Jump to content

Waar is JAN?

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Ik zie hem de laatste tijd niet meer op forums, ik bedoel die van deze http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/index.htm website ;)

Hij zou bij Bas naar interlinks e.d. gaan luisteren, maar als ik z'n website nog eens bekijk is er niets aan z'n "mening" veranderd :D

Even een leuke quote van Jan:

Voor versterkers en andere elektronica heeft een luisterproef weinig zin. Alle redelijk goede tot extreem dure versterkers klinken eender. Althans, de verschillen zijn zo klein dat die alleen onder zeer gecontroleerde omstandigheden hoorbaar zijn.

Een demonstratie heeft wel zin om wat gevoel voor het effect van de knoppen te krijgen. Versterkers, CD-spelers e.d. kies je n.a.v. de aansluit- en bedienings-mogelijkheden en misschien voor de kleur van de kast :D

Greetinx

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

ik wil effe nie lullig doen maar wat jan daar schrijft is zeker waar

lees het nog maar eens goed

Weet je, Jan kan de merken noemen, hij heeft wel eens een duur kastje open geschroefd, maar luisteren, nee dat vindt hij niet nodig en daar val ik over ;)

Dat hij technisch gezien geen grote verschillen ziet is tot daar aan toe, maar het verschil tussen een topklasse Sony versterker en een topklasse Krell of Mark Levinson is toch echt heel goed hoorbaar en niet alleen onder "ideale gecontroleerde" omstandigheden!

Zo zijn er grote verschillen in dynamiek en een versterker kan een bepaalde klankkleur hebben, waardoor hij voor een aantal mensen interessant is en voor anderen juist niet.

Het gaat om een smaakverschil, ook dat is een heel duidelijk hoorbaar verschil ;)

Bij cdspelers is de variatie nog veel groter, Jan denkt dat digitaal digitaal is, maar allemaal hebben ze een analoge output en andere D/A converters, waardoor er karakter verschillen zijn.

Ook nu kun je de ene wel en de ander niet mooi vinden, dus kijk allemaal maar naar de website van Jan en word Janhova Getuige, dan heeft hij "zijn" geloof gecre

Hij zou bij Bas naar interlinks e.d. gaan luisteren

Sterker nog, hij zou Bas onderwerpen aan een blindtest om eens en voorgoed "het kabelfabeltje" uit de wereld te helpen. ;)

nu ben ik erg nuchter van aard maar ik hoorde zeker verschillen met mijn pioneer klasse a (1979)

Beste Eric,

Heeft de Pioneer ooit al een transistor en elco revisie achter de rug? Gemiddeld genomen is een transistorversterker na een jaar of 15 niet meer helemaal wat ie was "dankzij" versleten transistoren en Elco's. En de jouwe is zelfs v

Beste Andre,

Geef mij maar de topklasse Sont TAN-1. Je weet wel die enorme bak van 70 Kg. Die klintk vele malen beter dan bijvoorbeeld de ML 336.

ERgens heeft jan wel gelijk. Een voorbeeldje hoe je wordt genaaid bij de grote Highend merken. Een Krell CAST kabel ksot 800 Eur. Dit terwijl er gewoon simpel microfoonsnoer wordt gebruikt.

De gedachte dat een peperdure versterker, altijd beter is, dan een veel goedkoper model deel ik niet. En ik spreek uit ervaring, omdat ik zelf zowel hele dure, als hele goedkope versterkers heb bezeten.

Een prijs, of merk zegt mij helemaal niets meer. Klinkt het goed, dan is het goed klaar! ongeacht de prijs, of merk.

Groeten,

Bas

Beste Frank,

Je wilt niet weten waar ik allemaal ben geweest :)

Heb het zo absurd druk, dat het bijna eng is :) Maar wel rete goed verdiend. Eerst mijn rijbewijs snel halen, want doet moet nu echt, en dan weer wat mooie hifi spulletjes aanschaffen. Hoe is het verder met jou? nog nieuwe upgrades?

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan:

Beste Frank,

Je wilt niet weten waar ik allemaal ben geweest :)

Heb het zo absurd druk, dat het bijna eng is :) Maar wel rete goed verdiend. Eerst mijn rijbewijs snel halen, want doet moet nu echt, en dan weer wat mooie hifi spulletjes aanschaffen. Hoe is het verder met jou? nog nieuwe upgrades?

Groeten,

Bas

Alles gaat goed,

Sinds de trafo en de nieuwe print in de Denon is er niets meer veranderd. Afgezien van een kleine verbouwing aan de Thiels.

Binnenkort ga ik kijken voor de DVD A1 van Denon. Ik heb hem al een keer gehoord en dat is echt een hele mooie speler. Nu nog eventjes regiovrij...

Ben benieuwd naar je studio.

Groet,

Frank

Beste Frank,

Ik heb diverse berichten gehoord en gelezen, dat de DVD A1 absoluut regiovrij te maken moet zijn. Dan moet dat jou als toptechneut zeker lukken. Ik vind het wel een ideaal systeem, dat je gewoon met een netwerkkabel digitaal 5.1 naar je surround processor kan. Het loopwerk zag eruit als een tank, dus je zou dan de ideale DVD-Audio droom moeten hebben.

Wat heb je veranderd aan de Thiels?

Mijn eigen kleine studiotje in de bunker, is nog helemaal identiek, aan toen jij bij mij was. Wel heb ik de Tascam tafel nu helemaal af. Alle phantom lijnen werken weer, alle laatste kraakjes zijn eruit, en hij klinkt gewoon als een dijk. Ik heb al geld en plannen apart gelegd, voor de verbouwing van de bunker, tot een echt goede luister, en muziekstudio, maar de tijd ontbreekt me steeds. Ik heb alang de B&W's gekocht, maar ook geen tijd om ze op te halen, en neer te zetten. Overigens weet ik ook nog niet of de verbouwing wel relevant is, omdat ik over niet al te lange tijd zelf ook in Hilversum wil gaan wonen, aangezien mijn bedrijf daar ook zit, en ik het reizen zat ben.

Misschien als je tijd en zin hebt, kom ik volgende week even bij je op de koffie. Ik zit namelijk de hele volgende week nog in A'dam. Ik ben erg benieuwd weer naar je geluid, na alle upgrades.

Je kan me mailen op: bas_music@yahoo.com

Groeten,

Bas

Hahaha, Beste Frank,

Een internet pagina, met eigen email wordt nog aan gewerkt. De domijn naam is al geregristreerd. Alles wederom weer..de tijd :) :)

Ik mail je morgen ofzo nog even wannneer ik langs kan komen, want ik weet nog niet precies waar ik volgende week nog allemaal heen moet, maar ik denk zo volgende week Donderdag ofzo?

Heb jij trouwens de DVD video van Steely Dan (two against nature?) Die zou ik zo graag eens bij jou bekijken. Lijkt me helemaal kicke.

Alvast bedankt, en we mailen nog even.

Groeten,

Bas

Geplaatst door FrankD:

Die DVD Video heb ik.

Donderdag is prima, ik hoor wel of dat lukt.

Groet,

Frank

Hmm, a.s. donderdag ben ik bij Heineken in Zoeterwoude, dat komt weer heel mooi uit :D

Ik loop al weer een paar modificaties achter, lijkt me gezellig met Bas erbij :P

Die cd van Laurie heb je inmiddels ook he Frank?

Greetinx

Andr