Jump to content

Het valt wel mee!

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Als je tevreden bent, waarom niet?

Mijn discman geeft ook een leuk geluid op mijn set.

Mijn eerste dvd-speler heeft in het begin mijn oude versleten onkyo cd-speler vervangen, ik dacht digitaal is digitaal, maar daar kwam ik snel van terug.

Guest Huub Derkx

cgm,

ik zie dat jij die NAD T562 hebt. Is dat wat kwa cd geluid. Ik stel me bij bij die 1 doos oplossing zoiets voor of nog een trapje hoger.

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

cgm,

ik zie dat jij die NAD T562 hebt. Is dat wat kwa cd geluid. Ik stel me bij bij die 1 doos oplossing zoiets voor of nog een trapje hoger.

Hubertinus

Hallo Hubertinus,

Mijn T562 kun je gelijk stellen aan de C541i qua geluid, en ik vind het wel wat ja. Op beide fronten, CD en DVD, bevalt hij me goed.

Gr.Cock

Geplaatst door Kermit:

Dat is ook mijn ervaring...

En ook die van mij. Mijn DV717 had een bijzonder slechte kanaalscheiding (<30 dB), het stereobeeld werd daardoor vertroebeld. Reparatie bracht geen soelaas dus heb ik hem teruggebracht.

Nu een Technics A10 welke ook DVD-A afspeeld, dit is ook als cd-speler een uitstekend apparaat.

In mijn 2e set had ik een NAD 5100 cd-speler en die speelde de sterren van de hemel. Op een gegeven moment gaf hij toch de pijp aan Maarten en omdat ik in die set ook nog een Pioneer DV626D heb staan, die maar als cd-speler gebruikt. Daar ben ik heel snel van terug gekomen. Ondanks dat hij als "bijzonder muzikaal bij cd weergave" te boek staat, is er toch een andere cd-speler in die set terecht gekomen (Yamaha CDX880) en die speelt echt beduidend beter.

Andersom kan ook. Ik had voor een vriendin een low budget Lenco DVD-speler gekocht. Zij had een Marantz CD5000 staan. Die is de deur uit, want de Lenco DVD21 klinkt echt stukken beter dan de Marantz.

Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. De apparaten van huidige generatie zijn beter dan de meesten denken. Dat komt waarschijnlijk door de slechte weergave door de eerste en tweede generatie dvd-speler, die er niet veel van bakte.

Geplaatst door Ome Henk:

Aso   mad.gif Heb je 'm zo maar aan Maarten gegeven   mad.gif

Ik weet het... je mag een gegeven paard niet in z'n mond/bek kijken, maar in dit geval   :rolleyes:

Ik weet niet of Maarten 'm heeft. Van mij heeft ie 'm iig niet gekregen. Als je interesse hebt in die speler, moet je Haudio maar eens vragen. Volgens mij weet hij er meer van :P

Geplaatst door Sodejuu:

Ze mocht er gewoon een uitkiezen. Kan ik er dan wat aan doen dat ze per se zo'n low budget speler heeft uitgekozen   confused.gif   ;). Ze mocht ook mijn Pioneer hebben, maar die kan geen MP3's afspelen en dat was wel een van haar eisen. Voor de rest is ze niet zo veeleisend hoor   ;), ze vraagt alleen veel geduld   eek.gif (welke niet   :rolleyes:   ;) )

De kleur van dat ding was zeker het mooist? :)

Guest Huub Derkx

John,

ik heb niet gezegd dat de Pioneer in dit geval, even goed klonk als de Rega. Integendeel, hij kan niet tippen aan de Rega. Maar "men" roept altijd dat de cd weergave van een DVD speler zwaar klote is. Nou dat ben ik niet met die gasten eens. Want nogmaals: ik zou die NAD T562, de Denon DVD 2900 of de Sony 999ES weleens willen horen. Dus die ga ik ook alemaal beluisteren.

Hubertinus