Klaas Posted 17 januari 2002 Report Share Posted 17 januari 2002 Wie kan deze technische gegevens in normaal nederlands vertalen voor een leek zonder technische achtergrond. Nominal power : 200 W RMS (2 - 8 Ohms). 300 W RMS on 8 Ohms before clipping. Levert deze versterker altijd 200 watt ? (2-8 Ohms) - dat lijkt mij dan een dynamiekloze versterker, of is dit een versterker die bij 2 Ohms 200 watt, 4 Ohms 100 watt en bij 8 Ohms 50 watt uit stuurd. Het betreft hier een versterker van het merk JOB. Zie ook JOB 300 Bijvoorbaat dank voor uw medewerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 januari 2002 Report Share Posted 17 januari 2002 Geplaatst door Klaas:Wie kan deze technische gegevens in normaal nederlands vertalen voor een leek zonder technische achtergrond. Nominal power : 200 W RMS (2 - 8 Ohms). 300 W RMS on 8 Ohms before clipping. Levert deze versterker altijd 200 watt ? (2-8 Ohms) Nee hoor, RMS betekent Root Mean Square, en het geeft voor een bepaald vervormingsniveau een gemiddeld afgegeven vermogen aan. Het zogenaamde muziekvermogen ligt daar meestal nog boven. Het maximaal opgenomen vermogen is volgens de Job homepage 300W, dat betekent dat de voeding wel in staat zal zijn om tijdens pieken meer stroom/vermogen te leveren. Het maximale voltage (60 V) en de maximale stroom van 15A geven een maximaal theoretisch vermogen van 900W voor het monoblok zou deze stroom geleverd worden bij de maximale spanning. - dat lijkt mij dan een dynamiekloze versterker, Dat hoeft niet hoor, er zijn versterkers die altijd hetzelfde vermogen afnemen ongeacht het geluidsvolume en dit zijn niet de minste. Dit is afhankelijk van het versterker ontwerp. of is dit een versterker die bij 2 Ohms 200 watt, 4 Ohms 100 watt en bij 8 Ohms 50 watt uit stuurd. Voor zover ik de eerste regel bekijk niet, deze versterker levert ook 200W bij 8 Ohm bij een gegeven (lage) vervorming. Hoe zien je speakers eruit? Zijn ze gevoelig of niet? Is het voor thuis of ga je een disco beginnen? Het betreft hier een versterker van het merk JOB. Zie ook JOB 300 Bijvoorbaat dank voor uw medewerking. Ik hoop dat je iets aan de antwoorden hebt. Het uitgangsvermogen zegt wel iets maar niet alles over de controle die een versterker heeft en het zegt in principe niets over de klank. De meeste speakers geven bij 10W vermogen al een pijnlijke hoeveelheid geluid af in een normale woonkamer. Ik ken het merk niet, maar $1250 (en $135 shipping) is toch nog wel een heel bedrag en je hebt er twee nodig. groeten, Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 17 januari 2002 Report Share Posted 17 januari 2002 Beste Klaas, Algemeen gesteld is dit (als de stats op de site kloppen) op papier in ieder geval een zeer goede (en zeer zware!!) versterker. Hoe je hem vindt klinken is een ander verhaal natuurlijk. Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts