Puur Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 Wat heb ik hier nog te zoeken? Ik vind het helemaal niet meer intressant, ik loop door audiozaken en denk: "Dat mensen dit soort rommel willen". Ik ben denk ik gewoon tevreden. Sinds ik mijn geld uitgeef aan het zwarte goud en nauwelijks nog Cd's beluister is mijn drang om mijn set te verbeteren totaal verdwenen. Alleen een nieuwe CD speler die het niveau van vinyl haalt wil ik nog wel hebben. Maar dan houdt het ook echt op. Maar nu het bij mij alleen nog om de muziek gaat, vind ik het hier toch wat saai worden. Er zit weinig verversing in de muziektopic. Elke week weer je nieuwe aankopen invoeren terwijl er geen respons op komt. Dit zorgt ervoor dat ik steeds minder frequent naar Hear surf, en nog minder naar de concurrent. Ik moet zeggen dat ik dit wel jammer vind. Het moet meer over muziek gaan. Dat is toch waar we naar luisteren, toch niet naar onze set??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 precies.. het enigste probleem is dat over smaak weinig eigenlijk te bepraten valt.. het beste is gewoon elke keer een groep artiesten te noemen en daar een week over discussieren.. maar goed...de ene vindt dit de andere dat. Electronica is wetenschappelijk, daar kan je eigenlijk minder over praten,... maar toch weer niet wellicht is het leuk om zelf een zelfbouw dingetjes te doen.. ik vind het zelf heerlijk op de momenten dat ik niet naarmuziek luister ofzo in men vrije tijd de hele tijd forummen wt ik doe/deed (wat ik dus wou minderen) vernacheld ook je luistertijd.. helaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 Ha die Puur, Het argument dat het op Hear toch eigenlijk over muziek zou moeten gaan ipv over audio spreekt mij niet zo aan. Zelf heb ik vrienden genoeg waar ik mee over muziek kan praten, mee naar concerten kan gaan enzovoort, maar bijna niemand in mijn kennissenkring is in audio ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 14 februari 2003 Author Report Share Posted 14 februari 2003 Hallo Hans, Ik vind ook dat het op Hear over audio moet gaan. Maar niet alleen over audio. In de muziekgroep mag wat mij betreft veel actiever gepost worden. Door een actieve muziekgroep zou ik meer betrokken worden bij het forum nu de audio op een laag pitje staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 http://muziekforum.freeurl.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2003 Report Share Posted 14 februari 2003 Ik vind dat Puur wel een punt heeft. Om de een of andere reden stel ikzelf eerder een vraag of reactie over apparatuur of techniek dan over muziek. Terwijl ik me best wel eens afvraag welk album (CD of plaat) van een bepaalde artiest, die ik nog niet goed ken, de meest aanbevelenswaardige is. Of welke editie/uitgave (van klassiek dan meestal) een goede geluidskwaliteit heeft of gewoon een mooie uitvoering is (het discotable achtige oordeel). Ik zou het ook best leuk vinden als dat soort topics iets meer leefde. De informatie die je hiermee deelt is ook heel waardevol. Of gewoon een stukje achtergrond informatie bij een (bijvoorbeeld niet zo bekende) artiest. Het is best gek dat we dat nauwelijks doen (ik dus iig niet). Ik zie overigens wel regelmatig topics over(live) optredens. Dat is natuurlijk goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 leuk te lezen dat veel topics vele malen opnieuw in de rolatie blijken te komen,zo ook deze vraag over het nut van een aantal zaken. wij noemen dat een " dipje ". en hopen voor jou dat dit van tijdelijke aard blijkt als het je helpt; ook ik stelde deze vraag zo'n.... jaar geleden,en heeft maar weinig opgeleverd. en,zie hier,ik ben der nog steeds!! zelfs heb ik ruim 2 maanden geen enkel forum op HI-FI gebied bezocht om eens op m'n gemak het e.e.a te kunnen relativeren. ook ik wilde meer over de muziek lullen inplaats van dat droge gezeik over de techniek e.d. maar ieder z'n meug,en dus; go with the flow al met al valt het wel mee. -- Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Henno Appel:http://muziekforum.freeurl.com/ Hm..iets nieuws maar wat de boer nie kent vreet tie niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Tja muziek is iets om naar te luisteren en niet om over te lullen. Het wordt er niet mooier van als je er over gaat praten. Aan de andere kant is het delen van leuke ontdekkingen wel leuk en leerzaam. Op het oude hifi.nl liep het muziekgedeelte eigenlijk als een trein. (Treinen reden toen nog ) Heb daar veel goede ideeen opgedaan. Kennelijk kunnen we daar nu nog voldoende mee vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Pjotr: Aan de andere kant is het delen van leuke ontdekkingen wel leuk en leerzaam. Heb daar veel goede ideeen opgedaan. Nou, veel is wat aan de hoge kant, maar enkele tips waren inderdaad wel bruikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door tito: Nou, veel is wat aan de hoge kant, maar enkele tips waren inderdaad wel bruikbaar. Nou ik heb maar 1 tip: Koop de nieuwe cd van The Gathering (tenzij je helemaal niet van popmuziek houdt) Nee serieus, muziek is wel wat moeilijk om over te praten. Is heel erg een kwestie van smaak. Je kunt natuurlijk tips geven, voor iemand die opzoek is naar bands binnen een bepaald genre, maar dan ben je ook al wel zo ongeveer uitgeluld. Of je moet het over de opnamekwaliteit willen hebben, maar daar gaat het in eerste instantie niet om (vind ik) en is ook niet zo vreselijk interessant (vind ik). Je kunt natuurlijk gaan lullen over een bepaalde cd van Roger W. die met allerlei 'gekke' geluidjes is doorspekt en over waar die geluidjes zich in het 'geluidsbeeld' bevinden Nee, dan toch maar gewoon luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Hoi Tito, Lekkere brombeer Ja ik kan mij nog wel Sander Mijnster herinneren die volgens mij in een CD-winkel woont. Gaf zeer goede achtergrond informatie en tips op het klassieke vlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 15 februari 2003 Report Share Posted 15 februari 2003 Geplaatst door Pjotr: Ja ik kan mij nog wel Sander Mijnster herinneren die volgens mij in een CD-winkel woont. Gaf zeer goede achtergrond informatie en tips op het klassieke vlak. Bijvoorbeeld. Die uitleg over de toccata`s schudde hij zo ff uit z`n mouw. Wel jammer dattie geen lekker abstracte en heftige kerkorgelstukken wist. Maar ook de adviezen over basklarinetten, tapes, elektronica en borsteltjes van "eekhoorntjeshaar" waren best te pruimen. Brom brom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 16 februari 2003 Report Share Posted 16 februari 2003 Sander werkt in een CD-winkel (Klassiek) en heeft zelf ook een ruime collectie muziek... En hij speelt (uiteraard) met Quad ESL's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Scholtz Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door Henrie: Nou ik heb maar 1 tip: Koop de nieuwe cd van The Gathering (tenzij je helemaal niet van popmuziek houdt) Is die al te koop dan????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door J Scholtz: Is die al te koop dan????? Nee nog niet, maar hij is wel erg goed. Ik heb 'm namelijk al op mp3 (al een paar dagen). Hoe ik daar aan kom? Gedownload van een andere computer hier op de campus. Hoe anderen er aan gekomen zijn weet ik niet, maar waarschijnlijk is er een keer ergens een promoversie van geript en zo over het internet (via illegale mp3-ftp-servers) verspreid. Het is dus een promoversie met 'maar' 8 nummers. De uiteindelijke versie (die volgende week maandag uit komt) heeft er 10. Er staat hier trouwens wel meer spul dat nog niet uit is. Zo stond hier bijvoorbeeld de nieuwe van Massive Attack al een hele tijd (is vorige week geloof ik gereleased). Ik moet 'm overigens nog gaan luisteren. En ik had de nieuwste van Paradise Lost en (alweer een tijdje geleden) van After Forever ook al ruim voordat die uit waren. Eigenlijk is dat natuurlijk een slechte zaak, dat je zomaar muziek kunt downloaden, maar ja, ze maken tegenwoordig die cd's ook zo duur (zie ander topic...). Overigens ga ik volgende week meteen die cd van The Gathering kopen hoor. Ik ben namelijk nogal fan van The Gathering, dus ik koop al hun cd's gewoon in de winkel (hmm... ik moet Mandylion ook nog eens halen ). Ik heb zelfs een single van ze (Amity, EP). En anders koop ik nooit singles want dat vind ik afzetterij. Gelukkig heeft The Gathering zelfs van de Amity-EP een mooi schijfje gemaakt, met veel leuke remixen, een (heeeel mooie, langzame) cover van Life's What You Make It van Talk Talk en een 'making