Wouter Verkuijl Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Zo, Bose werd altijd ZO afgemest op hifi.nl (voor huiskamerweergave ook meestal terecht) dus nu maar even wat positiefs over Bose. Eigenlijk had ik dit op hifi.nl willen plaatsen, maar er schijnt iets aan de hand te zijn met het forum daar... Behalve dat hun systemen in de auto best aangenaam presteren (vergelijk een Opel Vectra, die standaard is voorzien van Bose-speakertjes, maar eens met de standaardset van een Passat), heb ik gisteren de nieuwe Audio 9/02 weer eens gekocht omdat er een cd bijgevoegd was. Altijd leuke cd's voor bijna niets die ze er bij leveren. Alleen: de sponsor is deze maand: Bose! Klinkt goed hoor, ben alleen benieuwd of je dat op een 901 ook nog hoort... Dus, voor vandaag: Bose is goed! Groeten, Wouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Bose is ook niet slecht, maar ze pronken te veel met hun produkten. En Bose voor in de auto wordt nog altijd goed over geschreven. Dus zal dat ook zeker goed zijn dan, net als de PA spul van hun. Die zijn zeker weten erg goed, ben ze al vaak tegen gekomen op bepaalde evenementen en zo. De apparatuur voor de huiskamer en dergelijke vind ik niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Zo, Bose werd altijd ZO afgemest op hifi.nl (voor huiskamerweergave ook meestal terecht) En dat (huiskamerweergave) is waar 't om ging op HiFi.nl en/of Hear. Ik heb ook nog ergens zo'n CD die gratis bij 't Duitse blad Audio zat, gesponsord door Bose. Die CD klinkt inderdaad erg goed! Wat voor soort muziek staat deze keer op die gratis sample CD ? (audiofiel gepiel, of diverse stijlen) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 21 augustus 2002 Author Report Share Posted 21 augustus 2002 Hey ja, die CD heb ik ook, in het kader van Design-systemen sponsorde Bose samen met Loewe. Ga zo door! De CD van deze maand heet "Hot Grooves and Hymns" en is de eerste van een hele nieuwe serie van Audio: de "Audio Super Sound Collection" . Er staan gewoon echt prettige nummers op die je (ik tenminste wel) ook op zet als je met een andere hobby bezig bent. Pop, Rock en Funk, en zelfs nog een klassiek werk van meer dan een kwartier van Von Beethoven. Je koopt een erg goed klinkende CD voor slechts € 5,90 en dan krijg je er nog een Audio bij ook! Ik geloof dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Vond die Bose speakertjes van reneeeeee petersen niet slecht hooor. Beetje weinig hoog/mid, maar dat werd vriendelijk opgelost door de toon regeling :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Wouter Verkuijl:Zo, Bose werd altijd ZO afgemest op hifi.nl (voor huiskamerweergave ook meestal terecht) dus nu maar even wat positiefs over Bose. Eigenlijk had ik dit op hifi.nl willen plaatsen, maar er schijnt iets aan de hand te zijn met het forum daar... Behalve dat hun systemen in de auto best aangenaam presteren (vergelijk een Opel Vectra, die standaard is voorzien van Bose-speakertjes, maar eens met de standaardset van een Passat), heb ik gisteren de nieuwe Audio 9/02 weer eens gekocht omdat er een cd bijgevoegd was. Altijd leuke cd's voor bijna niets die ze er bij leveren. Alleen: de sponsor is deze maand: Bose! Klinkt goed hoor, ben alleen benieuwd of je dat op een 901 ook nog hoort... Dus, voor vandaag: Bose is goed! Groeten, Wouter BOSE is GOED SLECHT geen midden ,geen duidelijkheid, veel hoog, echt een cafe speaker. uiteindelijk ben je er doodmoe van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 21 augustus 2002 Author Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door JSA:Vond die Bose speakertjes van reneeeeee petersen niet slecht hooor. Beetje weinig hoog/mid, maar dat werd vriendelijk opgelost door de toon regeling En je was natuurlijk ook diep onder de indruk van hoeveel bas er uit die kleine speakertjes kwam. TOT je er ineens op werd gewezen dat dat uit een Acoustimass-module kwam, een soort lagetonenluidspreker die in dit geval was vermomd als telefoontafeltje... Groeten, Wouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Ik weet niet precies wat je onder bass verstaat, maar het had redelijk wat punch wat ik kon merken onder het slapen Diep en hard ging het niet. Tante van mij heeft ook van die melkpakjes, ze is er heel blij mee. Lekker boeiend dat het Bose is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Wat me eigenlijk nog opvalt aan de site van Bose zijn de plaats van de luistertips. Het hoe en waarom over goed luisteren naar muziek, met CD tips. Dit alles staat dan bij de audio spul voor in de auto. Dat is wel de laatste plaats waar je perfect naar muziek wilt luisteren of je moet een luxe auto hebben waar je lange tochten mee rijdt. Maar in de folder van Bose(heb ik vroeger gehad ) stonden ook tips in, maar voor het kopen van speakers. Hoe je erna moest luisteren en zo. Kwa tips heeft Bose gelijk, want ze zijn niets anders dan de standaards tips die op forums worden gegeven. Bose is nog zo slecht nog niet... als je de audio apparatuur voor in huis weg laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Ze doen toch ook erg veel in geluid in openbare gebouwen, bioscopen, stadions en dergelijke? Al klinkt het in de ene bioscoop beter dan in de andere. