Jump to content

Zijn er ook vrouwen die specifiek op zoek zijn naar goed geluid?

pearlmaxwin
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen....

ze zullen ongetwijfeld zeer zeldzaam zijn.

er heeft in 12 jaar tijd geloof ik 2 keer een vrouw centraal gestaan in de Homestudio!

Groeten,

Alco

Vrouwen zijn slim !

Ze laten de technische problemen en uitzoeken aan mannen over.

En zeggen dan wat ben jij goed schat en gaan dan luisteren naar de muziek die ze leuk vinden.

Alleen het model en de kleur is voor de inrichting wel belangrijk.

MvG,

Haudio

Wie met z'n ogen luistert hoort niets !

Ik denk zelf dat de vrouwen geen geld willen uitgeven aan kwalitatief hoogwaardige audio, slechts aan kleding en andere "noodzakelijke" dingen.

Ik denk dat Engelse vrouwen meer aards zijn dan de hollandaise.

Ik moet maar emigreren denk ik, al is het alleen maar om de Britse HiFi. :D

Hallo allen,

Audiofielen (mannen) zoeken naar mijn mening compensatie voor jeugdtrauma's. Ze wilden zo graag die Marklin trein hebben of met die trein van hun vader spelen, maar dat mocht niet. Nu wij ouder zijn kunnen wij al dit soort mooie dingen eindelijk dingen kopen.

Voor een deel zijn wij daarom ook helemaal weg van draaitafels. Dat is natuurlijk ook een veel mooier ding dan zo'n doos met een gleuf erin.

Het is maar een theorie hoor ....

Geplaatst door carl:

Hallo allen,

Audiofielen (mannen) zoeken naar mijn mening compensatie voor jeugdtrauma's. Ze wilden zo graag die Marklin trein hebben of met die trein van hun vader spelen, maar dat mocht niet. Nu wij ouder zijn kunnen wij al dit soort mooie dingen eindelijk dingen kopen.

Voor een deel zijn wij daarom ook helemaal weg van draaitafels. Dat is natuurlijk ook een veel mooier ding dan zo'n doos met een gleuf erin.

Het is maar een theorie hoor ....

Sorry, Carl, maar ik herken me absoluut niet in jouw argumenten. Bovendien heb ik veel respect voor vrouwen en distantieer me derhalve van jouw laatste opmerking, die ongetwijfeld dubbelzinnig bedoeld is!

Heren (!),

Zou het niet gewoon een kwestie van genen en/of hormonen zijn?

Kijk naar zaken als auto's, motoren, treinen, vliegtuigen, computers, audio enz. enz.

Vrouwen geven niet om getallen. Mannen destemeer.

Vrouwen willen dingen die te betitelen zijn als lief, snoezig, schattig.

En ik persoonlijk moet er niet aan denken dat iemand mijn audioset als snoezig omschrijft. Ik krijg al rillingen bij de gedachte.

Zonder een waardeoordeel uit te spreken (het is naar mijn ervaring/beleving nu eenmaal zo) denk ik dat het een biologische achtergrond heeft.

Wil ik niet onvermeld laten dat ik besef dat ik erg generaliseer in deze posting, uiteraard zijn er (mogelijk heel wat) uitzonderingen!

Groet,

Tuby cool.gif , eigenaar van een stoere set

Hmm, zit wel 'n kern van waarheid in,Tuby.

Ik had 'n keer 'n vriendin over de vloer die nix,nada geeft om HiFi,en toen ze een poosje binnen was zei:"He,wat is dat voor kastje ?"

ze bedoelde m'n kleine Naim Nait-2 versterker. Zegt ze opeens:"Wat 'n qute dingetje,wat 'n lievertje!"

brrrr,maarja , on the other hand,is 't ook weer 'n compliment.

Ook ik heb veel respect voor vrouwen, en wil hiermee alleen aangeven wat ik om me heen weleens (niet altijd) zie:

Beeldjes en/of fotolijstjes bovenop 't rack of bovenste component, 'n gehaakt kleedje over de draaitafelkap. pluchebeestjes bovenop grote speakers,e.d. brrrrrr...

Maar ik denk dat mannen over 't algemeen meer geboeid zijn door techniek. Zowel op 't gebied van auto's,motoren,computers als van HiFi.

De meeste vrouwen zijn wat dat betreft slimmer,die genieten er gewoon van zonder zich er druk over te maken.

that's all,imho

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Hmm, zit wel 'n kern van waarheid in,Tuby.

Ook ik heb veel respect voor vrouwen, en wil hiermee alleen aangeven wat ik om me heen weleens (niet altijd) zie:

Beeldjes en/of fotolijstjes bovenop 't rack of bovenste component, 'n gehaakt kleedje over de draaitafelkap. pluchebeestjes bovenop grote speakers,e.d. brrrrrr...

Maar ik denk dat mannen over 't algemeen meer geboeid zijn door techniek. Zowel op 't gebied van auto's,motoren,computers als van HiFi.

De meeste vrouwen zijn wat dat betreft slimmer,die genieten er gewoon van zonder zich er druk over te maken.

that's all,imho

Groeten,

Alco

Kijk Alco, daar hebben de speakerbouwers ook wat op gevonden.

spharon.jpg

harlekin.jpg

Daar kun je lastig een beeldje of bloempot op plaatsen.

En geen zinnig mens zou hier gehaakte kleedjes op leggen.

pre-amp-808-mk5-big.jpg

Geplaatst door Alco:

Ha die Haudio,

En niet te vergeten 't formaat! Dat vinden vrouwen erg belangrijk...

Hoe kleiner hoe liever.

:D (ahum,we hebben 't nog steeds over speakers)

Groeten,

Alco.

Hier ben ik niet helemaal mee eens ;) gezien het formaat van mijn ASW's :D

Zoals met alles,zijn er ook hier weer uitzonderingen.

Toen ik voor 't eerst op mezelf ging wonen kocht ik even daarna 'n paar manshoge Audiostatic ES-200r electrostaten van 1.88 hoog en 45cm breed in m'n (te)kleine woonkamer van 4x5,5 meter.

Toen m'n (ex)vriendin 'n keer binnenkwam zei zei:"Wow,wat 'n bijzondere speakers,apart zeg!" dat klonk heel wat positiever dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

M'n ouders vonden 't net deurkozijnen..

Hai Audiopaul,

Dat van die gleuf was niet dubbelzinnig bedoeld. Dat zou van weinig respect getuigen en zo zit ik niet in elkaar.

Feit is wel dat mannen vaak op technische speeltjes vallen en vrouwen een stuk minder (uitzondering mijn tweede dochter). Ik denk dat met een bepaalde vorm van selectie door de eeuwen heen te maken heeft.

Eeuwen geleden vielen mannen voor paarden en wapens. Zou die belangstelling voor techniek (audio) niet een overblijfsel zijn voor de interesse in wapens? In vroegere tijden was je pas iets als een paard en wapens had. Vrouwen hebben wat dat betreft een andere ontwikkeling doorgemaakt. Dit zou mede de andere interessen verklaren.

Overigens als alle mannen voor audio vielen ipv wapens dan ....

Ha, Carl,

Kennelijk ben ik dus degene met de "dirty mind" eek.gif Excuses dus!

Mijn beide dochters interesseren zich ook absoluut niet voor de mooie speeltjes van hun vader! Alleen de Transrotor Leonardo deed de wenkbrauwen lichtjes optrekken!

En je idee om wapens te vervangen voor audio vind ik een nobel streven! Hoewel... een Mark Levinson 33H kan behoorlijk hard aankomen als je daarmee gaat gooien! eek.gif

Nou mijn vriendin is er ook niet zo in bezig

maar ze kan wel een goed geluid waarderen.

En ze gaat ook graag mee om ergens naar te kijken/LUISTEREN ook voor de gezelligheid natuurlijk.

Maar ik ben ook nog nooit een vrouwelijke audiofiel tegengekomen.

groetjes kenwood

:D

Misschien zien vrouwen net zoals bij auto's, audio een verlengstuk van van onze mannelijkheid.

Wij hebben totems nodig om te vereren?

Njeh,wat is mis met gewoon intensief luisteren naar muziek.

Het is tenslotte 1 van de 2 echt universele talen... (het binaire stelsel, lees: pc-taal) ;)