Jump to content

Wie heeft waar spijt van?

Hi-Fifi
 Share

Recommended Posts

Ha Don

Dat is toevallig dat jij het net hebt over de Sony Tan 77, want die zag ik net staan op Marktplaats voor 400Euro. :)

ik weet dat jij destijds de TAN 80 helemaal gerestaureerd hebt vanwege ruststroominstellingsproblemen {wat een woord} waardoor o.a alle torren opgeblazen waren. En ik meen te heriineren dat je zelfs alle elco's hebt vervangen. :)

Hier het plaatje.

Ik hoop dat het plaatje blijft staan, want als de advertentie verwijderd wordt, dan is het plaatje ook weg. :)

16965.jpg Hij is wel mooi h

Geplaatst door Don van der Deijl:

Die video heb ik ook nog even gehad maar ik ergerde me alleen maar aan dat ding zo waren banden dikwijls niet compatible waarmee ik dus de oudere opnames bedoelde en zo super vond ik het beeld ook niet.

Op mechanisch gebied denk ik wel dat het een van de beste video,s is geweest de turbo drive was en is helemaal niet slecht.

Nu gebruik ik weer mij oudere sony slv825 die het altijd doet met wat voor tape dan ook.

Gebruiken doe ik de video trouwens niet veel meer

Die problemen met compatibiliteit heb ik alleen met ouwere banden opgenomen op de VR969 zelf. Tapes die ik jaren eerder met mijn JVC HR-S5000E (uit 1988 en die doet het nog steeds perfect) heb opgenomen, speelt ie echter moeiteloos af. De JVC speelt trouwens wel de ouwe tapes van de Philips af eek.gif. Die VR969 blijft een raar apparaat. Ik heb er aan gedacht om 'm weg te doen, maar je krijgt er echt helemaal niks meer voor.

Ik ben intussen ook overgestapt op DVD (afspelen) en tapen doe ik bijna niks meer.

SACD speler ..... van Zonie :( impulsieve aankoop, echter kunnen ruilen voor een VRDS10 dus de aankoop was achteraf gezien niet zo verkeerd ... grote flop > software verkrijgen en normale cd weergave zijn gewoon kl*te te noemen .

Geplaatst door Edwin Snoek:

Ha Don

Dat is toevallig dat jij het net hebt over de Sony Tan 77, want die zag ik net staan op Marktplaats voor 400Euro. :)

ik weet dat jij destijds de TAN 80 helemaal gerestaureerd hebt vanwege ruststroominstellingsproblemen {wat een woord} waardoor o.a alle torren opgeblazen waren. En ik meen te heriineren dat je zelfs alle elco's hebt vervangen. :)

Hier het plaatje.

Ik hoop dat het plaatje blijft staan, want als de advertentie verwijderd wordt, dan is het plaatje ook weg. :)

16965.jpg Hij is wel mooi h

1. Luxman L-81 versterker, had hem moeten houden. zo gigantisch mooi ruimtelijk en helder geluid. 2x45w Darlington versterker met goede specificaties. Ik heb nog ergens de advertentie liggen waar de specificaties opstaan. Minder vond ik wel dat de bas regeling een cut-off van 250 of 300hz had. lekker bot geluid krijg je dan.

17099.jpg

2. Complete AKAI AM77L set, was echt een mooie set. weggedaan omdat ik geld nodig was voor een philips voor en eindversterker combinatie. De eindeversterker heb nog steeds waarvan de transformator "poef" heeft gedaan. Hij heeft aan een blokgolf omvormer (24->220v) gezeten en schijnbaar kon hij daar niet tegen.

akai.jpg

(In mijn mishandel, hard muziek draai periode) jaren geleden.

3. Reciever van sony, absoluut niet stuk te krijgen. te zware speakers er aan gehad, te licht, te veel tegelijk parallel zodat je lekker op 2 ohm of lager muziek loopt te draaien(Achterop stond 8-16 ohm) :D

Werd veel te heet, spanningsregelaar stuk van de voeding, gewoon een groter koelrib erop. anders werd hij te heet en ging hij weer uit :D.

STK eindtrap zonder koellichaam laten draaien en naar 2 minuten ging hij al uit en maar volhouden :D. Het was een STK 4142 II geloof ik.

Zowel de voeding en de luidsprekeruitgangen hadden zekeringen maar die zijn nooit doorgegaan.

Verder wel eens draden aan elkaar geknoopt van de luidsprekers....en geen kroonblokje of plakband. Ging hij onder het draaien spontaan in protect. oeps weer es kortsluiting.

Goed de volumeknop richting 10 schuiven wilde ook nog wel eens zorgen dat hij in protect ging.

Modificaties:

* koellichaam op de gelijkrichter.

* Aantal banen moeten vertinnen in het voedingcircuit. zal wel komen vanwege dgroot stroomverbuik. Ze werden bruin namelijk.

* Groter koellichaam op een spanningsregelaar

* superdunne koelvinnen van het koelrib eraf gesloopt (sony maakte gebruik van een plaatje alu met losse dunne "plakjes" alu als vinnen) Nu hielt hij het 10 minuten vol.

* Ander koelrib gemonteerd met de stk er scheef op. Anders moest ik gaatjes boren, had ik geen zin in. Deze zaten er al in. :D

* nieuw relai, contacten ingebrand.

* nieuwe volumeschuif, links deed het pas als de schuif op 1.5 stond. Daarna weer perfect.

Dit was hem..... moooooi he :rolleyes:

11521.jpg

ps: ook een goede tuner trouwens......