Jump to content

CD-Speler tot 500EUR?

MauriceH
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede CD-Speler tot 500 Euro. Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby, en moet nog veel leren.

Mijn huidige set:

-NAD C370

-Philips CD-speler (824)

-Mission 752 luidsprekers.

Bij voorbaat dank!!!

Gr,

Maurice

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Maurice,

Welkom alhier!

Ik denk dat je zeker de NAD C541 in het (nog te maken) rijtje "te beluisteren" ceedee-spelers moet zetten.

Groetnis, Henk :D

Hoi Maurice,

Allereerst welkom op dit forum.

Helemaal met Ome Henk eens, voor

Geplaatst door MauriceH:

Hoi Ruud,

De NAD C370 bevalt totnutoe uitstekend!!

Ik merk alleen dat ie veel bass heeft. Misschien moet ik mijn speakers nog wat verder van de muur af zetten. Ze staan nu ongeveer 15-20 cm van de muur af.

Gr,

Maurice

Maurice,

Ik zou gewoon experimenteren hoe ver de luidsprekers van de muur af moeten staan. Bij mij staan ze 50cm van de muur af.

Gewoon proberen ;)

Hoi Ruud,

Ja, dat ben ik ook van plan. Misschien helpt het ook als ik ze wat naar binnen toe draai.

Ik heb ergens gelezen dat dit het 'gaatje' tussen de luidsprekers in weg kan nemen.

Toch leuk dat kleine wijzigingen in je opstelling zoveel voordelen kunnen bieden.

Gr,

Maurice

Marantz is een zeer goede cd speler, maar vrij warm, dus als je al vindt dat je teveel bass hebt (wat hoogstwaarschijnlijk aan de Philips zal liggen) kies dan een Arcam. Lekker snel, mooi gedefinieerd en strak laag. Dacht dat de cd7se wel in jouw budget moet liggen. Ben daar niet helemaal zeker van aangezien ik de what hifis van deze wereld redelijk links heb laten liggen. (dezelfde apparatuur wordt telkens in nieuwe artikelen gebruikt, redelijk vervelend)...

mvg,

Ava