Jump to content

voor alle analoog fans!

Alco
 Share

Recommended Posts

Haha ja al die vinylgasten lopen vast op klompen.

Laat ze maar een Accuphase kopen dan kan die platenspeler op de schroothoop.

weet je wat het lullige is die vinylgasten hebben een sacd speler van accuphase beluisterd naast een draaitafel

en ja idd kon er iets naar de schroothoop dan maar dat was dan wel die accuphase

maar wild bill wil je misschien ook eens vertellen waarom jij denkt dat de accuphase beter klinkt dan een draaitafel

want volgens mij is het nog altijd analoog versus digitaal en dat heeft tot nog aan toe analoog altijd met glans gewonnen

Hoi Demon,

Je denkt toch niet dat Wild Bill z'n eigen spullen gaat afkraken.

En dan die eeuwige discussie Analoog versus Digitaal.

1 ding kun je denk ik wel stellen de mensen die analoog draaien hebben allemaal een Cd-speler.En genieten van beide mediums.

Iets wat je van de Digi-only lui niet kunt zeggen, dus blijft er maar 1 ding voor ze over ,afkraken die hap.

Gewoon blindelings geloven wat ome Frits uit Eindhoven en Sakkimoto uit Tokyo in de reclame folders hebben gezet ,Perfect sound forever ook al klinkt het k....

Iets wat je van de Digi-only lui niet kunt zeggen, dus blijft er maar 1 ding voor ze over ,afkraken die hap.

ja dat noemen wij niet open staan voor andere dingen

en dan moeten de analoge lui het maar klakkeloos aannemen dat hun spulletje zo goed is

ik sta open voor suggesties dat is ook oke maar dan wil ik die graag wel onderbouwt zien waarom dat is

en dan het verhaal van ja alleen verhalen over platenspelers en buizen is ook bullshit

dat is gewoon persoonlijke voorkeuren net zoals die digilui hebben klaar

Al is het torretje nog zo snel de buis die achterhaalt um wel ;):P

Ik snap niet wat mensen er aan hebben om andermans spullen af te lopen kraken, Ik denk zelf, dat zowel lp als cd allebei goed kunnen klinken. Ik zelf wil graag gebruik, maken van beide mediums, ben sinds kort dan ook begonnen om wat lp's te kopen, moet ook nog een goed draaitafel aanschaffen.Daar komt nog eens bij dat lp's is goede staat veel goedkoper zijn dan nieuwe cd's, en ze allebei minstens even goed klinken.

met vriendelijke groeten van Willem

Ach ik beweer niets, gooi alleen maar een rotje in het vuur. Gelijk zitten er weer wat gasten op de kast.

Die discussie platenspeler/cd speler is toch al tig keer gevoerd. Accuphase cd spelers vind ik nou juist een speler die niet zo "digitaal" klinkt, dus voor degene die geen vynil wil maar wel het karakter:

enrich life through technology!

Geplaatst door demon:

weet je wat het lullige is die vinylgasten hebben een sacd speler van accuphase beluisterd naast een draaitafel

en ja idd kon er iets naar de schroothoop dan maar dat was dan wel die accuphase

maar wild bill wil je misschien ook eens vertellen waarom jij denkt dat de accuphase beter klinkt dan een draaitafel

want volgens mij is het nog altijd analoog versus digitaal en dat heeft tot nog aan toe analoog altijd met glans gewonnen

Ach ik beweer niets, gooi alleen maar een rotje in het vuur. Gelijk zitten er weer wat gasten op de kast.

Die discussie platenspeler/cd speler is toch al tig keer gevoerd. Accuphase cd spelers vind ik nou juist een speler die niet zo "digitaal" klinkt, dus voor degene die geen vynil wil maar wel het karakter:

dank je voor deze toelichting

ik ben zelf wel een beetje bezig met vinyl maar het is wel zo dat ikzelf ook bijna altijd de cdspeler aanheb

maar dat heeft 2 redenen

1 is gemakzucht

2 is omdat mijn draaitafel nog lang niet aan mijn cdspeler kan tippen

MAAR daarom hoor je mij niet zeggen dat mijn cdspeler beter is dan analoog

maar nou heb ik ook niet echt een digitaal klinkende cdspeler :D

Geplaatst door Wild Bill:

Dit soort discussies zijn toch weer lekker generaliserend...................

Net als de CD versus SACD thread elders op 't forum.

Ik heb CD-spelers gehoord die naar bagger klonken, en platenspelers die heel muzikaal waren, maar ook vice versa

Ik heb in mijn vriendenkring twee beziters van Accuphase CD-spelers, de ene speler klinkt erg goed, de ander zeer middelmatig.

Iedereen loopt maar te zeiken over "dit merk" en "dat concept" .............. er zijn veel meer zaken bepalend voor de klank van een apparaat, wanneer dringt dat tot jullie door? confused.gif ?

Geplaatst door Stefan:

Iedereen loopt maar te zeiken over "dit merk" en "dat concept" .............. er zijn veel meer zaken bepalend voor de klank van een apparaat, wanneer dringt dat tot jullie door? confused.gif ?

Ha, Stefan! Hopelijk ben je niet zo "streng" voor je dochtertje! eek.gif;):D

p.s. alles OK thuis? ;)

Geplaatst door Ruud:

Zo Stefan, plaatste jij enkele dagen geleden niet onderstaande: :D:D;)

Geplaatst door Stefan

[qb]

"De Manger breedbander is absoluut de beste weergever in zijn prijsklasse (en ver daarboven! eek.gif )"[/QB]

cool.gif Precies!

Ik bouw alles zelf en daardoor heb ik invloed op ALLE parameters in een apparaat, ik ben daarom niet afhankelijk van de bezuinigingen van een of andere fabrikant die anders te weinig marge op zijn product heeft.

De Manger unit is alles wat ik al tijden preek op dit forum, ik deel alleen niet de leveranciers mening over de kastconstructie en het filter; daarmee vaar ik mijn eigen koers.

Het is beperkend dat de niet technische consument deze keuze niet heeft, de fabrikant bepaald voor hen de combinatie :( helaas...........

Geplaatst door Audiopaul:

Ha, Stefan! Hopelijk ben je niet zo "streng" voor je dochtertje! eek.gif;):D

p.s. alles OK thuis? ;)

Nee Paul,

Ook zij is een eigen "fabrikaat" en dus perfect ;):rolleyes:;)

Verder alles OK op 't thuisfront, ik heb alleen weinig vrije tijd over om te bouwen; zit s'avonds met de kleine op de bank (ook een leuke hobby trouwens)

Groeten,