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door richard:Ze doen toch ook erg veel in geluid in openbare gebouwen, bioscopen, stadions en dergelijke? Al klinkt het in de ene bioscoop beter dan in de andere. Richard Inderdaad, zonder nu echt stuk te zijn van de geluidskwaliteit, moet toch gezegd worden dat dit een stuk degelijker is gebouwd dan het home gebeuren, waarvoor - vrijwel - alleen geld in marketing gestoken wordt... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 augustus 2002 Report Share Posted 22 augustus 2002 Geplaatst door Wouter Verkuijl: Ik geloof dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 22 augustus 2002 Author Report Share Posted 22 augustus 2002 Oeps, terug naar de Krell-prospects dus..... Geen belangstelling zeker??? Groeten, Wouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Allemaal prachtig die Bose luidsprekers voor in de auto, bioscoop en kermissen. Ik ben slechts bescheiden en woon (tot nu toe) niet in een m'n auto, kom slechts op grote afstand langs kermissen en een aantal keren per jaar in een bioscoop. In een woonhuis heb ik nog nooit muziek uit een Boos horen komen. Er zit trouwens als je de Boos instructies opvolgt een fabelachtig gat in de freq. kar. tussen 100 en 300 Hz en nog fabelachtiger tijdfouten in het hele systeem. Zeker als je de boem achter de bank stopt, waar normaal de kat hoort te zitten. Vandaar dat vele mensen er moe van worden. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Hai allen, Ik heb Bose wel eens wat langer gehoord door de kerk te ontvluchten en op mijn dochter te passen bij mijn schoonouders. Dat was dus echt niet goed en zelfs niet middelmatig. Bose (voor de huiskamer) is een op maasaproduktie geleid bedrijf gericht op mensen wiens grootste prioriteit is kleine luidsprekers te verbergen. Niets op tegen, maar niet geschikt voor liefhebbers zoals wij. De nieuwste slogan is surround via twee luidsprekers. Vast en zeker een succes want welke vrouw wil nu 5 luidsprekers in haar huiskamer. Alleen al om die reden begin ik er niet aan. Overigens vroeger waren ze veel beter bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door Wouter Verkuijl:Oeps, terug naar de Krell-prospects dus..... Geen belangstelling zeker??? Groeten, Wouter Jawel, een blad met cd en Krell recensie is natuurlijk interessant Alleen is de 400Cx geen "bakbeest" als ik naar het gewicht kijk, maar hij levert wel meer vermogen dan mijn 300S Ik zie alleen niet staan wat hij bij 1 ohm belasting doet, misschien is hij daar wel begrensd. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dewa Posted 24 augustus 2002 Report Share Posted 24 augustus 2002 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 25 augustus 2002 Report Share Posted 25 augustus 2002 Geplaatst door dewa: En met welke speakers draai je dan wel Speedy, dat je wilt weten wat ie bij een 1 ohm belasting doet? Denk niet dat een versterker beter presteert kwa klank als hij moeilijke belastingen aankan. Dewa, Ik speel met Infinity Renaissance 90, daar zit zo'n gemene Watkins woofer in en 2 magnetostaten (EMIT en EMIM). Geloof het of niet, mijn Krell KSA300S vindt dat echt wel prettig, hij kan z'n reserves tenminste eens aanspreken. Een aantal hifi.nl-ers hebben reeds gehoord wat ik bedoel, openheid en transparantie alom en een power waar je haren van overeind gaan staan, eigenlijk zoals muziek bedoeld is. Vanavond heb ik weer eens (met Erik) kunnen horen en voelen wat grote orkesten en nog grotere orgels doen op een full-range systeem. Greetinx Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 30 augustus 2002 Report Share Posted 30 augustus 2002 Misschien een bewijs dat Bose meer met zijn home audio bezig is, dan met pro audio. Dan bedoel ik deze site: http://pro.bose.com De toch wel beter klinkende speakers van Bose staan op een slecht uitziende en goedkope site, toch wel apart. Je kan er volgens mij niet eens via hun hoofdsite daar komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 augustus 2002 Report Share Posted 30 augustus 2002 Lars, De pro spullen van Bose verkoopt toch wel, die heeft geen krans nodig. Bij de home spullen ligt dat een tikkie gevoeliger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keessie Posted 30 augustus 2002 Report Share Posted 30 augustus 2002 En wanneer gaan we het topic "bose" nou eens en voor altijd sluiten? toch zonde van de serverruimte jongens???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbel Posted 30 augustus 2002 Report Share Posted 30 augustus 2002 wat is er mis met surround uit twee luidsprekers? UIt 1 zou nog mooier zijn! Maar zonder gekheid, ik hen nog geen sacd-multichannel en moet het dus met cd en plaat doen. EN dat gaat goed met mijn installatie. Qua opstelling kun je de instrumenten plaatsen. En het publiek ook. Ik meen dat Pink Floyd een keer een plaat heeft gemaakt, meer zeer suroundlike effecten, en dat deden ze zeer goed. Ik denk dat voor hifi voorlopig stereo best ok is. Bij een life concert zit je immers ook niet midden tussen de instrumenten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 30 augustus 2002 Author Report Share Posted 30 augustus 2002 Maar wel in een zaal die mee-echoot en galmt en noem maar op. En daar is muzieksurround dus voor bedoeld, om dus in de zaal te zitten, niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbel Posted 30 augustus 2002 Report Share Posted 30 augustus 2002 Bij een goede opname zit de zaalakoustiek erbij en bij een goede opstelling hoor je dit thuis ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts