pearlmaxwin Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Het lijkt een complete mannenwereld, als je kijkt naar de gemiddelde potentiele koper, maar zijn vrouwen ook geinteresseerd in audio zoals bijv. in Engeland/Ierland? Goede audio beperkt zich vaak tot het afmixen en dus de man achter de schuif.Ja weer een illusie armer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Hallo, Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen.... ze zullen ongetwijfeld zeer zeldzaam zijn. er heeft in 12 jaar tijd geloof ik 2 keer een vrouw centraal gestaan in de Homestudio! Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Vrouwen zijn slim ! Ze laten de technische problemen en uitzoeken aan mannen over. En zeggen dan wat ben jij goed schat en gaan dan luisteren naar de muziek die ze leuk vinden. Alleen het model en de kleur is voor de inrichting wel belangrijk. MvG, Haudio Wie met z'n ogen luistert hoort niets ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Ha die Haudio, En niet te vergeten 't formaat! Dat vinden vrouwen erg belangrijk... Hoe kleiner hoe liever. (ahum,we hebben 't nog steeds over speakers) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Alco:Ha die Haudio, En niet te vergeten 't formaat! Dat vinden vrouwen erg belangrijk... Hoe kleiner hoe liever. Groeten, Alco Resultaat, B Link to comment Share on other sites More sharing options...
pearlmaxwin Posted 26 augustus 2001 Author Report Share Posted 26 augustus 2001 Ik denk zelf dat de vrouwen geen geld willen uitgeven aan kwalitatief hoogwaardige audio, slechts aan kleding en andere "noodzakelijke" dingen. Ik denk dat Engelse vrouwen meer aards zijn dan de hollandaise. Ik moet maar emigreren denk ik, al is het alleen maar om de Britse HiFi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Beste Pearlmaxwin, Leuke vraag! Ik vraag me ook altijd af hoe het komt dat er zo weinig vrouwen ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Hallo allen, Audiofielen (mannen) zoeken naar mijn mening compensatie voor jeugdtrauma's. Ze wilden zo graag die Marklin trein hebben of met die trein van hun vader spelen, maar dat mocht niet. Nu wij ouder zijn kunnen wij al dit soort mooie dingen eindelijk dingen kopen. Voor een deel zijn wij daarom ook helemaal weg van draaitafels. Dat is natuurlijk ook een veel mooier ding dan zo'n doos met een gleuf erin. Het is maar een theorie hoor .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door carl:Hallo allen, Audiofielen (mannen) zoeken naar mijn mening compensatie voor jeugdtrauma's. Ze wilden zo graag die Marklin trein hebben of met die trein van hun vader spelen, maar dat mocht niet. Nu wij ouder zijn kunnen wij al dit soort mooie dingen eindelijk dingen kopen. Voor een deel zijn wij daarom ook helemaal weg van draaitafels. Dat is natuurlijk ook een veel mooier ding dan zo'n doos met een gleuf erin. Het is maar een theorie hoor .... Sorry, Carl, maar ik herken me absoluut niet in jouw argumenten. Bovendien heb ik veel respect voor vrouwen en distantieer me derhalve van jouw laatste opmerking, die ongetwijfeld dubbelzinnig bedoeld is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Heren (!), Zou het niet gewoon een kwestie van genen en/of hormonen zijn? Kijk naar zaken als auto's, motoren, treinen, vliegtuigen, computers, audio enz. enz. Vrouwen geven niet om getallen. Mannen destemeer. Vrouwen willen dingen die te betitelen zijn als lief, snoezig, schattig. En ik persoonlijk moet er niet aan denken dat iemand mijn audioset als snoezig omschrijft. Ik krijg al rillingen bij de gedachte. Zonder een waardeoordeel uit te spreken (het is naar mijn ervaring/beleving nu eenmaal zo) denk ik dat het een biologische achtergrond heeft. Wil ik niet onvermeld laten dat ik besef dat ik erg generaliseer in deze posting, uiteraard zijn er (mogelijk heel wat) uitzonderingen! Groet, Tuby , eigenaar van een stoere set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Hmm, zit wel 'n kern van waarheid in,Tuby. Ik had 'n keer 'n vriendin over de vloer die nix,nada geeft om HiFi,en toen ze een poosje binnen was zei:"He,wat is dat voor kastje ?" ze bedoelde m'n kleine Naim Nait-2 versterker. Zegt ze opeens:"Wat 'n qute dingetje,wat 'n lievertje!" brrrr,maarja , on the other hand,is 't ook weer 'n compliment. Ook ik heb veel respect voor vrouwen, en wil hiermee alleen aangeven wat ik om me heen weleens (niet altijd) zie: Beeldjes en/of fotolijstjes bovenop 't rack of bovenste component, 'n gehaakt kleedje over de draaitafelkap. pluchebeestjes bovenop grote speakers,e.d. brrrrrr... Maar ik denk dat mannen over 't algemeen meer geboeid zijn door techniek. Zowel op 't gebied van auto's,motoren,computers als van HiFi. De meeste vrouwen zijn wat dat betreft slimmer,die genieten er gewoon van zonder zich er druk over te maken. that's all,imho Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Alco:Hmm, zit wel 'n kern van waarheid in,Tuby. Ook ik heb veel respect voor vrouwen, en wil hiermee alleen aangeven wat ik om me heen weleens (niet altijd) zie: Beeldjes en/of fotolijstjes bovenop 't rack of bovenste component, 'n gehaakt kleedje over de draaitafelkap. pluchebeestjes bovenop grote speakers,e.d. brrrrrr... Maar ik denk dat mannen over 't algemeen meer geboeid zijn door techniek. Zowel op 't gebied van auto's,motoren,computers als van HiFi. De meeste vrouwen zijn wat dat betreft slimmer,die genieten er gewoon van zonder zich er druk over te maken. that's all,imho Groeten, Alco Kijk Alco, daar hebben de speakerbouwers ook wat op gevonden. Daar kun je lastig een beeldje of bloempot op plaatsen. En geen zinnig mens zou hier gehaakte kleedjes op leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 In de huidige samenleving is het nog altijd zo dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Alco:Ha die Haudio, En niet te vergeten 't formaat! Dat vinden vrouwen erg belangrijk... Hoe kleiner hoe liever. (ahum,we hebben 't nog steeds over speakers) Groeten, Alco. Hier ben ik niet helemaal mee eens gezien het formaat van mijn ASW's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Zoals met alles,zijn er ook hier weer uitzonderingen. Toen ik voor 't eerst op mezelf ging wonen kocht ik even daarna 'n paar manshoge Audiostatic ES-200r electrostaten van 1.88 hoog en 45cm breed in m'n (te)kleine woonkamer van 4x5,5 meter. Toen m'n (ex)vriendin 'n keer binnenkwam zei zei:"Wow,wat 'n bijzondere speakers,apart zeg!" dat klonk heel wat positiever dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. M'n ouders vonden 't net deurkozijnen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 nooit geweten dat deurkozijnen leuk kunnen klinken !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Hai Audiopaul, Dat van die gleuf was niet dubbelzinnig bedoeld. Dat zou van weinig respect getuigen en zo zit ik niet in elkaar. Feit is wel dat mannen vaak op technische speeltjes vallen en vrouwen een stuk minder (uitzondering mijn tweede dochter). Ik denk dat met een bepaalde vorm van selectie door de eeuwen heen te maken heeft. Eeuwen geleden vielen mannen voor paarden en wapens. Zou die belangstelling voor techniek (audio) niet een overblijfsel zijn voor de interesse in wapens? In vroegere tijden was je pas iets als een paard en wapens had. Vrouwen hebben wat dat betreft een andere ontwikkeling doorgemaakt. Dit zou mede de andere interessen verklaren. Overigens als alle mannen voor audio vielen ipv wapens dan .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Ha, Carl, Kennelijk ben ik dus degene met de "dirty mind" Excuses dus! Mijn beide dochters interesseren zich ook absoluut niet voor de mooie speeltjes van hun vader! Alleen de Transrotor Leonardo deed de wenkbrauwen lichtjes optrekken! En je idee om wapens te vervangen voor audio vind ik een nobel streven! Hoewel... een Mark Levinson 33H kan behoorlijk hard aankomen als je daarmee gaat gooien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenwood Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Nou mijn vriendin is er ook niet zo in bezig maar ze kan wel een goed geluid waarderen. En ze gaat ook graag mee om ergens naar te kijken/LUISTEREN ook voor de gezelligheid natuurlijk. Maar ik ben ook nog nooit een vrouwelijke audiofiel tegengekomen. groetjes kenwood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 augustus 2001 Report Share Posted 26 augustus 2001 Geplaatst door Ruud:Hai Paul, Je moet hem wel eerst optillen , en dan nog gooien Succes. Ruud, ik heb het net even gecheckt, voor zover ik de pagina's van het afgekwijlde boekwerk van ML nog van elkaar kon trekken...verpakt wegen ze 200 kilo per stuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pearlmaxwin Posted 27 augustus 2001 Author Report Share Posted 27 augustus 2001 Misschien zien vrouwen net zoals bij auto's, audio een verlengstuk van van onze mannelijkheid. Wij hebben totems nodig om te vereren? Njeh,wat is mis met gewoon intensief luisteren naar muziek. Het is tenslotte 1 van de 2 echt universele talen... (het binaire stelsel, lees: pc-taal) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 27 augustus 2001 Report Share Posted 27 augustus 2001 Even voor alle duidelijkheid: Avallon verkiest een vrouw boven hi-fi (mjah beetje afhankelijk van vrouw natuurlijk ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Beste Avallon, Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Geplaatst door Tuby:Beste Avallon, Als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 31 augustus 2001 Report Share Posted 31 augustus 2001 Beste Audiopaul, Sommige mensen hebben ook alles mee! Groet, Tuby , die ook niet mag klagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts