ik altijd achter JP en Hans heb gestaan, betreur ik dee beslissing, en vind ik het geen slimme set.

De charme en Kracht van Hifi.nl was juist dat iedereen kon en mocht zeggen wat hij wilde. Jaren hebben veel mensen van en met elkaar geleerd, hebben we een redelijk objectief beeld gekregen van welke importeurs nou goed en slecht zijn, welke producten de moeite wel of niet waard zijn.

Helaas ben ik bang dat het hi-forum nooit meer zo zal worden zoals het was. En dat is jammer. Waarom zijn kinderen zo leuk? omdat ze nog eerlijk, en spontaan zijn. Hifi.nl is hiermee te vergelijken. Spontane reactie,s een overdosis humor, maar vooral ook ongebonden.

Heel erg jammer, dat dat nu over is.

Groeten,

Bas

Haha, ik zie hier straks echt 3000 leden en bij hifi.nl nog 100 :D

Nee, slim is anders en de reden die is aangevoerd vind ik niet aannemelijk genoeg, dan had een waarschuwing via mail of IM ook gekund.

Inderdaad is het jammer dat hifi.nl straks op een strakkere manier het forum voortzet, hopelijk nog met de bestaande threads die mogelijk ontdaan zijn van wat niet kan.

Als het nieuwe forum net zo lang op zich laat wachten als de nieuwe website, dan kunnen ze net zo goed helemaal stoppen cool.gif

Heeft "jouw" bedrijf ook een website Bas?

Ik had er zaterdag bij willen zijn, maar het werd erg laat met Rene en Sherwin.....

Maar gelukkig heb ik me in R'dam Delfshaven prima vermaakt met Toots Tielemans en co cool.gif

Greetinx

Andr

Beste Andre,

Nou, geloof me je had er zaterdag niet bij willen zijn hoor. Ik was zelf helemnaal gaar, en het was een tering zooi in het pand. Ik maak momentel dagen van 7-30 tot 1-00 s'nachts (vandaag tot 23-00), dus je zult wel begrijpen hoe mijn stemming was :) :)

Overigens, maar daar mailen we even over, wil ik ook graag dat jij vrijblijvend mijn Harmonic Sustain interlinks uitprobeerd. Vraag Rene, er maar meer over, dan hoef ik niet alles twee keer uit te leggen :) :)

Hoe was je vakantie? En is het waar dat je naar een FBP-600 op zoek gaat??? :) :)

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan:

Beste Andre,

Nou, geloof me je had er zaterdag niet bij willen zijn hoor. Ik was zelf helemnaal gaar, en het was een tering zooi in het pand. Ik maak momentel dagen van 7-30 tot 1-00 s'nachts (vandaag tot 23-00), dus je zult wel begrijpen hoe mijn stemming was

Overigens, maar daar mailen we even over, wil ik ook graag dat jij vrijblijvend mijn Harmonic Sustain interlinks uitprobeerd. Vraag Rene, er maar meer over, dan hoef ik niet alles twee keer uit te leggen

Hoe was je vakantie? En is het waar dat je naar een FBP-600 op zoek gaat???  :)  :)

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Ik wilde je via deze weg nog een keer bedanken, dat je ondanks de drukte, ons toch nog wilde ontvangen , het was inderdaad een beetje onverwachts :D:rolleyes: .

Met de rommel viel het wel mee hoor, we blijven wel techneuten :)

Trouwens Jasper had zijn interlinks laten liggen in de auto, dus die heb ik maar ff in bruikleen genomen cool.gif , ze zijn nog niet aangesloten omdat er dan nogal wat moet verschuiven enzo. :)

Groetjes

Rene

Beste Rene,

Graag gedaan hoor :) :)

Achteraf was ik zelf ook wel blij met julie bezoek, kon ik toch even tot rust komen. De stress is nu een beetje van de ketel, want morgen heb ik Studio Downunder draaiende.

Was wel lache, Sherwin die op een Klos kabel moest zitten :) :) :).

Overigens, denk ik dat je nu in levende lijve hebt gezien wat hilversum qua infrastructuur voor een zooi is :) :)

Groeten,

Bas

He Jasper,

Pas nu ben ik erachter dat jij JSA bent :) :) :)

Ik zorg dat Rene ergens deze week een gebalanceerde versie ontvangt.

De HS referentie interlinks laten nog even opzich wachten, daar mijn Tectronic analyzer de komende weken in A'dam staat. Maar echt lang gaat het ook niet duren hoor :) :)

Referentie wil ik eigenlijk niet gebruiken, omdat dat maar zo'n subjectief woord is.

Toch zegt mijn gevoel me, dat je de HS interlinks niet heel erg goed vond. Je mag het me best wel zeggen hoor :) :) :)

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan:

Beste Rene,

Graag gedaan hoor

Achteraf was ik zelf ook wel blij met julie bezoek, kon ik toch even tot rust komen. De stress is nu een beetje van de ketel, want morgen heb ik Studio Downunder draaiende.

:):)cool.gif

Was wel lache, Sherwin die op een Klos kabel moest zitten.

netjes op volgorde van leeftijd, hij heeft

nog een jong kontje :D:)

Overigens, denk ik dat je nu in levende lijve hebt gezien wat hilversum qua infrastructuur voor een zooi is  :)

Ach, het went wel, heb 5 keer ofzo het zelfde rondje gemaakt ... Ojeee alweer hier :D:D

Groeten,

Bas

Groetjes

Rene

Heee Bas,

JSA heeft maar 10 postings gemaakt, en toch al je nieuwsgierigheid opgewekt? :)

Ik wil er eigelijk niet zoveel over zeggen. Dat heeft gewoon tijd nodig om een kabel goed te analyseren en te beoordelen.

Nietemin had ik de kabel aangesloten op een Denon set en niet mijn eigen, die ik toch het beste ken. Tevens stond de set op dat moment in een nieuwe positie en had ik andere ls.kabels. Kortom, teveel aan variabelen.

Maar qua bas weergave (strak, krachtig, gecontroleerd) en soundstage (diep en breed, 3d geluidsbeeld) is hij fenomenaal, iets dat direct opvalt.

Maar ik wil kritisch zijn en jou kunnen vertellen wat er ontbreekt/niet goed gaat, waardoor de duurdere highend kabels nog iets beter zijn. Zodat jij daar weer aan kan werken :) Ik heb de kabel bij Rene in de auto laten liggen, met een slaapachterstand willen dat soort dingen nog wel eens gebeuren. Helaas zal je dan nog even moeten wachten op mijn definitieve oordeel.

Ik ben daarom zeker benieuwd wat Rene er van vindt, omdat de grote van zijn kabelervaringen wellicht een stuk groter is en omdat hij veel kritischer apparatuur bezit.

Groeten,

Jasper