Jump to content

de wereld volgens hifi.nl


denz
 Share

Recommended Posts

Die Andre :D:D:D

 

Als jij voor alles wat je over netsnoeren, Wadia en Krell ooit hebt beweerd aan bronvermeling of onderbouwing moet gaan doen (he he). Maar dit geldt voor ons allemaal denk ik. :rolleyes:

 

Geef Denz ook even de ruimte om mee te praten (doettie wel ingewikkeld trouwens)

 

M.

 

Ps. Even over Mediacheckpoint, waar mijn Sony ook vandaan komt, die hier overigens in de buurt door een Sony reparatie centrum in reparatie is genomen .... Volgens mij is mediacheckpoint wel degelijk verantwoordelijk voor uitbreidingen die ze zelf aan de standaard Sony fabrieksgarantie geven. Dus die drie jaar ... zul je naar Dld terug moeten.

 

De verkoper is verantwoordelijk voor geleverde waren. En voor zover ik weet regelt Sony zelf dat de reparaties in de lande kunnen worden uitgevoerd en dat de reparateur (wie dat ook is) daarvoor wordt gecompenseerd.

Link to comment
Share on other sites

Goh, wat heb ik het dan makkelijk met de Bryston. De vorige is idd een keer stuk gegaan. 2de hands gekocht in Heerenveen. Even een belletje naar de importeur en ik kon 'm zonder problemen opsturen via mijn eigen handelaar, die geneens Bryston in het pakket heeft :P Hij werd gewoon gerepareerd onder garantie. Hoezo moeilijk doen als het ook makkelijk gaat :D;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door denz:

 

Informatie leert mij dat importeurs de bemiddelaars zijn die fabrieksgarantie doorclaimen met overlegging van serienummers en shipment-ordernummers.

 

 

Helaas zijn niet alle importeurs hiertoe bereid, vooral bij de zogenaamde "high-end" importeurs is die bereidheid soms ver te zoeken.

 

Aan de andere kant zoals reeds gezegd, info in Nederland inwinnen, vaak met de bijbehorende luistersessie

Link to comment
Share on other sites

Hai allen,

 

Volgens mij klopt dat verhaal van Wouter als je in land A koopt heb je recht op garantie bij de importeur in land B, C etc. Dit is gedaan om de markt niet te frustreren. Een van de doelstellingen van de EEG is namelijk om die markt "open" te houden (zie boven). Overigens denk ik, dat het wel wat moeite kost in zo'n situatie je recht te halen. Probeer het via een klacht bij de NMA (mededingings autoriteit). Niet sjiek vind ik persoonlijk.

 

Overigens is garantie in NL niet gelimiteerd zoals veel mensen denken. Dat kunnen fabrikanten/importeurs/winkeliers tegen beter weten in wel beweren, maar onder omstandigheden heb je recht (juridisch afdwingbaar)op coulance. Makkelijk als je een TV koopt met een jaar garantie en de beeldhuis gaat buiten jouw schuld na 1,5 jaar kapot.

 

Overigens wordt ik niet aangesproken met confrere Bart, dat doen volgens mij alleen advocaten onderling. Ik ben geen advocaat maar (beleids)jurist. Amice zou kunnen, maar dan moet je wel jurist zijn.

Link to comment
Share on other sites

Een overeenkomst tussen partijen strekt tot navolging behalve indien dit strijdig is met de wet.

Wie een klacht heeft in de garantietermijn spreekt daar de verkopende partij voor aan of de fabrikant.

Het is niet bezwaarlijk dat een produkt in Duitsland gekocht is, want dan weet je de weg al en het is tenslotte nog binnen Europa.

Dit forum heeft haar gezicht getoond tegenover de Nederlandse vakhandel. En Carl is geen jurist.

 

Een ieder bedankt voor de medewerking.

Link to comment
Share on other sites

hoi iedereen

ik ben 1 van de forum leden die wat kritiek

had over het beleid van transtec ,niet met de bedoeling om ze met de grond gelijk te maken .maar om gewoon wat zaken duidelijker temaken, voor de gewone consument.als transtec vertegenwoordiger is van kef ,en ik heb een probleem met mijn speaker, dan vind ik dat ze me moeten helpen,op wat voor manier dan ook [al moet ik hier voor betalen]. maar dat weigerden ze op alle fronten[waarom ?,het is en blijft een kef product, niet gestolen en met een rechtsgeldige duitse aankoop bon].dan is het misschien wel hun goed recht om mij niet te helpen,maar zo iets komt de naam kef niet echt ten goede[kef is toch wereld wijd vertegenwoordigt]. ik heb heel wat telefoontjes gepleegd met de mensen van transtec en ik werd altijd netjes te woord gestaan,maar het kwam er altijd op neer, als, JE MOET NIET BUITEN NEDERLAND KOPEN ,DAT VINDEN WIJ NIET LEUK.jammer maar helaas,,,,,,voor mij en eigenlijk ook voor kef.ik vraag me af, is dit wel de goede manier van handelen?

 

grtn

Link to comment
Share on other sites

Rob

Volgens mij is het nog altijd zo dat je eventuele garanties en/of reparaties via de winkelier moet spelen. En de winkelier waar jij je spulletjes hebt gehaald heeft dan zo zijn eigen kanalen om je te helpen. Nu heeft het toch eeen beetje het karakter van luisteren bij de speciaalzaak, kopen bij de dozenschuiver en garantie halen bij de speciaalzaak.

Je bent naar duitsland gegaan omdat het daar goedkoper is. Transtec heeft dus geen bemoeienis gehad met jouw aankoop en heeft er dus ook niets aan verdiend. Jij hebt met je aankoop geen bijdrage geleverd aan het in stand houden van het service-apparaat en wil er vervolgens wel van profiteren.

 

Heb je er wel eens aan gedacht dat er schaarste kan zijn aan onderdelen die jij nodig hebt? Wat zou jij dan doen als importeur? Nee mijnheer, wij kunnen u de komende maanden niet helpen, de onderdelen zijn slecht leverbaar en we hebben net een paar mensen geholpen die hun spulletjes in het buitenland gekocht hadden... Ik zou mijn onderdelen dan ook bewaren voor de geregistreerde kopers.

 

Ik denk niet dat de weigering gebaseerd is op een uiting van onwil om te repareren, maar meer een uiting van weigeren direct zaken te doen met individuele klanten. Dat zijn ze volgens mij volgens de europese wetgeving ook niet verplicht. Als je de luidsprekers zou aanbieden via een detaillist, dan zou de reparatie, denk ik, wel uitgevoerd worden. Kost alleen een paar centen extra...

 

Of je zult dus naar Duitsland moeten, terug naar de zaak waar je de spullen gekocht hebt. En als die je niet kunnen helpen, dan weet je gelijk waarom ze zo goedkoop zijn...

m.vr.gr.

John

Link to comment
Share on other sites

Denz,

Ik begrijp wat u bedoelt met Ducks & Hazard. Dit forum heeft door uw aanzet veel laten zien over de relatie van de groep met de nederlandsche vakhandel en hun oordeel daarover.

Hifi.nl heeft getuige haar publicatie : Forum Hifi.nl, het hoe en wat update 4 blijkbaar ook veel geleerd van deze topic.

Het lijkt duidelijk dat indien de belangen van consumenten en vakhandel onder 1 dak en hetzelfde podium worden geetaleerd er wel een aantal lieden een stadionverbod krijgen.

Een man als Ome Henk is een voorbeeld van hoe het ook heel anders kan.

 

Transtec zou zich verlagen om het Trio Duck nog eens uit te nodigen.

Wie het geneuzel leest op http://gathering.tweakers.net/forum/list_m...es/567557///kef

 

b.v 40 Hz lager wil ie niet,

 

krijgt een idee over de kennis van zaken het trio Duck.

 

Een beetje recensent weet dat er zelfs in orgelopnamen onder de 40 hz weinig of niets te doen valt. Bovendien ontstaan er bij in de lagere frequentie

Link to comment
Share on other sites

M'n complimenten Bart, zeer goed gezegd.

 

En Kermit, jouw veronderstelling dat Transtec geen consumenten rechtstreeks wil helpen is een misvatting. Er zijn wellicht op- of aanmerkingen te maken over Transtec, maar 1 ding kun je niet over ze zeggen, nl. zij zijn de importeur bij uitstek qua toegankelijkheid voor consumenten, zowel voor service als voor demonstratie.

 

Vanaf nu zal Transtec zich nog eens achter z'n oren krabben over hun gastvrijheid tav consumenten.

 

groeten Vincent

Link to comment
Share on other sites

Ho

Ik heb niet willen zeggen Transtec geen consumenten rechtstreeks wil helpen. Wat ik bedoel is dat ze het niet verplicht zijn. Uit eigen ervaringen weet ik maar al te goed hoe open en makkelijk ze te benaderen zijn, of het nu gaat om demonstraties of aanbieden van reparaties of verstrekken van soms diepgaande informatie. Ik zie dat als een extra service. En ik kan mij goed voorstellen dat ze bij reparaties geneigd zijn die service minder makkelijk te bieden als het om spullen gaat die in het buitenland gekocht zijn (hoewel ze volgens mij best open staan voor een goed verhaal).

 

m.vr.gr.

Kermie Le Frogue

 

PS En de receptioniste bij Transtec vind ik heel aardig en attent.

Link to comment
Share on other sites

Beste Bart en ook Denz,

 

Fatsoen en deskundigheid is iets anders. Misschien is het verslag van Speedy ondeskundig maar is het daarmee echt onfatsoenlijk?

 

Die Gitaarwerk stel ik me voor als een MTS' er of iets dergelijks, dolenthousiast audiofiel, naief en een taalgebruik wat in bepaalde groepen gebruikelijk is maar waarvan anderen zich afvragen wat er hun nu overkomt.

 

Ik kan me voorstellen dat Transtec zich ergert, je stelt je zaak open voor een demonstratie en er komen een paar "klanten" die midden in een overstroming je aparatuur "recenseren".

Aan de andere kant is dit toch ook dolkomisch - een situatie a la Mr Bean. Ik kan me niet voorstellen dat die jongens in Rotterdam er na de eerste ergenis niet om hebben moeten lachen. Die lui van Transtec hebben altijd wel stijl gehad. Gewoon een leuke anecdote voor de eerste VAD.

 

Wat me overigens opvalt is dat ik jullie niet zie bij de andere postings. Jullie zitten hier toch niet op dit forum om je beklag te doen over al het vermeende onrecht in deze maatschappij. Kom op Bart je weet er genoeg van. Wie weet kan je er anderen mee helpen.

 

PS Ik ben geen advocaat Denz maar wel jurist. Aan je taalgebruik te zien ben jij het allebei niet. Hoewel je hebt er toch bij die geen goed Nederlands kennen. Een soort Gitaarwerk maar dan met een andere vooropleiding.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Zo geschetst, NEE. Ze hadden je gewoon moeten helpen tegen een vergoeding.

 

Waarom die vergoeding confused.gif Simpel, een importeur verdiend aan zijn leveringen, waarbij een gedeelte bestemd is om service te leveren. Aan jou hebben ze niets verdiend, dus zou dit hun geld kosten. M.i. is het dan logisch dat ze hiervoor een vergoeding vragen.

 

Helemaal gelijk Henk, eerder schreef ik er dit over:

Aan de andere kant zoals reeds gezegd, info in Nederland inwinnen, vaak met de bijbehorende luistersessie

Link to comment
Share on other sites

Hai Ruud,

 

Ik winkel niet in Duitsland. Maar waarom zijn die prijzen daar zo veel lager bij de reguliere handel. Er is een klein BTW verschil, maar dat kan het niet de moeite waard maken er naar toe te rijden. Nemen ze minder winst of is hun inkoop beter.

 

Een echt duur land is overigens Engeland, vergelijk de prijzen van hun import maar in een Engels Hifi blad met die van ons.

Link to comment
Share on other sites

Ik ga die lap tekst van Bart niet quoten, maar aangezien hij de gebeurtenissen bij Transtec niet heeft meegemaakt wil ik een aantal van zijn uitingen corrigeren.

 

Eerst over de orgelopnamen.

Ik ben regelmatig aanwezig in kerken waar o.a. met 32 voets pijpen wordt gespeeld, deze produceren een laagste toon van 16Hz.

Wie beweert dat dit niet hoorbaar is of niet goed opgenomen kan worden, mag dit eens aan de praktijk gaan toetsen.

 

Gisteravond heb ik diverse orgelopnamen gedraaid met een specialist in deze (een fanatieke orgelfan) en hij wist op mijn installatie in mijn flat feilloos aan te geven wanneer de 32 voetspijpen (pedalen) werden bediend.

Dit omdat hij vele orgels live heeft beluisterd en de cd's door en door kent.

Het (sub) laag wordt gewoon geproduceerd in mijn huiskamer en inderdaad treden er wat bijverschijnselen op die je live niet zo ervaart, maar dat is met alle muziek zo.

 

Dat van de luidsprekers bij Transtec werd al toegelicht, dit was mede aan de hectische omstandigheden te wijten en als je alle reacties had gelezen wist je hoe de vork uiteindelijk in de steel zit.

Maar ja, je leest alleen de flarden die je niet bevallen.

 

Dan de beroemde dropveters.

Deze uitdrukking is ontstaan bij Hifi.nl toen Kermit zei dat hij standaard snoertjes gebruikte en meent dat andere interlinks niet beter klinken in zijn set.

Dit heeft dus een geschiedenis en de term is bij andere forumgenoten bekend.

Dat het bij Transtec gebruikelijk is om standaard snoertjes te gebruiken is ook vermeld, nu blijft er alleen nog een "lelijk" woordje over dat je kunt lezen zoals Bart doet of je begrijpt gewoon dat het om standaard snoertjes gaat.

 

Dan het "onaangekondigd" binnenvallen.

Er was weldegelijk een afspraak gemaakt met Transtec, want wij weten ook wel dat de demoruimte niet altijd beschikbaar is.

De lastige omstandigheden gaven een andere wending aan ons (serieus bedoelde ) bezoek.

 

Voorstellen?

Op het GoT forum zijn de posters reeds bekend, dus we stelden ons inderdaad niet nogmaals voor op het forum.

Dit is weldegelijk gebeurd bij Transtec, oordeel niet over dingen die je niet hebt meegemaakt, en nogmaals, het GoT forum heeft een aantal richtlijnen waar o.a. jezelf voorstellen en groeten not done is!

 

Dat met die koffie was bedoeld om het verslag een beetje op te leuken en wederom, bij GoT gaat men iets anders met elkaar om.

Gitaarwerk heeft echt niets aangeboden gekregen, Duck Twacy is een rustige beheerste man en hij moest haar vragen of Gitaarwerk ook koffie kreeg.

 

Je trekt alles zo makkelijk uit z'n verband, ik laat ons niet te kijk zetten door iemand die zijn conclusie trekt uit een paar lappen tekst zonder de achtergrond te kennen!

Gitaarwerk is geen ervaren recensent en een jong persoon, daarom neem ik hem zijn manier van schrijven niet kwalijk, hij wilde gewoon zijn ei kwijt en deed dat op zijn manier, wederom zoals bij GoT niet vreemd wordt gevonden.

 

Als laatste nog even over de "recensenten":

 

Gitaarwerk is gewoon een jonge hobby

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door carl:

Hai Ruud,

 

Ik winkel niet in Duitsland. Maar waarom zijn die prijzen daar zo veel lager bij de reguliere handel. Er is een klein BTW verschil, maar dat kan het niet de moeite waard maken er naar toe te rijden. Nemen ze minder winst of is hun inkoop beter.

 

Tja Carl,

 

Als ik dat zou weten......

 

Zelf denk ik grotere inkoop, dus goedkopere prijzen bij de fabrikant te bedingen, zo kunnen de importeurs met een kleinere marge verkopen naar de winkeliers, die op hun beurt ook weer met een kleiner marge genoegen kunnen nemen omdat ze meer verkopen(ook naar buitenlandse klanten ;) ) dan hun Hollandse collega

Link to comment
Share on other sites

Zucht, ook nog even een (niet zo) korte reactie op de Bart zijn bericht over de "affaire Transtec". Ook ik heb geen zin meer om op alle argumenten van Bart in te gaan, er staan te veel onjuistheden in (waarvan ik me afvraag hoe Bart er aankomt). Een ieder moet zelf zijn mening maar vormen.

 

Op

Link to comment
Share on other sites

Haha, leuk dat Bart nu Bert heet :D

Ook ik heb de plaatjes verwijderd, al is er geen antwoord meer gekomen op de review.

Bart, je maakt het steeds gezelliger op de forums, ik hoop dat je een zeldzaamheid bent in de hifiwereld.

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...