of'-video van die cover. Is weer eens wat anders dan een radio-edit van de single en 2 live-opnames, zoals meestal wordt gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 M'n favoriete nummer (op dit moment, na enkele dagen luisteren) van de nieuwe van The Gathering is trouwens het titelnummer Souvenirs. Ook het openingsnummer These Good People is erg mooi... Hmmm... misschien moet ik binnenkort (als ik de overige 2 nummers ook ken) maar eens een 'echte' recensie schrijven van deze cd. Zal Puur ook mooi vinden (om maar ff weer on-topic te gaan) Zal echter wel een bevooroordeelde recensie worden, al zal ik zo objectief mogelijk proberen te blijven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 17 februari 2003 Report Share Posted 17 februari 2003 Geplaatst door Kermit: En hij speelt (uiteraard) met Quad ESL's... Ja, met de pyramide van Cheops is dat wat moeilijker...(uiteraard) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 26 maart 2003 Report Share Posted 26 maart 2003 Hallo, Ik weet niet van welk niveau de gebruikte draaitafel is,maar als je dat wilt evenaren met een cd speler zul je waarschijnlijk diep in de buidel moeten tasten! Want volgens mij betreft het hiet niet een niveau maar, een (klank)signatuur (vaak wel gekoppeld aan een bepaald niveau!). Mvg,IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 27 maart 2003 Report Share Posted 27 maart 2003 Ik heb helaas ook weinig mensen in mijn kennissenkring die audio minded zijn, m'n vriendin bijv. luistert net zo lief haar cd's op een portable marquant geval dan op een "echte" stereo daarom is het ook leuk om regelmatig even naar hear te surfen, en even met mede "ziekelijken" te praten..... als ik een vraag heb dan kan ik em hier stellen, en als ik toevallig nog een ander helpen kan is het toch helemaal geweldig? Het mooie is dat er hier mensen rondstruinen die al jaren met audio bezig zijn, en er dus ook veel van weten. maar ook mensen (zoals ik) die zich pas sinds kort met het audiowereldje bemoeien, en dat maakt hier volgens mij ook weinig uit. wat betrefd de muziek op zich, dat is een punt die voor een ieder anders is. Ik heb zelf zelden een uur achter elkaar dezelfde cd in m'n speler liggen, heel erg stemming gevoelig dus, en dat is voor ieder weer anders. Maar er mag best iets meer over de muziek op zich gepraat worden, want of je nou een "top" of een "beginners" set hebt het gaat uiteindelijk allemaal om het weergeven van je favoriete muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door Kermit:Sander werkt in een CD-winkel (Klassiek) en heeft zelf ook een ruime collectie muziek... En hij speelt (uiteraard) met Quad ESL's... Hoezo: "uiteraard"? Is-ie dan gehoorgestoord? Basdoof, of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door spiekerboer: Hoezo: "uiteraard"? Is-ie dan gehoorgestoord? Basdoof, of zo? Beginnen we weer... ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Tja muziek is iets om naar te luisteren en niet om over te lullen. Het wordt er niet mooier van als je er over gaat praten. Aan de andere kant is het delen van leuke ontdekkingen wel leuk en leerzaam. Op het oude hifi.nl liep het muziekgedeelte eigenlijk als een trein. (Treinen reden toen nog ) Heb daar veel goede ideeen opgedaan. Kennelijk kunnen we daar nu nog voldoende mee vooruit. ik heb daar nog een aantal hele uitgebreide postings gedaan over o.a. Sheherazade van Rimski-Korsakov, Peer Gynt van Grieg en Mijn Vaderland (met de Moldau) van Smetana. inclusief een aantal opnames die de moeite waard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smijnster Posted 2 april 2003 Report Share Posted 2 april 2003 Jawel, daar is ie weer! Leuk forum op Hear hoor. Woon inderdaad in een cd winkel, slaap op mijn ESL-en, eet dagelijks de cd’s van Ton Koopman en ben geheel (bas)gestoord! Ennuh Spiekerbier: probeer eens de Turangulila symfonie van Messiaen door het Concertgebouworkest onder Chailly (Decca) (track 7) op die PP’s van jou…ahwel? Zijn ze nog heel? met brommende groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 Geplaatst door smijnster:Jawel, daar is ie weer! Leuk forum op Hear hoor. Woon inderdaad in een cd winkel, slaap op mijn ESL-en, eet dagelijks de cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts