Jump to content

Solid Steel

@
 Share

Recommended Posts

Hmmm... nog geen mooie racks voorbij zien komen. Niet in dit topic, maar ook niet anderszins... Ik vind over het algemeen die racks die bij tv's worden meegeleverd (tegen meerprijs vaak) mooier dan de hier genoemde (en getoonde) racks. Maar dat zal wel weer vreselijk niet-audiofiel zijn... Toch, stevig zullen ze toch nog wel zijn, aangezien er vaak zo'n zware breedbeeld tv op staat...

Ik denk dat de Solid Steels aleen bij de winkel van Dubro ( of was het nu Durob?) te koop is in Eindhoven.

Ik heb ze vaak gezien en ik vond ze destijds te duur voor de geboden kwaliteit, als je zo'n rack aanschaft is het wel aan te raden om ze te vullen met zand dat maakt het een stuk stabieler.

Padi

Geplaatst door padi:

Ik denk dat de Solid Steels aleen bij de winkel van Dubro ( of was het nu Durob?) te koop is in Eindhoven.

Ik heb ze vaak gezien en ik vond ze destijds te duur voor de geboden kwaliteit, als je zo'n rack aanschaft is het wel aan te raden om ze te vullen met zand dat maakt het een stuk stabieler.

Padi

Klopt, solid steel is in ieder geval ook te verkrijgen bij de hifiwinkels van durob. Waar heb jij uiteindelijk voor gekozen dan?

Geplaatst door Henrie:

Hmmm... nog geen mooie racks voorbij zien komen. Niet in dit topic, maar ook niet anderszins... Ik vind over het algemeen die racks die bij tv's worden meegeleverd (tegen meerprijs vaak) mooier dan de hier genoemde (en getoonde) racks. Maar dat zal wel weer vreselijk niet-audiofiel zijn... Toch, stevig zullen ze toch nog wel zijn, aangezien er vaak zo'n zware breedbeeld tv op staat...

Misschien in het zwart?

;)

64.jpg

Heb zelf de 5.5 van solid steel.Mijn installatie stond eerst in een zelfgemaakte kast.De verbetering in geluid was overduidelijk.Wat me echter verbaasde was, dat niet alle planken waterpas stonden.Als je een plank waterpas had,stonden de andere planken scheef.Dit bleek bij alle 5.5 rekjes zo te zijn.Bij het 5.4 rek van een vriend stonden alle panken wel waterpas.Vreemde zaak. Constructiefout? De importeur kon er weinig aan doen,werd mij verteld.En dat voor zo'n duur rek.

Groeten Rob

Geplaatst door oordop:

Heb zelf de 5.5 van solid steel.Mijn installatie stond eerst in een zelfgemaakte kast.De verbetering in geluid was overduidelijk.Wat me echter verbaasde was, dat niet alle planken waterpas stonden.Als je een plank waterpas had,stonden de andere planken scheef.Dit bleek bij alle 5.5 rekjes zo te zijn.Bij het 5.4 rek van een vriend stonden alle panken wel waterpas.Vreemde zaak. Constructiefout? De importeur kon er weinig aan doen,werd mij verteld.En dat voor  zo'n duur rek.

Groeten Rob

Dat is een erg vreemde zaak inderdaad Rob. Vooral voor een dergelijk prijzig rack zoals je zelf al aangeeft. Een grondige inspectie voordat ik het rack opstel is dus niet overbodig... Jammer, ik had wat anders verwacht van dat merk.

:rolleyes:

Hai @,

Ik heb de Solid Steel 6.4 in Silver uitvoering. Ik vind het een mooi en praktisch rek. Het voordeel van de 6 serie is dat er aparatuur van 50 cm breed op kan.

Het rack is zeker aan te raden.

Overigens gebouwd door ex lassers van die Italiaanse racemotor (ome henk weet dat merk wel).Zal wel net zo kloppen als het spuitwerk van Graaf door Ferrari.

Groet,

Hai Ome Henk en @,

Het was natuurlijk Ducati.

Ik heb voor de rest met het rek geen problemen als bovenomschreven gehad.Daar moet ik wel bijzeggen dat ik alleen de bovenste plank altijd waterpas instel voor de draaitafel.

Overigens is dat probleem van Rob denk ik makkelijk te corrigeren. De planken liggen los op cones. Die cones passen in uitgespaarde ruimten in de planken. Vul die een paar milimeter op en dan is het probleem er niet meer.

Groet,

Hallo Carl.Ik heb inderdaad op die manier alle plankjes waterpas gesteld.Maar ik vind het nog steeds belachelijk dat je dat bij zo n duur rek moet doen.Het is gewoon een constructiefout.Andere solid steel rekjes zijn wel goed.Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb, kan de importeur weinig voor mij doen.Ik mag hem wel ruilen voor een ander rek maar dan ben ik wel weer 300 euro duurder uit.Ik denk dat ik maar eens een briefje schrijf naar de importeur.

Groeten Rob

Hai oordop,

Jouw probleem is volgens mij niet de constructie van het rek maar het frasen van de planken.

Ik zou nooit een brief schrijven aan de importeur, maar in eerste instantie naar je winkel gaan. Deze heeft je het rek geleverd en niet de importeur.

Groet,

wat moeten mensen zonder platenspeler nou met een audiorack?

volgens mij heeft alleen een platenspeler baat bij een stevige ondergrond .

alhoewel ik niet snap waarom een huis zou trillen .

als je nou met windkracht 7 in een woonboot zit ,,,

of op een breuklijn.

maar toch niet in een onderheid huis ?

dat trilt toch niet?

of heb ik het nou verkeerd .

ik snap hem ,

maar neem me niet kwalijk dat ik af en toe moet lachen als ik volledig ontkoppelde en gekoppelde en van masterbase voorziene cd spelers zie staan vlak naast een 25 woofer.

en dan ook nog een dik audiorack?

wat denk je wat een cd,tje in een speler doet als er vlakbij een woofer 35 hz op 100 db staat te spelen ?

die trilt .

wat heeft het dan voor nut om je cdspeler te verzwaren of te koppelen?

die geluidgolven in de speler hou je echt niet tegen lijkt mij .

al klem je het cd,tje met 100 kilo vast op het draaischijfje ,hij blijft trillen .

dus moet de apparatuur naar een andere ruimte .

scheelt weer een hoop masterbase en audiorack :)

wat moeten mensen zonder platenspeler nou met een audiorack ?

eek.gif:rolleyes: Ook een CD-speler (en in mindere mate versterkers) hebben baat bij een stabiel, goed (niet per definitie loodzwaar!) rack.

Voor een draaitafel klinkt 't inderdaad nog aannemelijker, maar ook voor de rest (op tuner na lijkt me) kan 't wel degelijk z'n nut hebben. Just listen and you'll see :)

Mvg,

Alco

Ik heb een paar weken geleden een rack van RVS laten lassen.

Vanwege mijn eigen ontwerp (en dat wist ik vantevoren, maar ja, de vorm gaat voor de funktie) zit er een beetje beweging in maar dat is op te lossen met een kruis. Bij mij staat het rack strak tegen de muur dus geen last van torsie.

Materiaal? 4 buizen van 40mm doorsnee ong. 1 meter lang (evt. te vullen met zand of loodkorrels), 3 RVS platen van 3mm dik, 50x55 cm. En natuurlijk nog een kabelgeleider.

Ziet er gelikt uit, geen overbodig dikke materialen en de kosten waren in de hand te houden: 235 euro.

Kun je zelf lassen en snijden dan ben je nog goedkoper uit natuurlijk.

• 3 weeks later...