Willem Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Ik ben op zoek naar nieuwe speakers voor mijn NAD C320 versterker en C521 cd-speler. Ik heb nu B&W D5 speakers, deze zijn 26 jaar oud. En klinken in combinatie met mijn NAD set schel en scherp. Ik weer dat ik zelf moet gaan luisteren, maar ik zou het fijn vinden als jullie al wat suggesties hadden, waar ik zowiezo eens naar zou moeten luisteren. De kamer waar de set in staat is niet erg groot. Alvast bedankt voor jullie reacties met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 in welke prijsklasse zoek je het als je het bij b&w's wilt houden is er misschien iets voor je in de nautilus serie sterkte bij je zoektocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Persoonlijk zou ik voor deze combinatie niet een speaker uit de Nautilus-range kiezen. Als het al B&W zou moeten zijn, is de CDM1NT een hele goeie keuze. Als je die te duur vindt is een speaker uit de CM-serie echt een hele goeie optie. Ik vind ook Dynaudio heel goed bij NAD passen. In de Audience-serie zit vast wel iets dat je aan zal spreken. Een klein nadeel is dat ze zo lang moeten inspelen. Tel maar op ruim een half jaar. Dat is ook de reden waarom ze door sommige mensen weer weggedaan worden "omdat ze niet klinken". Meestal zijn ze dan nog niet ingespeelt. Sodejuu , die zelf wel een stel Nautilussen thuis heeft spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 27 januari 2002 Author Report Share Posted 27 januari 2002 Bedankt voor jullie reacties, ik zat zelf ook te denken aan de CDM1NT van B&W. Ik vind Nautilus 805 ook een hele mooie speaker, maar kan de NAD C320 die luidspreker wel aansturen? of doe ik dan de 805 te kort. met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Hallo Willem, Ik vrees dat je de Nautilus 805 daar behoorlijk mee tekort doet. Qua megagroot prijsverschil vindt ik 't uberhaupt een vreemde combinatie. Ik sprak laatst een nautilus dealer en stelde hem de vraag of bijvoorbeeld een Cyrus 3 of 7 versterker goed combineerde en zelfs daarbij zij de dealer dat de Nautilus 805 dan ernstig tekort kwam. Don't get me wrong, de NAD C320 is een prima versterker in z'n prijsklasse en zou misschien goed klinken met Dynaudio Audience 40/42 of de KEF-Q35.2 of de Tannoy R2. (alledrie zo tussen de 550,- en 750,- euro p.p.) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 januari 2002 Report Share Posted 27 januari 2002 Ik s'nachts ook forummen ? Alleen s'weekends als ik s'avonds weg ben geweest en na 12en terug ben wil ik nog wel 'ns 'n kijkje nemen op 't forum. Maar ik zal om m'n nachtrust denken,Ome Henk See y'all Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 28 januari 2002 Author Report Share Posted 28 januari 2002 Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik denk dat ik in ieder geval maar eens naar dynaudio ga luisteren. Nautilus 805 met NAD C320 is inderdaad een vreemde combinatie. Zou ik ook eerst mijn versterker weer moeten vervangen. Dus ga eerst eens uitgebreid luisteren wat een goed combinatie is met de NAD. Met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Luister dan ook eens naar andere merken, niet alleen Nautilussen en dynaudioos, zonder nu weer over uitsluitend Klipsch te gaan zeuren - overigens zeer de moeite waard - stel ik je voor : luister ook eens naar een tweetal nederlandse speakers http://www.dynamic-solutions.com en http://home01.wxs.nl/~translator.nl/start.htm zou wel eens zeer verhelderend kunnen werken. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Die Jitze toch, Best een grappige vent, vooral als hij je met een URL in het riet stuurt . Hij bedoeld het niet kwaad hoor, maar dit is de juist link van Dynamic Solutions Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Posted 28 januari 2002 Author Report Share Posted 28 januari 2002 Dank je wel, ik snapte al niks van die site! met groeten van Willem Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastfolkert Posted 28 januari 2002 Report Share Posted 28 januari 2002 Hoi Willem, Ik heb (o.a.) een C320 met Tannoy R2 staan. Klinkt behoorlijk dynamisch (zeker in vergelijking met mijn "zolder"-Quad 34+303+Mission 731). De R2's klinken naar mijn idee behoorlijk neutraal, met een mooi rustig hoog. Maar.....ze zijn wel een beetje gevoelig voor plaatsing. Ik heb ze op het parket in een erker staan, zo'n 50cm uit de achterwand. Ze moeten bij mij dan ook op spikes staan, en de "prop" moet erin om strak laag te behouden. Zet je ze iets verder uit de achterwand, klinken ze meteen een stuk "droger". Helaas is mij die ruimte (ivm. een ter plaatse liggend kinderspeelkleed) nog even niet gegeven.... Overigens is de R2 mooi afgewerkt en ziet er door het smalle front, "klein" uit. FWIW, Folkert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 januari 2002 Report Share Posted 30 januari 2002 Veel problemen met laagweergave zijn te ondervangen door een gesloten speakersysteem te kiezen, volgens de specs komen deze niet zo diep laag en mis je het gerommel van de baspoort. Als voordeel krijg je in het algemeen een sneller en meer gedetailleerd laag. Groet Jitze Met dat foutje in de url kom je op een site met clips, dan toch liever KLIPSCH>>>>>>>>> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 2 februari 2002 Report Share Posted 2 februari 2002 Ik zou zeggen geef de Chario Syntar 100s eens een kans, wel heel wat anders dan B&W (o.a. goedkoper met zo'n 250 euros voor een paar) of misschien de Mission M73 (d8 rond hetzelfde bedrag)... Maar de Charios klinken nog wel het beste icm met NAD. Kleine speakertjes, dus ze zijn niet bedoeld voor echte feestbeesten. Echter ze klinken z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts