Jump to content

Niets aan het toeval overgelaten...

Henno Appel
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henno Appel:

coll.jpg

Ome Henk, ik zie het al. Als je in de linker kast kijkt naar de onderste rij, 3e vakje, dan zie je voor oud vuil een stapeltje lp's zonder hoes liggen. :D

Nou, duidelijk een bit-liefhebber dus. Die draaitafel kan wel weg.

Ja ach, nu staat deze jongen in de plaats:

jadis.jpg

Hij is maar verhuisd vanwege z'n nieuwe speakers:

syst2.jpg

Hij heeft 6000+ cd's staan, allemaal klassiek....

Ari's new house has four stories including the basement. His private listening room is in the attic (overlooking the Marmara sea) and therefore no WAF to worry about anymore.

Oh ja, deze Sound Lab A1 speakers waren van die man die nu de Kharma Extended heeft staan en al die buizenbakken.....

Ik ga hem maar eens vragen waar hij t geld vandaan haalt....of moet ik dan toch die kant op verhuizen? eek.gif:D

Greetinx

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

en toch geeft mijn set meer voldoening

al kostte het maar 4000 euro (tweede hands)

De prijs is niet zo belangrijk, als het maar bij je eigen smaak past.

Mijn set staat er ook niet om met de prijskaartjes te kunnen dwepen, het combineert gewoon erg goed en daar heb ik jaren over gedaan door te blijven inruilen en uitproberen.

Greetinx

Andr

Tja, vanavond maakte ik weer 't tegenovergestelde tegen van die Arduman.com mensen met onbetaalbare sets...:

Ik zou even een vriendin/collega ophalen om met wat collega's uit eten te gaan. Toen ik even binnen was liet ze me haar nieuwste aanwinst zien. Een heuze DVD-speler (Vestel, 130,- euro Magapool)

2 andere (vrouwelijke) collega's die al binnen waren, vroegen:"Komt daar nu ook van dat mooie (surround bedoelden ze) geluid uit ?" M'n collega keek mij aan:"kan dat niet ?" Ik zeg:"Zeker kan dat,maar dan moet je dus wel eerst ook nog een surround-versterker + 4 speakers en een centerspeaker kopen.

Enigszins verbaasd en teleurgesteld is de reactie:"O,....moet dat echt ?" eek.gif:rolleyes:

"Jaa", zegt de andere dame, "van die dure, die mooie melpkakjes" (dat klonk zo mooi)

Zegt m'n collega weer:"Ik heb nog wel 'n stereotorentje in m'n slaapkamer, daar zou ik 'm wel op aan kunnen sluiten,maar die gebruik ik al als wekker!"

Kortom,...ik heb me d'r maar niet verder mee bemoeid, hoewel ik vaak wel in zo'n situatie de neiging heb om m'n mening te geven.

Kijk, 'n ieder z'n hobby uiteraard en daarom ging ik er ook niet (teveel) op in. Maar ik verbaas me toch enigszins dat 't hele surround/HT gebeuren zo populair is, terwijl veel mensen geen benul hebben van hoeveel speakers men daarvoor nodig heeft en nog belangrijker,... hoe deze juist te plaatsen.

De meeste mensen van wie ik onlangs heb vernomen dat ze een (al dan niet 'dure') HT set hebben aangeschaft, zijn de zelfde mensen die mij voor gek (zouden) verklaren om zoveel aan audio uit te geven en 't maar onzin vinden hoe/waar ik bijvoorbeeld m'n luidsprekers opstel.

Terwijl dat ook in Home-Theater toch minstens zo belangrijk is.

O,well.... zoveel mensen, zoveel wensen :)

Groeten,

Alco

Ach Alco, ik kan me voorstellen dat er zelfs mannen zijn die met het optimaal plaatsen van speakers een probleem hebben[/q]

Haha,ja hij is goed! :D

Maar,...dan heb je niet goed (genoeg) gelezen...Al gauw bleek toen dat 't helemaal niets met de plaatsing had te maken!

(ging ik trouwens ook niet van uit)

Ik heb de speakers zo ideaal mogelijk opgesteld toen, zowel in de lengte als in de breedte van de kamer.

Maar inderdaad, die uitspraak "het blijft in eerste instantie een woonkamer" is van mij en dat vindt ik nog steeds, maar ik probeer een zo goed mogelijke harmonie te vinden tussen prettig wonen en ideale opstelling.

(van zowel HiFi als meubilair)

Jemig, 't is alweer bijna half drie eek.gif

Ik ga maar 's plat!

Groet'n,

Alco cool.gif

Geplaatst door Alco:

Haha,ja hij is goed! :D

Maar,...dan heb je niet goed (genoeg) gelezen...Al gauw bleek toen dat 't helemaal niets met de plaatsing had te maken!

(ging ik trouwens ook niet van uit)

Ik heb de speakers zo ideaal mogelijk opgesteld toen, zowel in de lengte als in de breedte van de kamer.

Groet'n,

Alco cool.gif

Onzin, natuurlijk lag het

• 3 weeks later...

Wat een interpretaties allemaal..

iemand 'ziek' 'zielig' (en nog een aantal kreten gezien) noemen omdat iemand nou eenmaal een groter budget heeft te besteden kan ik alleen maar kortzichtig en kleingeestig noemen.

Zou het zo kunnen zijn dat de plaatjes met de fabelachtig mooie sets van iemand kunnen zijn die door hard en slim werken een vermogen heeft weten op te bouwen ?

Is daar iets mis mee ?

Zou het zo kunnen zijn dat deze audiofielen wel eens net zo'n enorme passie konden hebben voor muziek luisteren als jij en ik ?

Zou het niet mooi zijn om dat te respecteren, als iemand zo ver gaat om zijn droom te realiseren ?

Ik dacht dat de Hear forum meer ruimte bood aan bepaalde dingen..

hmm misschien toch vergist.

Nou Callas, ik vind dat je wel gelijk hebt. Of je nu veel geld te besteden hebt of niet (en al het geld ervoor opzij legt) - met een dure installatie is niets mis als die met zorg is uitgekozen.

Persoonlijk vind ik zo'n kamer met allemaal CD's langs de wand niet mooi. Een mooie kastenwand waarmee je ook wat met de akoustiek kunt spelen zou mijn voorkeur hebben. Maar als de man ermee gelukkig is...

Bij mij staat de installatie overigens in een nis en de luidspekers ideaal. Binnenkort komt daar een Ray en Charles Eames stoel bij (de landelijke aanbieding vorige week voor kenners!!). De CD's en de LP' s staan in een kast. De CD's zie je helemaal niet.

De enige klachten die ik krijg is dat mijn hobby's wel erg veel ruimte in beslag nemen.

Geplaatst door callas:

Wat een interpretaties allemaal..

iemand 'ziek' 'zielig' (en nog een aantal kreten gezien) noemen omdat iemand nou eenmaal een groter budget heeft te besteden kan ik alleen maar kortzichtig en kleingeestig noemen.

Ik heb meen ik het woord zielig gebruikt in samenhang met de hoeveelheid cd's. Natuurlijk gaat kwaliteit voor kwantiteit en ben ik best wel (gezond) jaloers op een dergelijke installatie. Maar ik denk dat in mijn geval een voorkeur zou uitgaan naar een wat grotere muziekcollectie met een dan maar wat minder kostbare installatie.

Het is toch mooi dat er mensen zijn die zich dergelijke apparatuur kunnen veroorloven, met een beetje moeite is er op beursen en bij dealers vaak ook voor gewone stervelingen de mogelijkheid om van dergelijke installaties een keer te kunnen genieten.

Richard

En het is de sport om voor een fractie van de nieuw prijs je droom set samen te stellen door de jaren heen !

En zo kunnen wij ook indirect profiteren van mensen die nou eenmaal elk jaar een nieuwe set willen, en zich dat ook kunnen veroorloven !

Ken je die van de Ferrari eigenaar ?

goedemorgen meneer:

Ik kom de Modena 360 inruilen.

Dat kan meneer, maar nu al..

Ja,de asbak is namelijk vol, en doe trouwens nu maar eens een blauwe.

juist meneer. kopje koffie ?

En zo kan Kroymans Ferrari zijn personeel ook een toekomst blijven bieden ! mooi toch.

profile%20thumb%20small.jpg

Er schiet mij nu ook een parallel binnen met een audiozaak..

Geplaatst door carl:

Binnenkort komt daar een Ray en Charles Eames stoel bij (de landelijke aanbieding vorige week voor kenners!!).

Als er nog eens zo'n landelijke aanbieding komt wil je het dan even laten weten? Ik zou nog wel eens een mooie Mies van der Rohe of Corbusier willen hebben.

Richard

Hallo,

Als je kijkt naar het eerste plaatje zie je kabel-houders onder de snoeren. Nu wil ik best eens zoiets zelf fabriceren, zullen voeten van siliconenkit ook werken tegen de vibraties? of zou je een ander materiaal nodig hebben? Ik weet dat Master ook kabel steunen leverd, maar ik dacht dat ze vrij duur waren. Ik vind het er in ieder geval ook wel mooi uitzien, en heeft als voordeel dat niemand zomaar op de kabel gaat staan.

dus als ik ze zelf maak, welk materiaal is het beste???????

gr. Rogier

Hai Richard.

Twee stoelen van de importeur van Vitra voor de prijs van een of een vergelijkbare korting bij de koop van een stoel. We zagen de advertentie in het NRC. Dit is een avondkrant dus wij onmiddellijk bellen. De ene zaak gaf een vergelijkbare korting van 30 procent de andere een korting van 50 procent. Die kans krijg je niet vlug nog een keer. Ik had die stoel overigens niet gekocht als we hem al niet lang op het oog hadden.